Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@23:50:43 GMT

آیا متخصص گوارش و کبد خبره می‌شناسید؟

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۹۵۶۱

آیا متخصص گوارش و کبد خبره می‌شناسید؟

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که اگر بیماری‌ها در اولین مراحل تشخیص داده شوند حتماً درمانشان راحت‌تر می‌شود؟ کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن هر انسانی است و اختلال در آن به منزله آسیب به همه قسمت‌های بدن است و کسانی که فکر می‌کنند مشکل کبد و گوارش دارند حتما به متخصص گوارش و کبد مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبد یکی از اعضای بزرگ و گوشتی بدن است که در سمت راست شکم قرار گرفته است،کبد بزرگترین غده بدن است، رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای دارد، شما نمی‌توانید آن را لمس کنید زیرا به واسطه قفسه سینه محافظت می‌شود، کبد برای هضم کردن غذا و رها شدن بدن از سموم ضروری است و وظیفه اصلی آن فیلتر کردن خون قسمت گوارشی قبل از عبور کردن آن به بقیه قسمت‌های بدن است.

دستگاه گوارش هم یکی از مهمترین دستگاه‌ها در بدن انسان و برخی جانداران است، این دستگاه از دهان تا مقعد ادامه دارد، وظیفه‌ی دستگاه گوارش این است که با دریافت غذا، هضم و جذب و دفع کردن موادی که درست هضم نشده اند وظیفه خود را انجام می‌دهد، اندام‌های اصلی را دهان و لوله گوارش تشکیل داده‌اند، وجود دستگاه گوارش برای مقابله با ویروس و باکتری بسیارضرورت دارد و به همین خاطر سلامت این دستگاه در حفظ سلامت جسم و ذهن بسیار تاثیرگذار است.

                                                              متخصص گوارش و کبد

 

 

 

دستگاه گوارشی که بیمار است علائمی دارد از جمله: احساس غم و افسردگی، تمایل زیاد به غذاهای قندی، دیابت، برخی مشکلات پوستی، نفخ واسهال، حساسیت‌های غذایی، بد بو شدن دهان، مشکلات مربوط به خواب، تغییرات مربوط به وزن و ... این علامت‌ها را جدی بگیرید و به راحتی از کنار آن‌ها نگذرید و به متخصص در این زمینه، یعنی متخصص گوارش و کبد مراجعه کنید.

کبد و مشکلات ناشی از آن را جدی بگیرید، اگر کک و مک دارید، جوش صورت، پشت کمر، روی بازو دارید، طعم دهان تلخ و بدمزه است، با یبوست درگیر هستید، ورم معده دارید، غلظت خون دارید، مدتی است که خواب آلوده شده اید، همه این مشکلات ممکن است مربوط به کبد شما باشد و کبد شما خوب کار نکند پس در اولین فرصت به متخصص گوارش و کبد مراجعه کنید و جلوی این بیماری که به مرگ خاموش معروف شده است را بگیرید.

کبد چرب یکی از مشکلاتی است که امروزه مردم زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از مسائلی که منجر به گرم و چرب شدن کبد می‌شود یبوست است زیرا این موضوع اجازه نمی‌دهد که صفرا و حرارت از بدن شما دفع شود، در نتیجه بدن خشک می‌شود و موادی که باقی می‌ماند در کبد رسوب می‌کند، بنابراین فرد دچار کبد چرب می‌شود، متخصص گوارش و کبد می‌تواند با مشاوره و تجویز دارو به درمان بیماری یبوست که به عنوان ام الامراض نامیده می‌شود کمک کند.

کبدچرب در افراد چاق، دیابتی، افراد با فشار خون، انسان‌های کم تحرک، و افرادی که غذای اصلی‌شان فست فود است بیشتر دیده می‌شود، بیماری کبد چرب شاید درمان کامل و قطعی نداشته باشد ولی با مصرف مواد غذایی سالم و داشتن یک تغذیه خوب و مناسب، انجام فعالیت‌های ورزشی و مراجعه به موقع به متخصص گوارش و کبد می‌توان آن را تا حد قابل توجهی کنترل کرد و از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آورد،کبد چرب در صورتی که درمان نشود می‌تواند فرد را به سیروز کبدی یا سرطان کبد مبتلا نماید، سم‌ها از جمله الکل در دوز بالایش، مواد شیمیایی صنعتی و ... می‌توانند به کبد شما آسیب برسانند. اگر فرد بیش از مقدار توانایی کبد برای انباشت چربی آن را مصرف کند و یا بیش از حد از الکل استفاده نماید به این بیماری دچار می‌شود.

سایت پی‌جو و انتخاب بهترین متخصص گوارش و کبد

سایت پی جو پزشکان متخصص گوارش و کبد در شهرهای مختلف ایران از جمله ، تهران ، اهواز ، شیراز ، اصفهان.. را بشما معرفی میکند. بهترین پزشکان متخصص گوارش و کبد را در سایت پی جو براحتی بیابید. پی جو مرجع معرفی پزشکان متخصص گوارش و کبد می باشد.در سایت پی جو پزشکان متخصص گوارش و کبد دارای صفحه پروفایل بوده که میتوانید شرح کاملی از خدمات و سوابق پزشکان متخصص گوارش و کبد را مشاهده و بررسی نمایید.

بررسی برخی بیماری های مرتبط با گوارش و کبد

یکی دیگر از بیماری‌های شایع کبدی سیروز کبدی است ، این بیماری علائمی دارد از جمله: خارش پوست، کمبود انرژی و خستگی، کبودی، زردی سفیدی چشم، چاقی شکمی و .... که برای درمان آن قطعا متخصص گوارش و کبد می‌تواند با دانش و تجربه خود این بیماری را درمان کند، همیشه سعی کنید قبل از حاد شدن بیماری به دکتر گوارش و کبد مراجعه کنید.

مسلماً هر بیماری عللی دارد و بیماری کبد هم دلایل خاص خودش را دارد از جمله: انگل‌ها و ویروس‌هایی که باعث کم‌کردن عملکرد کبد می‌شوند و همچنین عوامل ژنتیکی که ممکن است از کودکی با ما همراه بوده باشد،که برای رفع آن باید از متخصص گوارش و کبد مدد گرفت.

                                                               متخصص گوارش و کبد

از جمله شایع ترین عفونت‌های کبدی که همه ما نام آن‌ها را شنیده‌ایم می‌توان به هپاتیت A ، B و C اشاره کرد، متخصص گوارش و کبد با تجویز آزمایش‌های خونی، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن کبد، بیماری شما را تشخیص می‌دهد و بعد از تشخیص به درمان بیماری شما می‌پردازد.

اگر می‌خواهید زندگی سالمی را داشته باشید باید کبدی سالم داشته باشید، همه‌ی انسان‌ها به سلامت خود اهمیت می‌دهند و بدون شک در جستجوی بهترین پزشکان و متخصصین با تجربه و خبره هستند، سایت پی‌جو یکی از معتبر‌ترین سایت‌ها برای معرفی متخصص گوارش و کبد می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار متخصص گوارش و کبد متخصص گوارش و کبد گوارش و کبد مراجعه دستگاه گوارش سایت پی جو کبد چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.


وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تا آخر وقت امروز پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تربیت متخصص در علوم مختلف و ساختار سازی شیعه از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام بود
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است
  • راهکارهایی برای عقب انداختن یائسگی در طب سنتی + ویدئو
  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی و متخصص هنرهای رزمی و دفاع شخصی / فیلم
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟