Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@18:02:51 GMT

گسترش روابط فرهنگی موزه‌های ایران و نیکاراگوئه

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۹۶۱۹

گسترش روابط فرهنگی موزه‌های ایران و نیکاراگوئه

ایساک لنین براوو سفیر جدید نیکاراگوئه در تهران، روز چهارشنبه 19 شهریور 1399 با جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران در محل موزه دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این نشست بر توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور خصوصا در زمینه همکاری های موزه ای تاکید کردند.

به گزارش ایران آنلاین، در ابتدای این جلسه با حضور فریدون بیگلری معاون فرهنگی و نینا رضایی رییس اداره معرفی و آموزش، جبرییل نوکنده ضمن خوشامدگویی به  معرفی مختصری از تاریخچه موزه ملی ایران و فعالیتهای آن در سطح ملی و بین المللی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت که تفاهم نامه های همکاری با بیش از پنجاه موزه بزرگ دنیا را از نشانه ای از  تمایل و تلاش  موزه ملی ایران برای مشارکت پویا در شبکه موزه های جهان و در سطح بین الملل خواند. وی با بیان اینکه کشور نیکاراگوئه از لحاظ استاندارد موزه ای در سطح بالا قرار دارد گفت: موزه ملی ایران آمادگی دارد تا با امضای تفاهم نامه با موزه ملی نیکاراگوئه در زمینه همکاری های مشترک بین موزه ها ازجمله پروژه های مشترک پژوهشی، نمایشگاه های متقابل، سخنرانی های تخصصی بستر ساز توسعه روابط فرهنگی دو کشور باشد.

رییس کل موزه ملی ایران با توجه به  محدودیت های ناشی از همه گیری کوید 19 در عملکرد موزه ها، برگزاری نمایشگاه ها و پروژه های مجازی مشترک را تا رفع این بحران پیشنهاد کرد.
ایساک لنین براوو  در مقام سفیر جمهوری نیکاراگوئه در ایران ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه در موزه ملی ایران به عنوان کانون بزرگ فرهنگ ایران گفت: بسیار علاقمندم تا با تاریخ و تمدن غنی ایران آشنا شوم و معتقدم این میراث بزرگ باعث افتخار جامعه بشریت است. وی ادامه داد: تلاش دارم تا از طریق پروژه های فرهنگی باعث تحکیم و گسترش روابط و دوستی عمیق دو کشور باشم. 
در ادامه این ملاقات بازدید از موزه ایران باستان، با راهنمایی فیروزه سپیدنامه رییس موزه ایران باستان صورت گرفت و ایساک لنین براوو با  بخشی از سیر تاریخ و تمدن هزاران‌ساله ایران آشنا شد. وی از  آثار مختلفی از جمله گل نیشته های شوش، سفال پویا‌نمایی شهر سوخته، آثار فرهنگ غنی جیرفت، تالار هخامنشی، سردیس شاهزاده هخامنشی، تندیس بزرگ‌زاده اشکانی و مومیایی طبیعی موسوم به مرد نمکی دیدن کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: موزه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از اسپوتنیک، به گفته سرگئی شویگو، همکاری روسیه و ایران همواره پویا و چند وجهی بوده است.

شویگو, وزیر دفاع روسیه گفت: «مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی در سوریه، نمونه بارز روابط دوستانه دیرینه ما است که اخیراً به طور ویژه قابل اعتماد شده‌اند و با موفقیت در حال توسعه هستند.»

محمد آشتیانی وزیر دفاع ایران گفت که روابط مسکو و تهران در حال رسیدن به سطح جدیدی است.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟