Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در دوره جدید مدیریتی خود در حال تغییر رویکرد از یک دانشگاه صرفاً آموزشی گسترده به دانشگاه اجتماعی تأثیرگذار در حل مسئله است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک‌روزه خود به استان هرمزگان عصر دیروز (چهارشنبه 19 شهریور) با حضور در سازمان منطقه آزاد قشم با حمیدرضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهرانچی در این جلسه با اشاره به ارتباطات نزدیک و تعاملی دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان مناطق آزاد کیش و بندرانزلی، گفت: این دانشگاه در رویکرد جدید خود به دنبال هماهنگی و همکاری با مسئولان ذی‌ربط دولتی است و در این زمینه سعی داریم با مناطق آزاد نیز تعامل سازنده داشته باشیم، چرا که دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی خود در حال تغییر رویکرد از یک دانشگاه صرفاً آموزشی گسترده به دانشگاه اجتماعی تأثیرگذار در حل مسئله است.

وی با تأکید بر اینکه فرصتی که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق آزاد در اختیار دارند، با سایر مناطق متفاوت است، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم از جمله معدود واحدهایی است که رشته علوم پزشکی در آن فعال است و ویژگی‌های خاص خود را دارد. نگاه ما به دانشگاهی که در منطقه آزاد است با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است.

وی افزود: انتظار این است که این واحد دانشگاهی زیست بوم خود را بشناسد و متناسب با آن فعالیت کند. به دلیل آن که ویژگی‌‌های منطقه آزاد، قوانین، قواعد و اهدافی که نظام در این مناطق دنبال می‌کند، بسیار مهم است و باید مورد توجه ما نیز قرار بگیرد.

دانشگاه آزاد اسلام می‌تواند با هماهنگی در سطح منطقه و واحد آکسفورد توریسم علمی را احیا کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جزیره قشم یک ژئو پارک ملی است که در سطح بین‌‌‌المللی بی‌نظیر است، گفت: اگر به دنبال احیای توریسم در این منطقه هستیم، باید از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی که دارای شعبه در آکسفورد و واحدهای بین‌المللی است و در جزیره کیش نیز به صورت منحصر به فرد فعالیت دارد، بهره ببریم. دانشگاه آزاد اسلامی به راحتی می‌تواند با هماهنگی در سطح منطقه و واحد آکسفورد توریسم علمی را احیا کند، چرا که راه درست احیای صنعت گردشگری و توریسم از طریق دانشگاه است.

دکتر طهرانچی حضور دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه آزاد را یک فرصت بی نظیر دانست و افزود: این موضوع از ویژگی‌های دانشگاه است که فرصت‌ها را شناسایی و در آن موقعیت عمل کند، اگر کسی برای تحصیل به جزیره قشم می‌آید، باید آموزش هایی که به او ارائه می‌شود، با توجه به ویژگی‌های این جزیره و منطقه آزاد باشد، یکی از مباحث آن آشنایی با قوانین و مقررات منطقه آزاد و دیگر کشورهاست که باید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم تدریس شود.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی را یک سازمان پژوهشی توصیف کرد و گفت: در رویکرد یکپارچه سازی، حل مسئله محوری و انضباط بخشی دانشگاه آزاد اسلامی، طرح پژوهش اثرگذار یک‌پارچه شبکه‌ای (پایش) در قالب سامانه پژوهشیار، اجرایی می‌شود که در آن بیش از 100 هزار پژوهش تحصیلات تکمیلی همزمان از پروپوزال تا دفاع قابل مشاهده، ارزیابی و ساماندهی است. تا کنون بیش از 200 پژوهش در زمینه منطقه آزاد در این سامانه بارگذاری شده و همین تعداد پژوهش نیز موضوعات، چالش‌ها و مشکلات استان هرمزگان را در واحدهای مختلف دانشگاهی بررسی می‌کند.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سازمان پژوهشی و اجتماعی به دنبال حل مسئله مطابق با زیست بوم هر منطقه خواهد بود که آموزش و پژوهش آن می‌خواهد نگاه به متن داشته باشد. بنابراین انتظار داریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در متن منطقه آزاد باشد. ما این واحد دانشگاهی را برای جزیره قشم می‌خواهیم نه مناطق دیگر، از اینرو موضوعاتی که قرار است در این واحد به آن پرداخته شود، باید خاص این جزیره باشد.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش یک دانشگاه تقاضامحور است، گفت: برای پذیرش دانشجو متناسب با توسعه منطقه برنامه‌ریزی خواهیم کرد و در حوزه پژوهش نیز شبکه‌ای صد هزار نفری دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سراهای نوآوری را برای توسعه منطقه آزاد قشم به کار خواهیم گرفت و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان پشتیبان پژوهش و فعالیت‌های فناورانه ایفای نقش خواهد کرد.

وی در پایان با تأکید بر بسیج شبکه گسترده پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در جهت حل مسائل منطقه ای قشم، گفت: آنچه که دانشگاه آزاد اسلامی از سازمان منطقه آزاد قشم می‌خواهد، ارائه موضوع و چالش است تا برای حل آن دانشجو تربیت کند. منطقه آزاد قشم به لحاظ تاریخی، جغرافیایی، نگاه ملی و حاکمیتی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در جزیره قشم فعالیت‌های بهتری انجام دهد و ناکامی‌هایی که در گسترش مناطق آزاد وجود داشته را به کمک پژوهش حل کند و در منطقه نیز تأثیرگذار باشد.

آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم با دانشگاه آزاد اسلامی برای ترسیم چشم انداز اقتصاد دریا محور

حمیدرضا مومنی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حوزه پژوهش در منطقه آزاد قشم به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته، گفت: این در حالی است که در مأموریت‌هایی که براساس اقتصاد مقاومتی و اسناد بالادستی برای منطقه آزاد در نظرگرفته شده، یکی از وظایف و مأموریت‌های این مناطق که در تمام اسناد مشترک است، تولید تکنولوژی و دانش فنی است که اگر مبنای علمی و دانشگاهی نداشته باشد، موفق نخواهد بود. بنابراین ما خوشحالیم که با دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه هم عقیده هستیم.

وی ادامه داد: اقتصاد دریامحور، گردشگری دریایی و موضوعاتی از این قبیل در کشور ما مغفول مانده است و انتظار داریم با مشارکت دانشگاه‌های فعال در جزیره قشم بتوانیم چشم اندازها را ترسیم و مسئولیت‌ها را تقسیم کنیم و در این زمینه برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل را داریم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بسیاری از موضوعات و چالش‌های کشور را می‌توان به صورت پایلوت در قشم بررسی کرد. از دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهیم منطقه آزاد قشم را که امکانات و ویژگی‌های جغرافیایی خاص دارد را متعلق به خود بداند و ما نیز در خدمت اجرای برنامه‌ها هستیم.

انتهای پیام/۴۰۴۰/

منبع: آنا

کلیدواژه: قشم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم مناطق آزاد جزیره قشم حل مسئله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی

به گزارش خبری ایسکانیوز آذربایجان غربی، جلسه‌ای در زمینه بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد؛ در این جلسه که به همت اداره ارتباط با صنعت و جامعه واحد ارومیه در محل دفتر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه با حضور مسئولین دفتر شهید فهمیده در استان آذربایجان غربی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و معاون آموزش واحد ارومیه و روسای مراکز تحقیقاتی و اداره ارتباط با صنعت و جامعه و تعدادی از اساتید فناور در حوزه صنعت برگزار شد، راهکارهای اجرایی سازی عملیاتی طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یاشار زهفروش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری در جهت سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی بر مبنی رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

وی افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

در ادامه جلسه آیدین صنم نژاد رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی، حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی می‌باشد که دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند؛ و در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228382 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی