Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@15:56:55 GMT

ماجرای حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۰۰۳۷

ساعت 24 - سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به نقد نسبت به کتاب فارسی اول و ریاضی سوم ابتدایی اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با آغاز سال تحصیلی و توزیع کتاب درسی، مثل روال هر سال، برخی تغییرات ایجاد شده در کتاب‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم با گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی، این اتفاق افتاده است و حذف تصویر کتاب قرآن از یک صفحه کتاب فارسی اول دبستان و حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان خبرساز شده است.روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص اتفاقات اخیر کتاب‌های درسی اطلاعیه‌ داد. با سلام و عرض ارادت به همه دلسوزان تعلیم و تربیت کشور، مخصوصاً صاحب نظران که طی روزهای گذشته به نقد نکاتی در چند کتاب درسی پرداخته اند، توضیحات زیر جهت روشنگری و رفع ابهام به اطلاع می رسد:

در ارتباط با تصویر روی جلد کتاب ریاضی سال سوم ابتدایی و ویرایشی که در این تصویر انجام شده است، از آنجا که تصویر قبلی بسیار شلوغ بود و تعداد مفاهیم ریاضی مطرح شده در آن تصویر بسیار زیاد بود، پیشنهاد دوستانی که از منظرهای هنری، زیبا شناسی  و روانشناسی بخش های مختلف کتاب را بررسی می کنند بر این بوده است که تصویر خلوت تر گردد. از آنجا که تصویر دو دانش آموز دختر که برخی شکل های هندسی در دستان آنهاست حذف شده است؛ برداشت‌هایی از قبیل حذف دستوری تصاویر دختران نتیجه گیری شده است. با بررسی صفحات دیگر کتاب و نیز جلد سایر کتاب های ریاضی مشاهده می‌شود که تصاویر متعددی از دختران دانش آموز در کتاب های ریاضی استفاده شده است و لذا موضوع حذف دستوری تصاویر دختران نمی تواند مد نظر باشد.لازم به ذکراست که بر اساس اندیشه اسلامی و مواضع حضرت امام راحل ( ره) و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ایران هر دو جنس مرد و زن مورد احترام و تکریم طراحان و برنامه ریزان درسی است و هیچ گونه نگاه افراطی و یا تفریطی دراین خصوص مورد پذیرش نمی باشد .

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد آزمون در این شهر

سازمان سنجش جزییات برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی) در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: «به اطلاع داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آن‌ها در روز جمعه به‌تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد بعمل آید.

به گزارش مهر، کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به‌تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شروع خواهد شد.

همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد به‌تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای آن‌ها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.»

به دلیل وقوع سیل در استان خراسان جنوبی حدود ۶۰ داوطلب از آزمون صبح پنجشنبه در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ جا ماندند.

دکتر پورعباس رییس سازمان سنجش تاکید کرده بود: با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی برای این گروه را در دو هفته آینده برگزار می‌کنیم. این موضوع به این افراد اطلاع رسانی می‌شود و داوطلبان آمادگی خود را تا دو هفته آینده حفظ کنند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور

دیگر خبرها

  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • معلمی که کلاس درس را به مسجد بُرد
  • برگزاری مجدد آزمون در این شهر
  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی