Web Analytics Made Easy - Statcounter

به پیوست دو عکس کمیاب از نخستین عکس‌ها از حمله نیرو‌های عراقی به فرودگاه مهرآباد در روز سی و یکم شهریورماه ۱۳۵۹ ارسال میشود. این عکس‌ها تنها چند دقیقه بعد از انفجار‌ها گرفته شده اند. در ضمن نقشه محل گرفتن عکس (شهرزیبا) و همینطور عکس‌های جدیدی که چهل سال بعد از همان موقعیت گرفته شده ارسال میشود. در صورت صلاحدید، آن‌ها را منتشر کرده و در اختیار خوانندگان خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارده ساله بودم و مشتاقانه منتظر شروع سال تحصیلی و رفتن به دبیرستان بودم. برخلاف دوران راهنمائی که برای رفتن به مدرسه می‌بایست از سرویس مدرسه و یا اتوبوس‌های شرکت واحد استفاده میکردم و روزی بیش از یک ساعت صرف رفت و آمد میکردم، دبیرستان جدید بسیار نزدیک بود و فقط نیاز به پنج دقیقه پیاده روی داشت.

هوای پایان تابستان معتدل و بسیار مطبوع بود. صندوق میوه پر از انار در گوشه اتاق بود. چند روز پیش به نمایشگاه بین المللی رفته بودیم که یکی از تفریحات آن دوران بود. مشغول تماشای عکس‌ها در بروشور‌ها و کاتالوگ‌هایی که از غرفه‌های مختلف جمع آوری کرده بودم، شده بودم که حدود ساعت دو و ربع بعدازظهر صدای انفجار مهیبی را شنیدم. بلافاصله به طرف بالکن خانه رفته و دود بزرگی را در اطراف فرودگاه مهرآباد دیدم. با توجه به فاصله (مستقیم) هفت کیلومتری تا فرودگاه، انفجار حدوداً ۲۰ ثانیه قبل اتفاق افتاده بود و دود آن کاملا مشخص بود. بلافاصله دوربین آماتوری خود را برداشته و دو عکس پیوست را گرفتم. در آن زمان تلفن همراه برای گرفتن عکس و ویدیو موجود نبود و هنوز مرسوم نبود از هر اتفاق کوچک یا بزرگی تصویربرداری شود. بلافاصله رادیو را روشن کرده تا اخبار را بشنویم که رادیو هنوز مشغول پخش اخبار معمول خود بود و مطلبی در مورد حملات نداشت. هیچ ایده‌ای در مورد عامل انفجار‌ها نداشتم، ولی مشخص بود که آن‌ها در اطراف فرودگاه رخ داده اند، چرا که قبلا بلند شدن یا فرودآمدن هواپیما‌ها را از همان مکانی که دود انفجار‌ها دیده میشد، می‌توانستیم مشاهده کنیم. با وجود اطلاع نداشتن از منشا انفجار، مطمئن بودم که موضوع مهمی است به همین جهت از آن‌ها عکس گرفتم. فورا با مادر خود که در آنسوی شهر بودند تماس گرفته که خوشبختانه سلامت بودند، ولی هیچ صدائی نشنیده بودند و اطلاعی از انفجار‌ها نداشتند. چند ساعت بعد، رئیس جمهور وقت از طریق رادیو و تلویزیون حمله عراقی‌ها و شروع جنگ تحمیلی را رسما اعلام کرد. هیچ تصوری نداشتم که این واقعه مهم چه تاثیر سرنوشت سازی در زندگی شخصی ام و همینطور مردم ایران و منطقه خواهد داشت.

به مناسبت چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، پیشنهاد میکنم که فراخوانی برای عکس‌ها یا خاطرات مربوط به آغاز جنگ فرستاده شود تا این وقایع از دیدگاه اشخاص مختلف جمع آوری و ضبط شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم علیرضا پناهیان شارلی ابدو الکسی ناوالنی بازگشایی مدارس در سال 99 فرودگاه حمله مهرآباد عراق جنگ دارا دوم علیرضا پناهیان شارلی ابدو الکسی ناوالنی بازگشایی مدارس در سال 99 انفجار ها عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پهپاد در حین انجام مأموریت خصمانه خود با موشک مناسب که به نام آن اشاره نشده، هدف قرار گرفته است.
در ادامه بیانیه ارتش یمن آمده است که یک کشتی نفتی انگلیسی به نام (ANDROMEDA STAR) در دریای سرخ نیز با موشک دریایی مناسب هدف حمله قرار گرفت.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که این سری از عملیات برای یاری ملت مظلوم فلسطین و نیز حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان صورت گرفته است.
در پایان این بیانیه نیز تأکید شده که عملیات نظامی ارتش یمن تا شکسته شدن محاصره غزه و توقف حملات به آن ادامه خواهد یافت.
ساعاتی پیش بود که یک مقام آمریکایی به شبکه «سی بی اس» این کشور، سرنگونی پهپاد ارتش ایالات متحده در سواحل یمن را تأیید کرد.
این مقام آمریکایی البته اشاره‌ای به علت سرنگونی نکرد و نگفت به خاطر نقص فنی بوده یا هدف حملات ارتش یمن قرار گرفته است.
این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.
ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی | عکس
  • حمله دزدان به یک سلبریتی دیگر در اتوبان چمران؛ پیگیری نمی‌کنم! +تصویر
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • جزئیات جدید از ماجرای دستگیری زنجیر کش بی آرتی
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد