Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهسا شاه حسینی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی در تدوین این بانک اطلاعاتی و در اجرای این طرح به اداره کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کمک کنند.

او افزود: ارزش‌های دفاع مقدس باید نسل به نسل برای نوجوانان و جوانان این مرز و بوم تبیین شود و هدف از برگزاری آیین‌های تجلیل، شناساندن جایگاه ایثارگران به ویژه بانوان ایثارگر در بین افراد کم سن و سال جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه حسینی یادآور شد: اثرگذاری تجلیل در جامعه برجسته است و شخصیت‌های فرزانه و ایثارگر استان سمنان همواره نیازمند یادآوری و تکریم هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان ادامه داد: به هیچ عنوان نباید از جایگاه ایثارگران و خانواده معظم شهدا غافل بود و باید ارزش‌های این نظام مقدس برای همگان تبیین شود.

رییس بسیج جامعه زنان استان سمنان نیز در این نشست تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی دفاع مقدس باید حالت مقایسه‌ای داشته باشد و باید بدانیم که برای انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس چه کرده ایم.

عفت دیابی افزود: نقش بانوان برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است و باید از جایگاه بانوان انقلابی در مقابله با تضاد‌های فرهنگی همواره بهره برد.

او با اشاره به اینکه تجلیل از بانوان ایثارگر و نخبه و انقلابی در استان سمنان باید با رویه کارشناسی مسئله دنبال شود، اضافه کرد: بانوان ایثارگر شاخص همواره باید معرفی شوند و قدرشناسی از ارزش این شخصیت‌های فرزانه تنها مختص به دفاع مقدس نیست و باید در طول سال به یاد آنان بود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس بانوان ایثارگر استان سمنان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار


به گزارش تابناک به نقل از مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • سمنان، میزبان اردوی تیم‌های ملی و جوانان هندبال بانوان
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت