Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حزب تمدن اسلامی با صدور بیانیه‌ای توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) را محکوم و تاکید کرد: همه احزاب، گروه‌ها و کشورهای اسلامی علیه این توطئه واکنش صریح و قاطع نشان دهند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

در دنیایی که سخن گفتن از هولوکاست باعث جریمه و زندانی شدن اندیشمندانی همچون روژه گارودی می شود و دفاع از حقوق اولیه سیاه پوستان همچون حق حیات، تاوانی جز دستگیری و ضرب و شتم ندارد، هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» بار دیگر معنای «آزادی بیان» را تنها در انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام و جریحه دار کردن اعتقادات و احساسات مذهبی مسلمانان دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه مدیران این نشریه به اصلاح روشنفکری! چنین دید مضیق و انحراف یافته ای از آزادی بیان دارند، یک مسأله قابل تأمل است، اما بخش مهمتر این ماجرا اظهار نظرها و جهت‌گیری های مقامات فرانسوی در دفاع از این امر است. رئیس جمهور فرانسه که در ماه‌های اخیر ژست منجی کشورهای اسلامی منطقه غرب آسیا را به خود گرفته و می کوشد خود را حامی مردم مسلمان لبنان و عراق نشان دهد، حال در واکنش به توهین به اعتقادات همین مردم، با خونسردی مسأله آزادی بیان را مطرح می کند؛ رویکردی که به خوبی نشان می دهد احترام به ملت‌های مسلمان غرب آسیا هیچ جایگاهی در سیاست‌ها و رویکرد مقامات اروپایی ندارد و توجه آنها به این منطقه صرفاً به دلیل منافع راهبردی آنها در غرب آسیاست.

«حزب تمدن اسلامی» همچنین همزمانی برقراری روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی با انتشار مجدد این کاریکاتورها در فرانسه و ایجاد دغدغه فکری جدید برای ملت اسلامی را توطئه ای نابخشودنی می داند و معتقد است هر چند جبهه غربی-عبری تحرکات متعددی در جبهه های مختلف برای ضربه به وحدت جهان اسلام انجام می دهد و می کوشد با تداوم و تسلسل این اقدامات، هزینه و فشار ضربه های قبلی را کاهش دهد، اما امت اسلامی فریب این اقدامات را نخواهد خورد.

«حزب تمدن اسلامی» ضمن محکوم کردن اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو و حمایت مقامات فرانسوی از این اقدام، همه احزاب، گروهها و کشورهای اسلامی را به واکنش صریح و قاطع علیه این توطئه فرا می خواند و از سازمان همکاری های اسلامی نیز انتظار دارد که با تشکیل جلسه ای فوری و تدبیر پاسخی درخور، مانع تکرار مجدد اینگونه اقدامات شود.

کد خبر 5020672 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه امارات متحده عربی حزب تمدن اسلامی آسیا پیامبر اسلام رژیم صهیونیستی شارلی ابدو عراق لبنان مجلس شورای اسلامی هیئت دولت حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده امریکا صحن مجلس محمد باقر قالیباف شورای نگهبان حسن روحانی برجام سعید خطیب زاده ویروس کرونا جمهوری اسلامی ایران محمد جواد ظریف ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان
  • واکنش علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال + عکس
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • AFC به صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا واکنش نشان داد