Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، عسل  مایعی شیرین و گران‌ قیمتی است که زنبورعسل آن را تولید می‌شود.زنبورها، عسل را از ترشحات شکری گیاهان و گل‌ها تولید می‌کنند.

عسل تنها ماده غذایی طبیعی است که فاسد نمی‌شود و تأثیرات مختلفی بر روی بدن دارد و این امر بستگی به نوع مصرف شما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه از عسل برای درمان سرفه، تقویت حافظه، درمان زخم‌ها، درمان کم خونی، معالجه فشارخون، درمان اگزماو... استفاده می شود.

عسل را می توان یک محصول غذایی مفید و یک اکسیر پر ارزش دانست  و از قرن‌ها پیش به عنوان یکی از مقوی‌ترین غذا‌ها شناخته شده و به واسطه ویژگی‌های شفابخش خود به عنوان دارو در درمان اکثر بیماری‌ها در بین تمام ملل کاربرد داشته است.

بیشتر بخوانید: معده درد خود را با این دمنوش درمان کنید

 به افرادی که در سن سردی مزاج بدن یا دوران پیری هستند مصرف عسل توصیه می شود چرا که پیری باعث سردی سراسر بدن خواهد شد و درمان جوان ماندن بدن گرم کردن است و با عسل می توان عوارض پیری را کاهش داد.

مصرف عسل در نوزادان و دیابتی ها 

 مادران  شیرده برای اینکه نوزادان خود دچار دل درد, استفراغ, بد خوابی و پرخوابی نشوند باید عسل میل کنند.

کسانی دچار افت قند خون هستند، مصرف عسل برای آن ها بسیار مفید است  اما افرادی که دیابت دارند عسل مصرف سرکنگبین برایشان توصیه می شود.

درمان زخم ها با عسل 

اگر فردی زخم یا خونریزی داشته باشد عسل را به همراه  پودر پوست انار روی زخم پانسمان کند همچنین عسل برای درمان زخم  معده و روده بسیار تاثیر گذار است. در سوختگی‌های داخلی هم  مصرف خوراکی  عسل پیشنهاد می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عسل طبیعی پیری مصرف عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مواد موجود در عسل به صورت طبیعی، دهان، دندان و روده را محافظت و ضد عفونی می کند و باعث سفیدی طبیعی دندان ها نیز می شود؛ عسل تنها ماده غذایی شیرین جهان است که علاوه بر مصرف به عنوان یک ماده غذایی بسیار لذیذ، موجب زیبایی، انرژی و شادابی نیز می شود.

بیشتر بخوانید: پرورش زنبور عسل در خراسان شمالی فایده موم عسل برای دندان

مصرف موم عسل برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی سودمند است؛ غلظت های مختلف عصاره موم عسل، باعث توقف رشد و یا نابودی میکروب های اصلی ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی موسوم به باکتری «استرپتوکوکوس موتانس» می شوند.

قندهای موجود در عسل با شیرینی فراوانی که دارند به دندان ها هیچ صدمه ای نمی زند، بلکه می تواند آن ها را سفید و لثه ها را محکم سازد؛ چنانچه شکر مدتی در دهان بماند به وسیله باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان می شود که برای دندان ها مضر است، اما عسل بر خلاف شکر چون دارای یک نوع آنتی بیوتیک طبیعی است، هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندان ها را ضد عفونی می کند، به همین دلیل مصرف آن برای دندان ها، به ویژه در اطفال نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه مفید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229074 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض