Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@13:51:37 GMT

جلسه هم اندیشی طرح ملی قرآن سمای مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۹۷۷۵

جلسه هم اندیشی طرح ملی قرآن سمای مشهد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه هم اندیشی طرح ملی قرآن سما با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی در دبستان دخترانه سما ۴ مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید طرح تأسیس دار القرآن سما در سطح کشور اجرایی شود

دکتر سروری مجد در این مراسم ضمن تقدیر سما دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به دلیل پیشگام بودن در تدریس قرآن و همچنین فعالیت های علمی، آموزشی و تربیت بدنی، گفت: اگر به دنبال احیای تمدن اسلامی هستیم، باید از مدارس شروع کنیم.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با اشاره به چگونگی تأسیس دارالقرآن سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، تصریح کرد: باید طرح تأسیس دار القرآن سما در سطح کشور اجرایی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی: مدارس سما باید فرهنگ قرآنی کردن دانش آموزان را پیگیری کنند

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی نیز در این جلسه با بیان اینکه نخستین دستور خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص)، تلاوت قرآن بود، گفت: تجلیل از فعالان عرصه قرآنی پیروی از سیره پیامبر (ص) است. مدارس سما باید فرهنگ قرآنی کردن دانش آموزان را پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: مسئولان دارالقرآن سما و آستان قدس رضوی با تکمیل طرح ملی قرآن به عملیاتی کردن آن، توجه ویژه ای داشته باشند.

مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد همچنین در این جلسه با تأکید بر مقدم بودن تزکیه بر تعلیم در آموزه های دینی، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال گسترش فضای انقلابی، تقویت روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در بین دانش آموزان، بازآموزی مربیان قرآن و ... است.

در پایان این جلسه از مدیران و مربیان فعال در عرصه های آموزش قرآن و ادبیات تقدیر شد.

انتهای پیام/

358 / 167 جلسه هم اندیشی طرح ملی قرآن سما دانشگاه آزاد مشهد علی سروری مجد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی طرح ملی قرآن قرآن سما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه استماع قرآن کریم سال ۱۴۰۳ و هجدهمین جلسه از بدو تشکیل این جلسات، شب گذشته، پنجم اردیبهشت‌ماه در حسینیه الزهرا (س) برگزار شد.

آغازگر این مراسم که طبق سنوات قبل به صورت زنده از صفحه شورای عالی قرآن در آپارات پخش شد، تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی و اجرای مراسم با علی‌اکبر ملکشاهی، مدرس و قاری قرآن بود.

استقبال خوب بانوان و آقایان فعال قرآنی از این جلسه را شاهد بودیم و این بار نیز در این محفل تلاوت و انس با قرآن، یاد پیشکسوتان و اساتید فقید نیز گرامی داشته شد، به ویژه سه معلم قرآنی که به تازگی چهره در نقاب خاک کشیدند.

پخش کلیپی کوتاه از زندگینامه مرحوم استاد حمیدرضا مسجدی از خطه کرمانشاه و سخنرانی مهدی مسجدی فرزند ایشان بخشی از این مراسم بود.

حبیب‌الله پوراحمدی، قاری ممتاز کشورمان نیز دقایقی به تلاوت قرآن کریم پرداخت و یاد برادر جانبازش، قاری و معلم قرآن مرحوم ولی‌الله پوراحمدی را گرامی داشت.

با پخش کلیپی از معلم قرآن مرحوم استاد هوشنگ بادپا، دو پسرانش محسن و محمد بادپا که هر دو از پیشکسوتان عرصه فعالیت‌های قرآنی هستند، به بیان ویژگی مرحوم پدر پرداختند.

در بخشی از این برنامه محمدرضا پورمعین، یکی دیگر از فعالان قرآنی، خطاب به حاضران از عدم پیگیری مناسب و منجر به نتیجه مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب گلایه کرد و خواستار پیگیری جدی تک تک اعضای جامعه قرآنی شد.

تلاوت وحید نظریان، قاری ممتاز کشورمان از استان کرمانشاه و مرثیه‌سرایی محمدحسن حسن‌زاده، قاری قرآن و مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام پایان‌بخش این مراسم بود.

کد خبر 6088394 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد