Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:25:19 GMT

بانوی قایقران گیلان: امیدوار به کسب سهمیه المپیک هستم

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۶۷۱۱

بانوی قایقران گیلان: امیدوار به کسب سهمیه المپیک هستم

نازنین ملایی روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار است رقابت های گزینشی المپیک ۲۰۲۰ اردیبهشت ماه انجام شود که امیدوارم در آن رقابت ها حضور یافته و با کسب رکوردی مناسب، سهمیه المپیک را نیز کسب کنم.

وی که مقام نایب قهرمانی بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی و مدال برنز ۲۰۱۴ کره جنوبی را در اختیار دارد، ادامه داد: البته به دلیل شیوع بیماری کرونا چند ماه اول سال جاری در قرنطینه بودیم و نتوانستیم تمرینات خود را به طور منظم دنبال کنیم که به همین دلیل یک گام از رقبای خود عقب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این در حالی است که قایقرانان کره جنوبی و چین تایپه که از حریفان سرسختم برای کسب سهمیه المپیک بشمار می روند، نه تنها تمرینات منظمی را پشت سر گذاشتند، بلکه مسابقات قهرمانی کشور آنان نیز انجام شده و با توجه به شرایط موجود در مدت باقی مانده باید تلاش خود را دو چندان کنیم تا این یک گام عقب ماندگی را جبران کنیم.

بانوی ملی پوش قایقرانی گیلان اضافه کرد: البته از اوایل تیرماه با هزینه شخصی در تهران حضور یافتم و تمرینات خود را در دریاچه آزادی آغاز کردم چون به دستور ستاد ملی مبازره با کرونا، اردوهای تیم ملی لغو شده بود و من به صورت انفرادی به تمرین مشغول شدم.

ملایی بیان کرد: در این مدت نیز زیرنظر مربی خود، تمریناتم را به طور منظم دنبال می کنم و طبق رکوردهای پیش بینی شده، کارم را با هدف بهتر شدن دنبال می کنم .

وی گفت: با توجه به تلاش هایی که تاکنون انجام دادم از وضعیتم راضی هستم و امیدوارم که در رقابت های قهرمانی کشور نتیجه خوبی را کسب و مقام قهرمانی را تصاحب کنم و با رکورد مناسبی، در اردوی تیم ملی حضور یابم.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات قایقرانی روئینگ قهرمانی کشور از نهم مهر ماه امسال که جنبه انتخابی تیم ملی و تست ورودی به اردو را دارد، برگزار خواهد شد و از روز ۱۵ مهر ماه نیز اردوی تیم ملی تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: البته به دلیل اینکه از اسفند سال گذشته و به دلیل شیوع کرونا مسابقاتی برگزار نشده، مسئولان فدراسیون قایقرانی برای این دوره از رقابت ها، رکوردی را درنظر گرفتند که هر قایقرانی بتواند به این رکورد دست یابد، عنوانی همانند قهرمان قهرمانان را دریافت خواهد کرد تا برگزاری این دوره از رقابتها، انگیزشی برای ملی پوشان و سایر قایقرانان شرکت کننده باشد.

ملی پوش قایقرانی گیلان به رقابت های قهرمانی آسیبا نیز اشاره و اظهار کرد: قرار بود که مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا اواخر مهرماه امسال برگزار شود که به دلیل بیماری کرونا این رقابت ها به طور حتم لغو و امکان دارد که در فصل زمستان برگزار می شود.

وی، شیوع بیماری کرونا را یکی از عوامل بازدارنده حضور قایقرانان ایرانی در مسابقات برون مرزی عنوان و تصریح کرد: به دلیل این بیماری منحوس ، اجازه شرکت در رقابتهای مختلف را نداریم چون به ما ویزا نمی دهند و امیدوارم که به زودی شاهد ریشه کنی بیماری کرونا در کشور و در سایر نقاط جهان باشیم تا فعالیت تمامی رشته های ورزشی از جمله قایقرانی روال عادی خود را طی کند.

نازنین ملایی قایقران ملی پوش گیلانی در رشته روئینگ فعالیت دارد که این قایقران برجسته استان گیلان تاکنون مدال ها و عناوین قهرمانی زیادی را در مسابقات کشوری و آسیایی کسب کرده که می توان به کسب مدال طلا در مسابقات و کاپ آسیا و همچنین دو مدال نقره و برنز بازی های آسیایی اشاره کرد.

   

برچسب‌ها قایقرانی رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قایقرانی رشت فدراسیون های ورزشی گیلان قایقرانی رشت فدراسیون های ورزشی گیلان اخبار کنکور بیماری کرونا رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو

آمریکایی‌ها که هنوز در دو وزن ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم سهمیه المپیک نگرفته‌اند با «اسپنسر لی» و «زین رترفورد»؛ برنده امیرمحمد یزدانی در فینال جهانی ۲۰۲۳، به استانبول خواهند آمد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی گزینشی جهانی، روزهای 20 تا 23 اردیبهشت در استانبول برگزار می‌شود. بعد از مسابقات جهانی بلگراد که مجموعاً 5 کشتی‌گیر (نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم حقیقی) از آن سهمیه المپیک گرفتند و برگزاری 4 مسابقه گزینشی قاره‌ای که در هر کدام از آنها دو کشتی‌گیر راه یافته به فینال صاحب سهمیه المپیک شدند، در این رقابت‌ها در مجموع 54 کشتی‌گیر در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان مجوز شرکت در المپیک را دریافت خواهند کرد.

در این رقابت‌ها که آخرین گزینشی المپیک در رشته کشتی است، علاوه بر فینالیست‌ها، نفر سوم حقیقی که از مسابقه پلی‌آف بین بازنده‌های دو فینالیست مشخص خواهد شد، سهمیه می‌گیرند.

آمریکایی‌ها که هنوز در دو وزن 57 و 65 کیلوگرم سهمیه المپیک نگرفتند، بعد از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی‌شان، با اسپنسر لی که توماس گیلمان را شکست داد در وزن اول و با زین رترفورد قهرمان وزن غیرالمپیکی 70 کیلوگرم جهان در سال 2023 که برنده امیرمحمد یزدانی در فینال بلگراد است، عازم استانبول می‌شوند.

ترکیه‌ی میزبان نیز سلیمان آتلی در 57 کیلو، عبدالله توپراک در 65 کیلو، سونور دمیرتاش در 74 کیلو و عثمان گوکن در 86 کیلوگرم را در این مسابقات دارند.

به نظر می‌رسد در ترکیه بیشتر نگاه‌ها به سمت فرانک چامیزو باشد، کشتی‌گیری که مبارزه‌ای بحث‌برانگیز با توران بایراموف آذربایجانی در مرحله نیمه‌نهایی وزن 74 کیلوگرم گزینشی اروپایی داشت و اشتباهات محرز داوری، که به تایید اتحادیه جهانی رسید، نتیجه این کشتی را به سود کشتی‌گیر میزبان تغییر داد.

اتحادیه جهانی البته صرفا به محرومیت سنگین داوران مسابقه بسنده کرد و با استناد به قانون، نتیجه را تغییر نداد. تنها پوئنی که به کشتی‌گیر ایتالیایی داده شد، حضورش در سید یک وزن 74 کیلوگرم مسابقات استانبول بود. او حالا شاید شاخص‌ترین کشتی‌گیری باشد که در ترکیه به دنبال سهمیه المپیک است.

ژاپنی‌ها که در گزینشی آسیایی هم با آرش یوشیدا به دنبال کسب سهمیه بودند و این کشتی‌گیر ایرانی-ژاپنی مقابل امیرعلی آذرپیرا تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها حذف شد، بار دیگر به او برای کسب سهمیه 97 کیلوگرم اعتماد کرده‌اند.

از جمله دیگر کشتی‌گیران شاخص حاضر در ترکیه، می‌شود به زاندانبود مغولی و امان هندی در 57 کیلو، تولگا تومور اوچیر مغولی، عبدالمجید کودیف تاجیک و سوجیت هندی که به جای باجرانگ به ترکیه می‌آید در 65 کیلو، آوتاندیل کنتچادزه گرجی، سالکازانوف از اسلواکی و ایمان مهدوی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل که به اسم UWW دررقابت‌ها شرکت می‌کند در 74 کیلو، ماگومد شریپوف بحرینی، دیپاک پونیای هندی و بوریس ماکائف از اسلواکی در 86 کیلو، ماگومد ابراگیموف ازبک در 97 کیلو و دنیل لیگتی مجارستانی در 125 کیلوگرم اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • پرسپولیس فعلا سهمیه مستقیم لیگ نخبگان را در جیب دارد
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن به قهرمانی امیدوار ماند
  • حالا آرون بروکس، تیلور جوان آمریکایی‌هاست؛ نه بزرگش کنیم نه دست کمش بگیریم
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم