Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با وجود نگرانی برخی از فعالان حوزه میراث فرهنگی هیچ تخریبی در بنای بقعه امامزاده حسین(ع) انجام نشده است. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه برای مرمت شبستان و تربت‌خانه امامزاده حسین(ع) از اداره کل میراث فرهنگی مجوز گرفتیم اظهار داشت: آنچه که تحت عنوان تخریب کاشی‌کاری دیوار تربت‌خانه در فضای مجازی نقل شده صحت ندارد چرا که این دیوار کاشی‌کاری ‌شده کمتر از 40 سال عمر دارد و اثر تاریخی محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل برداشته‌ شدن سرطاقی دیوار یاد شده را تبله کردن این دیوار دانست و افزود: با توجه به اینکه این دیوار در حال ریزش بود و حتی چند تا از آجرهای آن کنده شده بود، چند ما قبل این دیوار را به طور مختصری مرمت کردیم اما بنابر نظر کارشناسان مرمت سازمان میراث فرهنگی چاره‌ای جز اینکه این دیوار را برداشته و دوباره بسازیم وجود نداشت.

مجیدی با یادآوری اینکه پایه اصلی تربت‌خانه امامزاده حسین(ع) آجری است ادامه داد: این آجرها هم با آن مصالح قدیمی مانند ساروج به هم وصل شده بودند و اصلاً آن زمان خبری از کاشی و سیمان نبوده است. اما بعدها آمدند و کاشی را با سیمان به دیواره مذکور چسباندند که چون سیمان با آجر و ملاتی که در قدیم بوده، همخوانی نداشته، در طول زمان به هم چسبندگی پیدا نکرده و امروز جدا شدند.

گزارش| سرنوشت مبهم طرح توسعه امامزاده حسین‌(ع) / محله‌ای که جان داد و از برنامه سفر گردشگران حذف شد + تصویردر تملک واحدهای مسکونی اطراف امامزاده حسین(ع) رضایت مردم جلب شوداجرای طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین 500 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

مدیرکل اوقاف استان یادآور شد: به همین خاطر چاره‌ای جز این نداریم که کاشی‌ها را برداریم و حتی اگر قرار باشد بنا را به همین شکل برگردانیم، دوباره باید با مصالح جدیدی کاشی‌ها نصب شود.

مجیدی اضافه کرد: میراث فرهنگی مشغول مطالعه کردن بقعه و به دنبال این است که آثار اصلی بنای شبستان و تربت‌خانه را پیدا کند تا بتواند آنها را به حالت اصلی و تاریخی خود بنا برگرداند. بنابراین آنچه که اتفاق خواهد افتاد مرمت است و اصلاً تخریبی در کار نیست.

وی ادامه داد: به همین جهت از فعالان و دغدغه‌مندان حوزه میراث فرهنگی می‌خواهیم که حوصله و صبر پیشه کنند و بدون آگاهی و اطلاع دقیق از کم‌وکیف مرمت آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در این مورد پیش‌داوری و قضاوت نکنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین سازمان میراث فرهنگی سازمان اوقاف استانداری قزوین سازمان میراث فرهنگی سازمان اوقاف امامزاده حسین ع میراث فرهنگی تربت خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ادامه سفر خود به ارومیه از پروژه مرمتی خانه انصاری این شهرستان بازدید کردند.   معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مرتضی صفری تصریح کرد: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

دیگر خبرها

  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان