Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:51:55 GMT

توسعه بخش کشاورزی در استان زنجان تسریع یابد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۷۱۵۸

توسعه بخش کشاورزی در استان زنجان تسریع یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن شجاعی در جلسه اقتصادمقاومتی استان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، بر لزوم تسریع در روند توسعه بخش کشاورزی استان زنجان تاکید کرد و گفت: علی‌رغم اینکه زنجان در حوزه کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است اما پیشرفتی که در این حوزه مشاهده می‌کنیم، روند کندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال همواره یکی از دغدغه‌های جامعه بوده و مسئولان تلاش کرده‌اند گام‌های موثری در این راستا بردارند، افزود: در همین راستا پروژه‌هایی که با رویکرد جهش تولید در استان به اجرا گذاشته می‌شود، می‌تواند نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال پایدار در استان داشته باشد که امیدواریم سهم بخش کشاورزی در این زمینه نادیده گرفته نشود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری اینکه تجربه نشان داده است که برخی از کشورها که ظرفیت قابل توجهی در حوزه کشاورزی دارند، توانسته‌اند اقتصاد خود را بر پایه کشاورزی بنا کنند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که استان زنجان در حوزه کشاورزی دارد، می‌توان از این بخش به خوبی استفاده کرد؛ چرا که تحقق این موضوع باعث ایجاد اشتغال قابل توجه در زمینه خواهد شد.

شجاعی با تاکید بر اینکه اهتمام به بخش کشاورزی می‌تواند علاوه بر تامین نیاز داخلی، تاثیر زیادی در تراز تجاری استان خواهد داشت، ادامه داد: زنجان جزو استان‌هایی است که در حوزه فولاد نیز صنایع مختلفی در استان به‌ویژه ابهر مستقر بوده و باید در این زمینه به گونه‌ای عمل کنیم که باعث برداشت بیش از حد آب از دشت‌های کشاورزی توسط صنایع آب‌بر نشود.

کد خبر 5020578

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حسن شجاعی کشاورزی محرم 99 ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس مراسم عزاداری آمار کرونا بوشهر عاشورا گرگان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی شهرکرد شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نوبخت اژدری در جلسه منتخبان جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری استان اردبیل، تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات گردآوری شده در شماری پاییز سال گذشته سه هزار و ۷۱۴ مورد اعلام کرد.
وی بیان کرد: استان اردبیل سال گذشته با تولید هفت هزار و ۴۳۸ تن عسل در رتبه چهارم کشوری استحصال این محصول قرار گرفت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بر اساس اطلاعات سرشماری فعالیت زنبورداری استان اردبیل در پاییز سال گذشته، زنبورداران استان با بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی در حال تولید عسل در استان هستند.
وی میانگین تولید عسل در کلنی‌های مدرن را ۱۴.۷ کیلوگرم و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی را ۶.۷ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل قطب کشاورزی و تولید محصول عسل کشور به شمار می‌رود.
اژدری اظهار کرد: ۳۵ درصد اشتغال استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی این استان است و این آمار نشان می‌دهد که یک سوم سهم اشتغال استان مرتبط با فعالیت تولیدی کشاورزی است.
عسل تولید شده در استان اردبیل به علت کوچ زنبورداران به مناطق و ییلاقات پرگل و نیز تهیه عسل در مراتع غنی کوهستان‌های استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
سالانه حدود ۳۰۰ تن عسل از استان اردبیل به مقصد کشور‌های عراق، ترکیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و مالزی صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی