Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:01:04 GMT

در وضعیت کنونی جهان بیش از پیش نیازمند اتحاد هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۷۵۱۶

در وضعیت کنونی جهان بیش از پیش نیازمند اتحاد هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر رضایی فرد رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور از مرکز دینی آموزشی بلال در لاهور بازدید و با سرپرست مرکز دیدار و گفتگو کرد. پیر شفاعت رسول یکی از شخصیت های برجسته اهل سنت (شاخه بریلوی) و سرپرست این مرکز است که در این دیدار در خصوص گسترش همکاری و فعالیت های دو جانبه و همچنین اتحاد بین مسلمین بحث و گفتگو بعمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیر شفاعت رسول دراین دیدار درسخنانی گفت: مرکز بلال در سال ۲۰۰۰ میلادی در منطقه گرهی شاهو فعالیت های خود را آغاز نمود و در سال ۲۰۰۳ میلادی به این مرکز منتقل شد. هدف اصلی تاسیس این مرکز علاوه بر آموزش تعالیم دین مبین اسلام، گسترش فعالیت های قرآنی و تاکید بر اتحاد امت مسلمین و همچنین اتحاد بین الادیان است.

پیر شفاعت رسول درادامه سخنان خود اظهارداشت: هر ساله بسیاری از شخصیت های دیگر ادیان چون سیک ها، مسیحی ها و هندو ها از این مرکز بازدید می نمایند. همچنین به منظور تاکید بر اتحاد بین الامسلمین هر ساله کنفرانس، سمینار و برنامه های مختلفی در این مرکز برگزار می گردند که در آن شخصیت های برجسته از مسالک مختلف چون برادران اهل تشیع، اهل حدیث، دیوبندی وغیره شرکت نموده و نقش مهم خود را در مسیر اتحاد بین الامسلمین ایفا می کنند.

وی درادامه افزود: متاسفانه در وضیعت کنونی جهان که قدرت های غربی و دشمنان اسلام در پی ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند ما بیش از پیش نیازمند اتحاد هستیم. در این ایام محرم که همه در سوگ شهادت نوه حضرت رسول اکرم (ص) هستند برخی از ذاکرین اهل تشیع متاسفانه از کلماتی بسیار نادرست و مخالف شأن خلفای راشدین، مرتکب اهانت خلفاء و اصحاب می شوند که نه تنها عملی غیر اخلاقی بلکه عامل ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان می شود. لذا باید این گونه عوامل تفرقه انگیز را شناسایی شده و به عموم مردم معرفی شوند. مرکز بلال آمادگی خود را در خصوص همکاری و اتحاد بین المسلمین با جمهوری اسلامی ایران به خود نیز یکی از بزرگترین مرکز اتحاد بین الامسلمین است و را اعلام می کند.

علی اکبر رضایی فرد رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور ضمن قدردانی از این دعوت و بازدید، گفت: بدون شک در وضعیت کنونی جهان اسلام اتحاد یکی از ضروری ترین نیاز مندی ها است. همانگونه که اشاره نمودید جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب عظیم اسلامی نه تنها بر اتحاد بین المسلمین تاکید فراوان داشت، بلکه فعالیت های چشمگیری نیز در این زمینه داشته است.

وی درادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران هر ساله به مناسبت های مختلف کنفرانس و سیمینارهای ملی و بین المللی با حضور علما، مشایخ و دیگر شخصیت های برجسته بین الادیان را برگزار می نماید. خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور به عنوان نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از آغاز فعالیت های خود سعی بر این داشته است که به عنوان پلی مستحکم در مسیر نزدیک و گسترش روابط دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان را ایفا نماید و در این خصوص برنامه های مختلف فرهنگی، علمی و مذهبی مختلف را با همکاری احزاب مذهبی مختلف در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار نموده که با استقبال گرم مردم روبرو بوده است.

رضایی فرد در ادامه افزود: بدون شک در هر مسلک و مذهبی عناصری هستند که در پی ایجاد اختلاف و تفرقه هستند و این عناصر از دست اندرکاران قدرتهای غربی و استعماری هستند که باید شناسایی شده و به عموم مردم معرفی شوند. در اینجا لازم به ذکر است که چنین افرادی نمی توانند نماینده یک مسلک یا مذهبی باشند و گفته های این افراد نباید به صورت جدی گرفته باشند بلکه باید اینگونه افراد را شناسایی کنیم. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران در یکی از فتاوای خود توهین و اهانت به هر گونه مقدسات برادران اهل سنت را حرام قرار داده است و کسانی که در ایران مرتکب چنین امری شوند به سختی مجازات می شوند.

در ادامه از مسجد شبیه بیت المقدس در مرکز بلال نیز بازدید شد. یکی از خصوصیات این مسجد این است که این مسجد به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین، شبیه بیت المقدس ساخت شده است. آیاتی که در مسجد نوشته شده اند آیاتی هستند که در مسجد بیت المقدس نوشته شده اند.

علی اکبر رضایی فرد با راهنمایی حسین رسول فرزند بزرگ پیر شفاعت رسول از بخش های مختلف مرکز بلال بازدید نمود. مرکز بلال دارای ساختمانی بزرگ و محیطی بسیار زیبا است. کتابخانه اصلی این مرکز که اکنون در حال ساخت و ساز است، ظرفیت یک میلیون کتاب را دارد. به گفته حسین رسول این کتاب خانه انشاءالله طی دو الی سه ماه آینده آماده و کار جمع آوری کتاب ها آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است این کتابخانه می تواند یکی از بزرگترین و پرمحتوا ترین کتابخانه های شهر لاهور به شمار رود.

در پایان پیر شفاعت رسول ضمن پذیرایی از رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور کتبی از خود را به عنوان یادبود اهدا کرد.

کد خبر 5020620

منبع: مهر

کلیدواژه: لاهور مسلمانان وحدت اسلامی محرم 99 معرفی کتاب امام حسین ع تاسوعا و عاشورا دفتر تبلیغات اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ویروس کرونا رادیو گفتگو پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کربلا عاشورا پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی معرفی نشریات رضایی فرد اتحاد بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است

 آیت‌الله مصطفی محامی ر همایش زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان بر لزوم استفاده از فرصت حج تاکید کرد و افزود: فرصت حج در طول عمر انسان کمتر پیش می‌آید و تازه در همان دوران حج نیز حاجیان کم‌تر حال دعا دارند در صورتی که از این فرصت باید نهایت استفاده صورت گیرد و دعای مستجاب داشته باشند که البته استجابت دعا برای انسان دارای شرایطی و ممکن است استجاب نشود، اما وعده الهی این است که اگر انسان برای برادران و خواهران مومن خود دعا کند خداوند نیز ملائکه‌ای را مأمور می‌کند تا از ناحیه همان مؤمن همان دعا را برای شخص دعا کننده داشته باشد و قطعا دعای فرشته الهی مستجاب است بنابراین اگر انسان برای دیگران دعا کند نه تنها متضرر نخواهد بود بلکه سودمند هم هست.
️امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید به اهمیت، جایگاه و اهداف حج توجه داشته باشید و در همان مسیر گام بردارید چرا که حج دارای ابعاد مختلفی است از جمله اینکه در جنبه ظاهری و وجهه عمومی، حج تجلی وحدت و نشانه اقتدار امت اسلامی است.
️وی ادامه داد: اینکه از کشور‌های مختلف، مذاهب و اقوام مختلف در یک زمان و مکان مشخص حضور پیدا کرده و بر محور خانه خدا طواف می‌کنند و براساس دستورالعمل تعیین شده از ناحیه شریعت به عبادت خداوند می‌پردازند نشانه از یگانگی، یکدستی، وحدت و اتحاد امت اسلامی است که باید در جهت تقویت این اتحاد و انسجام تلاش کنیم و آن را به رخ دشمنان اسلام بکشانیم.
آیت‌الله محامی️ تصریح کرد: حج از نشانه‌های اقتدار امت اسلامی است و این جمعیت انبوه تنها بخشی از مسلمانان سراسر عالم هستند که در این رزمایش بزرگ حاضر شده‌اند و باید این اقتدار نیز به رخ دشمنان اسلامی کشیده شود آن هم در روزگاری که مردم مظلوم غزه با عملیات طوفان‌الاقصی و پس از آن با مقاومت دلیرانه خود این اقتدار را به رخ نظام‌های پوشالی و استکباری کشانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود