Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:43:16 GMT

پیشرفت ۵۰ درصد طرح آبخیزداری خنجین فراهان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۸۴۳۱

پیشرفت ۵۰ درصد طرح آبخیزداری خنجین فراهان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جودکی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان در بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان فراهان گفت: بالغ بر ۵۰ درصد طرح آبخیزداری حوزه آبخیز بخش خنجین اجرا شده و مابقی طرح در دست اقدام است.

جودکی افزود: طرح آبخیزداری حوزه آبخیز بخش خنجین با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان فراهان در حال اجرا است و در این طرح تعداد ۹ بند گابیونی با ذخیره حجم آبی به میزان تقریبی هزار و۸۰۰ متر مکعب احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مورد کاربرد این طرح گفت: بند‌های گابیونی با هدف جلوگیری از سیلاب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و قنوات و جلوگیری از فرسایش آبی احداث شده و موجب نگه داشتن رطوبت در خاک منطقه را فراهم و متعاقبا غنی سازی پوشش گیاهی منطقه را فراهم و با نگهداری حجم زیادی از رسوبات در بالادستِ حوزه آبخیز از وقوع ریزگرد نیز جلوگیری می‌کند.

حسن خزائی پور فرماندار شهرستان فراهان هم در بازدید از این طرح‌ها ابراز امیدواری کرد با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری و همه دست اندرکاران در سطح حوزه آبخیز داری بتوان طرح‌ها را به سمت موفقیت پیش برد.

خزائی پور افزود: عملکرد سازه‌های آبخیزداری و اقدامات انجام شده در سنوات گذشته و حال حاضر که منجر به حفظ منابع‌طبیعی و کاهش فرسایش و جلوگیری از خسارات سیل شده جای خرسندی دارد.

خزائی پور فرماندار شهرستان فراهان به همراه بخشدار خنجین و رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از طرح‌های آبخیزداری حوزه آبخیز بخش خنجین بازدید کردند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخیزداری استان مرکزی منابع طبیعی فراهان شهرستان فراهان منابع طبیعی حوزه آبخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار

به گزارش قدس خراسان، حمید رضا شرف خانی اظهار کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی شدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌شود که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان