Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: در فضاهای اجتماعی هر میزان اختلاط و تعاملات اجتماعی میان قشرها و گروههای مختلف جمعیتی ارتقا یابد به همان نسبت در آن جامعه شور و نشاط تقویت می شود.
به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وحید قربانی در بیستمین نشست ستاد کمیته فنی و تحقیقاتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که با حضور اعضای کمیته در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: دغدغه اعضای ستاد بر مناسب سازی درست و هدفمند فضاهای عمومی کشور است تا همه شهروندان با خیالی آسوده و راحت از این فضا استفاده بهینه را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره به اینکه معلولین و ناتوانان جسمی بخشی از جامعه شهروندی کشورمان هستند؛ گفت: باید برای این بخش از جمعیت که شرایط زیستی خاص و متفاوتی دارند؛ برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم.
او در این خصوص گفت: باید امکانات عمومی لازم را برای استفاده قشر معلولین و ناتوانان جسمی در کشور تعبیه کنیم تا این بخش از جمعیت بتوانند همانند دیگر شهروندان از امکانات عمومی شهر از حمل و نقل گرفته تا پیاده روها استفاده کنند.
قربانی با اشاره به اینکه برای تحقق این مهم نیازمند سرمایه گذاری های جدی عمرانی هستیم؛ گفت: مناسب سازی امکانات و فضاهای عمومی شهر نیاز امروز کشور است و برای این امر باید از نظرات کارشناسان و خبرگان این حوزه استفاده شود.
او در ادامه به استفاده از دو روش نمونه شماری و تمام شماری در کارهای علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: تاکنون رسم بر این بوده که از روشهای نمونه گیری برای اتخاذ تصمیمات و راهبردها استفاده کرده ایم.
مدیر کل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور اضافه کرد: امروز در دنیا به سبب پیشرفت های تکنولوژیکی استفاده از روش های تمام شماری رایج شده و باید در کشور به سمت استفاده از روش ها حرکت کنیم.
قربانی اظهار کرد: می توان با نصب اپلیکیشنی در گوشی های همراه امکان بهره گیری از روش های تمام شماری را فراهم ساخت. با استفاده از این روش بهتر می توانیم سرمایه گذاری و تعبیه امکانات را برای معلولین فراهم سازیم.
قربانی گفت: در حوزه خدمات بانکی می توان با استفاده از همین نرم افزارها، مناسب ترین مکان استفاده از خدمات بانکی را در شهر شناسایی و با تخصیص امکانات، امکان بهره برداری را برای قشر معلولین فراهم سازیم.
مدیر کل دفتر فنی و عمرانی وزارت کشور در پایان خاطر نشان کرد: در فضاهای اجتماعی هر میزان اختلاط و تعاملات اجتماعی میان قشرها و گروه های مختلف جمعیتی ارتقا یابد به همان نسبت در آن جامعه شور و نشاط تقویت می شود. بنابراین باید فضایی فراهم سازیم تا این امکان تعامل و ارتباط در جامعه تقویت شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزارت کشور تمام شماری دفتر فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار ویژه شهرستان چابهار با اشاره به مشکلات تردد معلولان در سطح شهر اعلام کرد: برای تمامی دستگاههای اجرایی فرصت یک ماهه تعیین شده تا به وظایف خود عمل و مشکلات تردد این قشر را حل کنند.

جواد سپاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نفر معلول در سطح شهرستان وجود دارد و کمتر از پنج درصد محیط ادارات برای تردد معلولان مفید هستند، گفت: تمامی ادارات و سازمان‌های سطح شهرستان موظف هستند تا یک ماهه آینده برای متناسب سازی محیط ویژه برای خدمات دهی مطلوب به معلولین وجانبازان در سطح ادارات اقدام کنند.

فرماندار چابهار اظهار کرد: امیدوارم با تعیین فرصت یک ماهه جهت متناسب سازی محیط در سطح شهرستان برای خدمات دهی مطلوب به معلولین و جانبازان شهرستان چابهار شاهد حل مشکلات بعد از گذشت سالها انتظار باشیم.

وی ادامه داد: ادارات آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد، فنی وحرفه ای، بهزیستی می‌توانند با برگزاری کلاسهای آموزشی و برگزاری همایش‌ها و دستاوردهای خود در فعال کردن و کشف استعدادهای معلولین قدم مثبتی بردارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: کارشناسان اداره بهزیستی جهت بررسی مکان‌ها سطح شهر با بازدیدهای مکرر می‌توانند در استانداردسازی محیط براساس نیاز هر منطقه اقدام کنند.

سپاهی ضمن تشکر از شهرداری چابهار در اجرای پیاده‌روسازی و جدول گذاری ها برای آسایش معلولین گفت: با توجه به این اقدامات موثر امیدواریم روند متناسب سازی طبق نظارت ادارات مرتبط انجام، تا معلولین با سهولت بیشتر رفت وآمد کنند.

وی ادامه داد: محل پارک خودروهای معلولین مشخص شده و نظارت مکرر ارگان های مرتبط مورد انتظار است.

وی مشاوره گرفتن از ایده‌های معلولین و فعالان در این حوزه و نخبگان را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار چابهار تصریح کرد: متناسب سازی محل‌های تفریح از جمله ساحل و پارک‌ها در محل ها مشخص شده و باید برای معلولین برنامه ریزی و اجرایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است