Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس کل بانک مرکزی با اشاره به دو عنوان کلی که در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان وظیفه بانک مرکزی معین شده است گفت: «مبارزه با فساد» و «ثبات بازار‌های مالی» و در مجموع بالابردن تاب آوری اقتصادی، رسالت بزرگ بانک مرکزی است که طبعاً نیازمند هماهنگی و همکاری سایر ارکان اقتصادی کشور می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان -  طبق اعلام اداره کل روابط عمومی مجمع، در ادامه بررسی عملکرد دستگاه‌ها در خصوص تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی،  عبدالناصر همتی و معاونان وی در حوزه‌های اقتصادی، ارزی، نظارت و فناوری‌های نوین، گزارشی از عملکرد بانک مرکزی ارائه کردند.
 همتی با اشاره به دو عنوان کلی که در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان وظیفه بانک مرکزی معین شده است گفت: «مبارزه با فساد» و «ثبات بازار‌های مالی» و در مجموع بالابردن تاب آوری اقتصادی، رسالت بزرگ بانک مرکزی است که طبعاً نیازمند هماهنگی و همکاری سایر ارکان اقتصادی کشور می‌باشد.
وی افزود: برای آنکه بتوانیم اهداف مورد نظر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را محقق سازیم ۱۱ سیاست و ۳۹ برنامه و ۱۵۰ اقدام اجرایی را تنظیم و در دستور کار قرار داده ایم.   بیشتر بخوانید:  رضایی: وزرای دولت آینده باید از نسل سومی‌‌ها باشند   در گزارش بانک مرکزی، اصلاح نظام بانکی کشور، ادغام بانک‌های تابعه نیرو‌های مسلح در بانک سپه، انتظام بخشی به بازار پول، ساماندهی موسسات اعتباری غیر مجاز، تعیین تکلیف مطالبات غیر جاری بانک ها، شفاف سازی فعالیت‌های پولی و اقتصادی از جمله برنامه‌ها و اقدامات اجرایی بانک مرکزی در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.
بر اساس این گزارش در ادامه این نشست، اعضای هیئت عالی نظارت مجمع، دیدگاه‌ها و سوالات خود را در خصوص گزارش بانک مرکزی مطرح کردند و ادامه این بررسی به جلسه آتی موکول شد.   انتهای پیام/  برچسب ها: مدیر کل بانک مرکزی همتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیر کل بانک مرکزی همتی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2051.7 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.     بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال