Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال یکی از نماینده های ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2019/2020 است. ادامه این رقابت ها به صورت متمرکز در قطر از سر گرفته می شود. به همین بهانه گریزی داشته ایم بر عملکرد نماینده ایران در گروه A مسابقات و دو بازی اول این تیم که انجام شده است.

استقلال روز 24 شهریور در هفته سوم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بای به مصاف الوحده امارات برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، استقلال با دو قهرمانی در رقابت های آسیایی، پرافتخار ترین تیم ایرانی در این رقابت ها است. رویای کسب قهرمانی و ستاره سوم برای همیشه در ذهن آبی ها نقش بسته است و گاهی درقامت یک هدف و گاهی هم در قامت یک رویا در تصورات استقلالی ها پدیدار می شود. پس از قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان 2019/20 مشخص شد که استقلال باید در گروه A به مصاف تیم های الوحده امارات، الشرطه عراق و الاهلی عربستان برود.

وضعیت استقلال

استقلال یکی از پرنوسان ترین فصول تاریخ خود را پشت سر گذاشت. مصادف شدن این فصل با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات باعث شد تا این تیم مدت زمان بیشتری را در این وضعیت بماند. آبی های تهران فصل را با آندره آ استراماچونی و تیم فنی ایتالیایی اش در تبریز و با شکست مقابل ماشین سازی آغاز کردند. حمایت هواداران و توانایی فنی بالای مرد ایتالیایی توانست موانع را از سر راه استقلالی ها بردارد  و خود را از منطقه سقوط به کورس قهرمانی، در نیم فصل برساند. استقلالی ها هیچ وقت فکرش را هم نمی کردند که چهاردهم آذر ماه در روزی که استقلال با شکست شهر خودروصدرنشینی خود در لیگ برتر را تثبیت کرد، آخرین حضور مرد محبوب ایتالیایی روی نیمکت این تیم است. استقلال باید کمتر از یک هفته دیگر در هوای سرد و نه چندان پاک استادیوم آزادی به مصاف پیکان می رفت. این بار استقلال نتیجه گرفته بود و هواداران با هزاران امید و رویا به استادیوم می رفتند اما ناگهان با یک جمله مواجه شدند، جمله ای که برای فرو ریختن کاخ آرزوی های خوش بین ترین هوادار تیم هم کافی بود "بامداد امروز استراماچونی ایران را ترک کرد"

خوشحالی استراماچونی پس از شکست شهر خودرو

استقلال مجبور شد بدون حتی حضور یک عضو از کادر فنی سابق روی نیمکت به مصاف پیکان برود، هنوز هم برخی از دست رفتن 2 امتیاز در این بازی  و شکست مقابل ماشین سازی را یکی از مهم ترین دلایل خروج استقلال از کورس قهرمانی و اختلاف 14 امتیازی با تیم قهرمان می دانند.

استقلال با فرهاد مجیدی هم در لیگ و هم در جام حذفی نایب قهرمان شد تا آبی ها این فصل را بدون جام پشت سر بگذارند. پس از شکست در فینال جام حذفی، مدیرعامل استقلال با شعار بازگشت استراماچونی کادر فنی سابق خود  را از دست داد و شاید می توانیم ادعا کنیم که فرصت آمادگی برای رقابت های آسیایی را فدای این شعار کرده اند که هنوز هم تحقق نیافته است.

فرهاد مجیدی پس از فینال جام حذفی عملکرد استقلال در لیگ قهرمانان 2019/20

استقلال برای حضور در این رقابت ها باید دو بازی بسیار فشرده را در پلی آف انجام می داد.

پلی آف استقلال 3-0 الکویت امارات، ورزشگاه آل مکتوم شنبه 5 بهمن 1398 ساعت 17:50

بازی اول پلی آف باید در ورزشگاه آزادی برگزار می شد اما تصمیمات عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد که میزبانی این دیدار از استقلالی ها گرفته شود و حتی برنامه ریزی ها به طوری بود که در 3 هفته ابتدایی مرحله گروهی هیچ دیداری در ایران برگزار نمی شد. قرار بود در دیدار های دور برگشت تیم های ایرانی از رقبای خود میزبانی کنند. این بازی اولین حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال در فصل جدید بود که خیلی هم طوفانی آغاز شد. استقلال با دو گل دیاباته و یک گل وریا غفوری به راحتی الکویت را شکست داد تا در بازی دوم پلی آف به مصاف الریان در قطر برود.

شیخ دیاباته در بازی با الکویت پلی آف الریان 0-5 استقلال دوحه، ورزشگاه جاسم بن حمد سه شنبه 8 بهمن 1398 ساعت 18:45

الریان با در اختیار داشتن مهره های خطرناکی همچون یاسین براهیمی یک چالش بزرگ برای فرهاد مجیدی در ابتدای راه محسوب می شد. استقلالی ها برای حضور در آسیا هر طور هم که شده بود باید الریان را شکست می دادند. نمایش درخشان آبی ها در این بازی خبر از یک فصل رویایی را با فرهاد مجیدی می داد. استقلال در این دیدار با گل های شیخ دیاباته، مهدی قائدی و ارسلان مطهری به پیروزی 5 گله رسید.

شادی استقلال ها در بازی با الریان

استقلال با پیروزی در این دو دیدار به مرحله گروهی مسابقات راه پیدا کرد و با تیم های الوحده، الشرطه و الاهلی هم گروه شد. در نگاه اول به نظر می رسید که استقلال کار سختی را برای صعود از این گروه نداشته باشد و بالاتر از تیم های الوحده و الشرطه به مرحله بعد مسابقات صعود کند.

هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 18:00 الشرطه عراق 1-1 استقلال ایران اربیل، ورزشگاه حریری اربیل

استقلالی ها در بازی اول مرحله گروهی باید به مصاف تیم الشرطه از عراق می رفتند. برگزاری این بازی در اربیل عراق که یکی از بخش های ایالت کوردستان محسوب می شود باعث شده بود تا هواداران زیادی برای حمایت از چند بازیکن کورد زبان استقلال، به خصوص وریا غفوری که از محبوبیت زیادی در میان کورد های ایران و عراق برخوردار است به استادیوم بیایند. استقلال در سرمای اربیل نتوانست نتیجه ای بهتر از مساوی در این دیدار کسب کند. مهدی قائدی ستاره استقلال هم در این دیدار مصدوم شد.

عکس تیمی استقلال در بازی با الشرطه هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا الاهلی 3 - 2 استقلال دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 19:00 کویت-ورزشگاه جابر الاحمد

مسائل داوری و تصمیمات عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی مسابقات، خشم استقلالی ها را برانگیخته بود و آن ها در این دیدار هم از اشتباهات داوری در امان نبودند. استقلال در شرایطی که با ارسلان مطهری در دقایق پایانی بازی را به تساوی کشانده بود با تصمیم عجیب داور مواجه شد که این گل را آفساید اعلام کرد تا استقلال در این دیدار مغلوب شود. لازم به ذکر است که استقلالی ها در این دیدار یک ضربه پنالتی را هم خراب کردند و مستحق این شکست نبودند.

اعتراض استقلالی ها به داور بازی الاهلی وضعیت جدول جدول گروه A برنامه بازی های استقلال برنامه بازی های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

استقلال در دوبازی ابتدایی خود باید به مصاف الوحده ای برود که حریف آسان تری نسبت به الاهلی به نظر می رسد اگر استقلال بتواند از این دو بازی 6 امتیاز را کسب کند اصلی ترین رقیب خود برای صعود را کنار زده است چرا که الوحده 4 امتیازی در رتبه دوم قرار دارد و اسقلال با 1 امتیاز در رتبه سوم و با پیروزی در این دو دیدار می تواند احتمال صعودش را خیلی بالا ببرد. دو بزی آخر استقلال مقابل الشرطه و الاهلی است اگر استقلال در 3 بازی ابتدایی خود امتیازات کافی را کسب کند، بازی آخر این تیم جنگ برای صدر نشینی می شود.

البته استقلال نتوانست قرارداد بازیکنان جدیدش را برای این مسابقات به ثبت برساند چرا که پنجره نقل و انتقالاتی این تیم همچنان بسته است و عدم حضور تمدیدی های استقلال بر سر تمرینات چند روز اخیر امد های استقلالی ها را برای کسب نتایج خوب خیلی پایین آورده است. مجید نامجومطلق هم به صورت موقت هدایت آبی ها را بر عهده گرفته است تا وضعیت سرمربی تیم مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

استقلال با تیم کامل پرواز نکرد، چند استقلالی در تهران جا ماندند

استقلال | نام 5 جامانده تیم برای سفر به قطر مشخص شد / از نصرالله عبداللهی تا فرشید اسماعیلی

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا فرهاد مجیدی مرحله گروهی استقلالی ها بازی اول رقابت ها پلی آف آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، وضعیت گولر در رئال مادرید با درخشش در بازی گذشته تیمش کمی بهتر شده است. او در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان ۲۰۲۳ به عضویت رئال مادرید درآمد اما مصدومیت‌های پشت سر هم باعث شد او از ترکیب دور بیفتد.

پس از مدتی که او از بند مصدومیت رها شد، نتوانست اعتماد کارلو آنچلوتی را به‌دست بیاورد و تبدیل به بازیکنی نیمکت‌نشین شد. در حالی‌که شایعات زیادی در مورد جدایی او در تابستان ۲۰۲۴ به گوش می‌رسید، اما گل او برابر رئال سوسیه‌داد و سپس مصاحبه کارلو آنچلوتی که تایید کرد گولر رئال را ترک نمی‌کند، همه چیز را تغییر داد.

این ستاره ترکیه‌ای در مصاحبه جدیدی در مورد هدفش در این فصل صحبت کرد. او گفت:«ما در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستیم ‌و به قهرمانی در این رقابت بسیار نزدیک شده‌ایم. بدم نمی‌آید در این بازی‌ها تاثیرگذار باشم و به پیروزی و به قهرمانی تیمم کمک کنم. می‌خواهم اولین بازیکن ترکیه‌ای باشم که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.»

رئال در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف بایرن مونیخ برود. آنها این هفته در دور رفت در ورزشگاه آلیانز آرنا مهمان تیم مونیخی هستند.

دیگر خبرها

  • نصیحت امباپه و دمبله به پدیده فوتبال فرانسه
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • ستاره استقلالی از تیم ملی خط می خورد؟
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • هیجان ستاره بایرن: چی بهتر از بازی با رئال!
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • خواسته استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور چیست؟
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر