Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینترنت فرایند جست‌وجوی شغلی را تغییر و گسترش داده است؛ اما دستورالعمل‌های اساسی برای جست‌وجوی کار، کاملا یکسان هستند. در این خصوص، کاربوم (karboom.io) ۶ نکته قدیمی ولی هنوز کارآمد و مؤثر را در این مورد برای شما تشریح می‌کند.

۱. اگر نمیدانید به دنبال چه چیزی هستید، نمیتوانید چیزی پیدا کنید. بنابراین قبل از شروع هرگونه جست‌وجو، نیاز به ایده روشنی دارید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید، کجا می‌خواهید این کار را انجام دهید و برای چه کسی می خواهید این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار به تحقیق لازم، جست‌وجوی مناسب و شاید کمک فردی متخصص یا مربی شغلی نیاز داشته باشد؛ اما اینکه بتوانید هدف مشخصی برای جست‌جوی شغلی‌تان درنظر بگیرید، در طولانی مدت باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین فرصت های شغلی در تهران کلیک کنید

۲. جستوجوی خود را تنها آنلاین نکنید. اگرچه در جست‌وجوی اینترنتی، احساس می‌کنید کار مفیدی انجام می‌دهید؛ این کار از نظر زمان و انرژی به‌ندرت مقرون به صرفه است. هدف خود را با گذراندن بیشتر روز خود در دنیای واقعی، ملموس‌تر کنید. بله، این کار به معنای شبکه‌سازی و شاید حتی ایجاد تماس‌های تلفنی بیشتر است.

۳. رزومه خود را متناسب با هر موقعیتی که درخواست میدهید، تنظیم کنید. خوشبختانه، این کار بسیار آسان است؛ کلمات و عبارات موجود در آگهی استخدامی را که دنبال می‌کنید، مطالعه کنید و آنها را در شرح حال خود تکرار کنید. هنگام نوشتن لیست دستاوردهای خود، موارد مرتبط با شغلی را که می‌خواهید، در نظر بگیرید.

۴. با جستوجوی شغل، مانند شغل رفتار کنید. بیایید با حقیقت روبه‌رو شویم؛ جست‌وجوی شغل و یافتن آن دشوار است، اغلب اوقات دشوارتر از شغل واقعی و تمام وقت است. بنابراین شما باید از تمام مهارت‌هایتان استفاده کنید. اهداف روزانه را تعیین کنید. برنامه منظمی داشته باشید. راه‌هایی برای مثبت‌اندیشی و انگیزه‌داشتن پیدا کنید. می‌توانید به گروه پشتیبانی از جست‌وجوی شغلی نیز بپیوندید.

۵. در مورد تاریخچه، محصولات، خدمات و مأموریت هر شرکتی که درخواست میکنید، اطلاعات کسب کنید. افرادی را که با آنها صحبت خواهید کرد، در گوگل (Google) یا لینکدین (LinkedIn) جست‌وجو کنید؛ شاید سرگرمی یا پیش‌زمینه مشترکی داشته باشید. از قبل آمادگی داشته باشید، بررسی کنید که چه سؤالاتی ممکان است از شما پرسیده شود و پاسخ‌دادن به آنها را تمرین کنید، به‌ویژه پاسخ‌گویی به سؤالات چالش‌برانگیز را تمرین کنید. نکته مثبت: برخی از مصاحبه‌کنندگان از متقاضیان می‌پرسند که برای آمادگی چه کاری انجام داده‌اند. با جواب خود آماده این سؤال نیز باشید.

۶. سرانجام، نکتهای قدیمی اما مفید؛ بعد از مصاحبه، یادداشتهای تشکرآمیز بنویسید. انجام این کار بسیار آسان است و خیلی تعجب‌آور است که بسیاری از مردم زحمت این کار را نمی‌کشند. یکی از بهترین راه‌های شاخص‌بودن در جمع، پیگیری از شخص مصاحبه‌کننده پس از مصاحبه است؛ یعنی گفت‌وگو دوباره، درباره نکات اضافی برای مراجعه به مورد خاصی که در مورد آن بحث کردید.

پربیننده ترین ثبت‌نام آزمون استخدامی سال۹۹ از فردا آغاز می‌شود خبر خوب جهرمی برای معلمان و دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش «تصمیم دیگر درباره مدارس» را رد کرد آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۰۶/۱۹) اعلام نتایج اولیه دعوت به مصاحبه آزمون دکتری تخصصی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کار اشتغال اینترنت شغل مناسب قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت جست وجوی شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه

به گزارش خبرنگار مهر، در دور رفت مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ اروپا، شامگاه پنجشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های فوتبال رم و لورکوزن در ورزشگاه المپیکو شهر رم به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود لورکوزن به پایان رسید.

لورکوزن یکی از شکست ناپذیرترین تیم‌های این فصل فوتبال جهان است و در این دیدار هم عملکرد بسیار موفقی داشت و در دقیقه ۲۸ اشتباه مدافع رم موجب شد توپ در درون محوطه جریمه به «گریمالدو» برسد و او هم با یک پاس «فلورین ویرتز» را صاحب موقعیت گلزنی کرد تا این بازیکن با یک ضربه دقیق توپ را به تور دروازه رم بچسباند.

در دقیقه ۷۳ هم «رابرت آندریخ» با یک شوت تماشایی برای بار دوم دروازه رم را باز کرد.

سردار آزمون در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۷۹ به جای لوکاکو برای رم به میدان آمد.

در دقیقه ۸۳ آزمون توانست در موقعیتی خطرناک صاحب توپ شود و در حالی که به دروازه لورکوزن نزدیک شده بود با مزاحمت مدافع حریف مواجه شد و نتوانست ضربه آخر را به خوبی روانه دروازه کند و دروازه بان لورکوزن ضربه آرام او را مهار کرد.

نکته قابل توجه برای سردار آزمون این است که او تحت قرارداد با باشگاه لورکوزن است و به صورت قرضی در رم حضور دارد و این دیدار به نوعی تقابل او با تیم اصلی خودش بود که نتوانست کاری از پیش ببرد.

دیدار برگشت این دو تیم به میزبانی لوزکوزن برگزار خواهد شد و رمی ها برای آنکه بتوانند راهی مرحله نیمه نهایی شوند به یک معجزه نیاز دارند.

کد خبر 6095400

دیگر خبرها

  • شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه
  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • (ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی
  • تصاویر | نجات معجزه‌آسای زن بمی بعد از ۴ روز حبس بین دیوار
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی