Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@00:46:33 GMT

تقویت نظامی چین در شمال و جنوب دریاچه مرزی با هند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۹۳۲۲

تقویت نظامی چین در شمال و جنوب دریاچه مرزی با هند

"ان‌دی‌تی‌وی" افشا کرد، تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که جمهوری خلق چین در حال اشغال و ایجاد پست‌های جدید در ساحل جنوبی دریاچه پانگونگ است؛ جایی که چین و هند در رویارویی خطرناکی درگیر هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک"، گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش چین زیرساخت‌های موجود در امتداد سواحل شمالی دریاچه پانگونگ، جایی که نیروهای بیشتری از جمهوری خلق چین خطوط مرزی را اشغال کرده و نیروها را جمع کرده‌اند، یکی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر ماهواره‌ای تهیه شده توسط کانال خبری ان‌دی‌تی‌وی هند، نشان می‌دهند که هیچ‌گونه عقب‌نشینی از "انگشت ۴"، جایی که نیروهای چینی بعد از چند دور مذاکرات دیپلماتیک طی چندین ماه، تا حدودی از درگیری دست کشیده بودند، وجود ندارد.

 ساخت و سازهای اضافی، کامیون‌های چینی و چادرهایی که در کمتر از یک کیلومتری خط واقعی کنترل قرار داشت در بخش جنوبی دریاچه پانگونگ، نیز در تصاویر ماهواره‌ای افشا شده است.

چبنا بر گزارش‌ها، چین حدود ۸ کیلومتر در ساحل شمالی دریاچه پانگونگ نفوذ کرده و نیروهای جمهوری خلق جین، در حال تسلط بر نقاط مرزی در ناحیه انگشتی دریاچه هستند.

ارتش هند بر خط‌الرأس و تپه‌های منطقه "چاشول" تسلط دارد و دارای موقعیت‌های کلیدی در خطوط مرزی است، که به آن‌ها یک مرز تاکتیکی را می‌دهد.

این تحولات قبل از مذاکرات بالقوه امروز بین جایشانکار، وزیر امور خارجه هند و وانگ یی، همتای چینی‌اش به منظور خنثی کردن تنش‌ها در میان خصومت‌های مرزی، صورت گرفته است.

لینک کوتاه: asriran.com/00387G

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چین هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های عبری زبان از وقوع حادثه امنیتی برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتساریم بین شمال و جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گفته این منابع، چند فروند بالگرد برای جابجایی مجروحان در این منطقه به زمین نشسته است.

بخش سانسور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی فعلا اجازه انتشار جزئیات این حادثه را نداده است.

قبل از این گردان‌های قسام اعلام کرده بود مقر فرماندهی اشغالگران اسرائیلی را در محور نتساریم هدف حمله سنگین خمپاره‌ای قرار داده است.

کد خبر 847907 منبع: تسنیم برچسب‌ها رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو