Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:17:30 GMT

کاهش قیمت خودرو در بازار

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۷۹۳۷

کاهش قیمت خودرو در بازار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سعید موتمنی با بیان اینکه قیمت‌ خودروها همچنان غیرمنطقی است، گفت: آمار اعلام شده از سوی مسئولان در خصوص تعداد خودروهای موجود و شروع ثبت نام برای پیش فروش خودرو، سبب کاهش قیمت در بازار شده است.

وی با اشاره به اینکه تحویل به موقع خودروهای پیش فروش شده، سبب کاهش قیمت خودرو خواهد شد، گفت: قیمت‌های اعلام شده فقط برروی کاغذ ثبت شده و معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه ناآرامی بازار به دلیل فعالیت سودجویانی است که این کالا را در اختیار دارند، ادامه داد: قیمت پراید به کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته؛ به نحوی که امروز پراید ۱۱۱ حدود ۹۹ میلیون تومان قیمت گذاری شده، پراید ۱۳۱ با قیمت ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا ۱۰۸ میلیون تومان، ساینا ۱۱۵ میلیون تومان معامله شده و تیبا ۲ نیز از ۱۲۵ میلیون تومان به ۱۱۵ میلیون تومان کاهش یافته است که البته این قمیت‌ها همچنان کاذب است.

موتمنی با اشاره به واسطه گری‌هایی که سبب برهم خوردن آرامش در بازار خودرو می‌شود ادامه داد: خودروهای صفری در بازار موجود است که ۱۰ بار فروخته شده، اما فقط پلاک آن‌ها عوض شده است همچنین در زمان فروش دناپلاس اتوماتیک درحالی فروش آن بصورت محدود آغاز شده بود که آگهی‌های بسیار زیادی منتشر شد که همه آن‌ها حواله بود و همین وضعیت برهم خوردن بازار خودرو را به دنبال دارد.

وی گفت: افرادی که خودرو در اختیار دارند با فضاسازی به دنبال سودجویی هستند و فعالیت این افراد سبب افزایش قیمت می‌شود.

کد خبر 5020649

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه فروشندگان خودرو قیمت خودرو ویروس کرونا قیمت دلار بورس بازار سهام قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت تعاونی بانک صادرات ایالات متحده امریکا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت

هونگچی E-QM5 با توان پیمایش 431 کیلومتر بیشترین بازدهی را در میان رقبای خود دارد. فضای مسافر و راننده و سرنشینان این خودرو بی‌نظیر بوده و بر اساس اطلاعات موجود، هونگچی E-QM5 پرفروش‌ترین خودرو برقی در میان محصولات وارداتی به ایران در کشور سازنده خود بوده است.

در این نوبت هونگچی E-QM5 با قیمت یک میلیارد و 805 میلیون و 460 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ البته بر اساس تبصره این طرح فروش « این قیمت، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.»

دیگر خبرها

  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند