Web Analytics Made Easy - Statcounter

باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی یکی از مهمترین پروژه‌های فرهنگی که پس از 13 سال همچنان به صورت قطره چکانی اعتبار می‌گیرد، طبق وعده مسئولان، در هفته دفاع مقدس کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیش از ده سال است که بحث اجرای پروژه مهم باغ موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در حاشیه بلوار شهید صیاد شیرازی بیرجند می گذرد، پروژه‌ای که یکی از اولویت‌های ارزشمند و تأثیرگذار در حوزه ایثار و شهادت در استان است اما گویا به نظر برخی مسئولان چندان اهمیت و ارزشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 86 با حضور استاندار مرحله اجرایی این پروژه شروع و بیان شد اعتبار لازم برای این پروژه 5 میلیارد تومان است و بعد از 5 سال به بهره‌برداری خواهد رسید اما اکنون پس از گذشت بیش از 13 سال  پیشرفت آن صفر بوده است.

چند روز پیش استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی، از شروع به کار پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: باید با ورود جدی همه دستگاه‌های اجرایی این پروژه عملیاتی شود.

معتمدیان با بیان اینکه مانع اصلی در عدم ورود دستگاه‌ها و عملیاتی نشدن این پروژه، نبود طرح جامع است افزود: باغ موزه دفاع مقدس، پروژه ملی است و این پروژه بزرگ براساس طرحی که ارائه می‌شود باید فازبندی و برای اجرای هر فاز، برنامه زمان‌بندی معین شود.

وی تأکید کرد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی احداث آن شروع می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی که تیرماه امسال نیز از اراضی باغ موزه دفاع مقدس بازدید داشت، بر اجرایی شدن هرچه سریعتر این پروژه تأکید کرده بود.

تأکید نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف بر اجرایی‌شدن باغ موزه دفاع مقدس استان 

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در سفر نوبخت به استان در شهرستان طبس از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تأمین اعتبار برای باغ موزه دفاع مقدس استان شد.

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه موزه دفاع مقدس در استان افزود: با اختصاص بودجه مناسب به حوزه دفاع مقدس می‌توانیم این موضوع را همواره زنده نگه داریم.

خسروی تأکید کرد: بودجه ویژه برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان اختصاص دهد تا برای شما ماندگار بماند.

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف همچنین در دیدار با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقد استان نیز قول مساعد برای پیگیری و حل مشکلات و جذب اعتبار برای باغ موزه دفاع مقدس استان داد.

کلنگ‌زنی ابنیه و سازه باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی در هفته دفاع مقدس

غلامرضا فلاحی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به این‌که 13سال از مدت زمان آغاز پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان در بیرجند می‌گذرد، گفت: در هفته دفاع مقدس شاهد کلنگ‌زنی این پروژه خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات اولیه برای شروع به ساخت این پروژه افزود: در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مقرر شده تمامی زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز هرچه سریع‌تر در محل اجرای پروژه انجام شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اظهار کرد: احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان در سال ۸۵ مصوب و کلنگ اجرایی آن در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی و خیابان شهید قرنی بیرجند بر زمین خورد.

فلاحی با اشاره به مدت زمان طولانی اجرای این پروژه و کش و قوس‌های متعدد، مطرح کرد: ۱۰ سال از مدت زمان آغاز این پروژه می‌گذرد اما تاکنون هیچ پیشرفت اجرایی نداشته و به‌صورت جدی و عمیق و به‌عنوان یک اولویت ارزشمند و تأثیرگذار به این موضوع توجه نشده است.

وی با بیان این‌که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با ۳۲ هکتار در صورت بهره‌برداری جزو پنج باغ موزه بزرگ دفاع مقدس کشور خواهد بود، عنوان کرد: برای انجام ۱۳ هکتار ابنیه و فضای فرهنگی و ۱۸ هکتار فضای سبز و پارک دنبال جذب منابع هستیم.

 35 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای احداث باغ موزه دفاع مقدس استان 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، میزان برآورد اعتبار آن را در حال حاضر 35 میلیارد تومان دانست و افزود: امسال یک میلیارد تومان اعتبار ملی برای این پروژه اختصاص یافته است.

فلاحی با تأکید بر اینکه آغاز عملیات اجرایی این پروژه نیازمند یک دستور جهادی است، تصریح کرد: تاکنون از ۳۱ استان کشور، ۲۵ استان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خود را به بهره‌برداری رسانده‌اند.

بنابراین گزارش؛ اکنون با اعتبار مورد نیاز پروژه و اختصاص اعتبارات قطره چکانی دولت، مشخص نیست چه زمانی شاهد راه‌اندازی و استفاده مردم از باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی باشیم. مردم از مسئولان دولتی انتظار اقدام جهادی در راه‌اندازی این باغ موزه را دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی باغ موزه دفاع مقدس استان هفته دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار خراسان جنوبی میلیارد تومان مورد نیاز کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در مدیریت شهری در سطح استان و کشور حائز اهمیت بوده، بازآفرینی نقاط هدف شهری است.

وی با بیان اینکه برای زیست بهتر مردم لازم است بافت‌های ناکارآمد شهری بازآفرینی و آماده شوند افزود: در ۹ شهر استان از قبیل بشرویه، بیرجند، نهبندان، قاین، سرایان، فردوس، خوسف، گزیک و قهستان طرح‌های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم. اکنون بیش از ۳۳ درصد جمعیت شهری استان در بافت ناکارآمد و فرسوده ۹ شهر استان سکونت دارند.

عباس زاده با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ درصد مساحت شهر‌های خراسان جنوبی جزو محدوده هدف بازآفرینی شهری هستند، ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم را در این مناطق شهری و جمعیتی برای مردم فراهم کنیم. ستاد بازآفرینی پایدار شهری مأموریت دارد از محل اعتبارات گوناگون برای تأمین زیرساخت‌ها در مناطق هدف تصمیم‌گیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در چند سال اخیر ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات هدف تعریف شده اظهار کرد: عمده این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی باقی‌مانده که مصوب شد از محل اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده استان که به شهرداری‌های مربوطه اختصاص می‌یابد این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند. با این مصوبه، همه پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق هدف بازآفرینی پایدار شهری استان امسال به بهره‌برداری برسد و در ادامه، پروژه‌های جدیدی تعریف کنیم.

عباس‌زاده یادآور شد: برای اینکه ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند، طرح کلید به کلید توسط دولت اجرایی شده که مردم می‌توانند اطلاعات دقیق‌تر این طرح را از ادارات راه و شهرسازی و شهرداری‌ها دریافت کنند. باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کرد. سال گذشته مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای اجرای ۱۰ طرح در شهر‌های مختلف استان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهر‌های بیرجند و قاین دارای سکونتگاه‌های غیررسمی هستیم، بیان کرد: تاکنون در زمینه بهسازی معابر، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی، جایگاه خدمات اجتماعی، فرهنگسرا، اجرای کانال جمع آوری آب‌های سطحی، تکمیل فضا‌های سبز و خدمات به مردم اقداماتی شده که درمجموع ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباس‌زاده با بیان اینکه سال‌های گذشته قیر رایگان به شهرداری‌های بیرجند و قاین اختصاص یافته، افزود: تاکنون درمجموع ۸۲ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده به طوری که در شهر بیرجند و منطقه مهرشهر تمام معابر آسفالت شده است.

مجموع مساحت هدف بازآفرینی در استان ۶۵۴ هکتار است

میرمحمد مودی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: در حال حاضر در ۹ شهر خراسان جنوبی با جمعیت ۳۳۳ هزار و ۵۱۱ نفر که شامل ۳۳ درصد از جمعیت استان می‌شود، محلات هدف مستقر هستند.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی در استان ۶۵۴ هکتار است، افزود: ۷۹ طرح در محلات هدف در دست اقدام است که تاکنون ۶۵ طرح تحویل شده و تعداد ۸ طرح در حال انجام است که پیشرفت متوسط فیزیکی آن ۹۴ درصد است.

بررسی و تصویب پروژه‌های موضوع بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ارائه سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و گزارش عملکرد شهرداری بیرجند و قاین درباره عملکرد قیر رایگان تخصیصی در سال ۱۴۰۱ از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی