Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:00:45 GMT

چند خبر قضایی از جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۷۸۶۲

چند خبر قضایی از جنوب کرمان

به گزارش ایرنا ، با ورود دستگاه قضایی مشکلات حقوقی و قضایی سه واحد تولیدی برطرف و به چرخه تولید بازگشته اند.

رییس دادگستری شهرستان کهنوج روز پنجشنبه از راه اندازی کمیته پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی در دادگستری این شهرستان خبر داد و گفت: در این کمیته در زمینه ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران در چارچوب قوانین و مقررات قانونی اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهراب سالاری اظهار داشت: در راستای رهنمودهای مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله و اهداف جهادی ریاست محترم قوه قضاییه حضرت ایت الله رئیسی در دادگستری کهنوج گام های بلندی برداشته شده است.

وی افزود: در جهت رونق تولید و رفع موانع تولید جلساتی با مسئولین شهرستانی و فعالان اقتصادی برگزار و نتایج مثبت و خوبی داشته است وبا حمایت های صورت گرفته طی یک سال اخیر سه واحد تولیدی مشکلات حقوقی و قضایی آنان برطرف وبه چرخه تولید بازگشته اند.

سالاری ادامه داد: برای احیای حقوق عامه و همچنین پیشگیری از جرائم خشن با توجه به اینکه منبع در آمد غالب آحاد مردم شهرستان های جنوبی کرمان و شهرستان کهنوج از طریق کشاورزی است و نوسانات اقتصادی نیز تاثیر مستقیم و زیادی بر محصولات کشاورزی دارد در زمینه  پیشگیری از افت قیمت محصولات که تبعات اجتماعی و امنیتی هم دارد برنامه ریزی و جلساتی برگزار و تا حدود زیادی هم موثر واقع گردیده است. 

وی شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهنوج را یکی از فعال ترین بخش های دادگستری برشمرد و افزود: پیشگیری از طلاق ، سرقت ، جرائم مرتبط با مواد مخدر ، آدم ربائی و سایر موارد در دستور کار این شورا بوده است.

سالاری گفت: در رابطه با حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال با روسای بانک های دولتی و غیر دولتی نشست هایی داشته ایم و پیگیر وصول مطالبات معوق بانکی بوده ایم

وی بیان کرد: در زمینه حفظ و صیانت از اراضی ملی ، سفره های آب زیرزمینی، جلوگیری از تخریب اموال دولتی جلساتی برگزار و بازدیدهای میدانی داشته ایم و موفقیت های خوبی حاصل شده است.

وی ادامه داد: موضوع  مبارزه با مفاسد اقتصادی خط قرمز دستگاه قضایی است و با همکاری با سایر نهاد ها اقدامات خوبی در این شهرستان صورت پذیرفته است

 وی اضافه کرد:از زمان شیوع بیماری کوئید ۱۹ بطور مستمر همکاری لازم با مسئولین بهداشت و درمان داشته ایم و با واحد های صنفی که مسائل وپروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کردند برخورد شده است.

ساکنان شهرک مستضعفان رودبار جنوب ساماندهی می‌شود

رییس دادگستری شهرستان رودبار جنوب گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، دستگاه قضایی استان کرمان و شهرستان رودبار جنوب به موضوع مشکلات حقوقی و قضایی جمعی از ساکنین بخش مرکزی رودبار جنوب ورود کرده است.

اصغر ستایی مختاری افزود: با توجه به تاکیدات ریاست دادگستری استان کرمان مبنی بر احیای حقوق عامه، این دادگستری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پیگیری و بررسی جهت صدور اسناد مالکیت برای بخشی از ساکنین بخش مرکزی را در دستور کار خود قرار داده است.

رییس دادگستری شهرستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه در این رابطه قریب به ۴۰۰ پرونده در اداره راه و شهرسازی رودبار جنوب جهت دریافت سند تشکیل شده است، اعلام کرد: با حل این مشکل از ورود تعداد زیادی پرونده به سیستم قضایی جلوگیری خواهد شد.

ستایی مختاری در ادامه در خصوص اراضی مربوط به شهرک مستضعفان گفت: متاسفانه در دهه ۶۰ قریب به ۳۰ هکتار زمین از سوی اداره امور اراضی در قالب طرح علوفه کاری به تعدادی از شهروندان واگذار می‌شود که طی سالیان مختلف تعدادی افراد سودجو اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز این اراضی می‌کنند و به صورت غیرقانونی به مردم واگذار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ هکتار از اراضی شهرک مستضعفان نیز در محدوده این طرح قرار گرفته است، افزود: در راستای حفظ حقوق عامه، دستگاه قضایی استان کرمان و شهرستان رودبار جنوب به موضوع مشکلات حقوقی و قضایی جمعی از ساکنین بخش مرکزی رودبار جنوب ورود کرده است و با توجه به اینکه ساکنین این شهرک عمدتا از قشر ضعیف و آسیپ پذیر هستند امیداوریم با همکاری بنیاد مسکن موضوع ساماندهی و مدیریت شود.

رییس دادگستری شهرستان رودبار جنوب در پایان بیان کرد: امیدواریم طی ماه‌های آینده نسبت به تنظیم و صدور اسناد مالکیت برای مردم اقدامات خوبی صورت پذیرد.

یک محکوم به قصاص در کهنوج ، از قصاص رهایی یافت

رییس دادگستری شهرستان کهنوج گفت: با جلب رضایت اولیای دم و  با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، قضات، معتمدین محلی و بخشش و بزرگی خانواده مقتول، یک محکوم به قصاص در این شهرستان از قصاص رهایی یافت.

سهراب سالاری اظهار داشت: امسال یک هزار و ۸۳۹فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهرستان کهنوج شده است ودر مقابل یک هزار ۸۲۷فقره مختومه شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۵پرونده از طریق صلح و سازش مختومه شده است.  

وی اظهار داشت:طی یک سال گذشته این چهارمین محکوم به قصاص است که  با ورود شوراهای حل اختلاف و رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی می‌یابند و این نشان دهنده فرهنگ عظیم مردم جنوب استان کرمان در زمینه بخشش و گذشت می باشد.

وی گفت: یکی از اولویت ها و سیاست های کلان در دوران مدیریت حضرت آیت الله رییسی در قوه قضاییه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار و لزوم توجه به سازش و صلح در بین محکومان می باشد که نهادینه شدن فرهنگ گذشت، صلح و سازش و فراهم کردن رضایت اولیای دم از آن جمله است.

جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.

برچسب‌ها دادستانی کل کشور جیرفت قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادستانی کل کشور جیرفت قوه قضاییه دادستانی کل کشور جیرفت قوه قضاییه اخبار کنکور رییس دادگستری شهرستان مشکلات حقوقی و قضایی شهرستان رودبار جنوب شهرستان کهنوج دستگاه قضایی استان کرمان حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در سفر یک روزه خود به شهرستان رودبار و بازدید از سد دیورش این شهرستان گفت: برای ساخت این سد با ۷۶ درصد پیشرفت ساخت، تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۷۰۰ میلیاردتومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه سد دیورش ظرفیت ذخیره ۳ میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: با تکمیل ساخت سد دیورش، آب آشامیدنی ۵ شهر و ۲۸ روستای اطراف با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان رودبار تامین خواهد شد.

همچنین استاندار در جمع نمازگزاران نماز جمعه رستم آباد گفت: برنامه سرمایه گذاری به میزان صد همت در گیلان آغاز شده که رودبار هم در این برنامه سهم دارد.

دکتر اسدالله عباسی خطاب به مردم رستم آباد گفت: در توزیع عادلانه منابع جزء هفت استان کشوریم و میزان تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال را داشته ایم.

وی با بیان اینکه زیتون رودبار را در روسیه شناساندیم و قرارداد‌هایی برای صادرات این محصول بسته شد، اضافه کرد: در تلاشیم شبکه‌های توزیع آب رودبار و رستم آباد با تامین اعتبار نوسازی شود.

استاندارگیلان با اشاره به اختصاص اعتبار به آسفالت کوچه‌های خاکی رستم آباد، گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم پیگیری کند تا تغییراتی در شکل هندسی این شهر ایجاد گردد.

امام جمعه رستم آباد هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رستم آباد علاوه بر مشکل آب آشامیدنی و فرسودگی شبکه آبرسانی شهری، مشکل خاکی بودن کوچه‌ها را هم دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی امین در ادامه با بیان اینکه رستم آباد تحمل تردد خودرو‌های ترانزیتی گیلان را ندارد، افزایش تعداد نمایندگان رودبار با توجه به وجود ۷ شهر در این شهرستان و همچنین ارتقاء رستم آباد به بخش را خواستار شد.

استاندار در بدو ورود به رستم آباد، به مقام شامخ شهید گمنام این شهر ادای احترام کرد و با خانواده معظم شهید برهانی هم دیدار کرد.

شهید نبی اله برهانی متولد سال ۱۳۴۵، در سال ۱۳۶۵ در تنگه ابوغریب به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری