Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت خودروسازی پورشه به تازگی نوعی جعبه جدید اتوماتیک و هفت سرعته را برای محصولات خود معرفی کرده که به میزان قابل توجهی از تولید آلاینده خودرو کاسته و همچنین سرعت حرکت و شتاب این محصولات را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شرکت مشهور خودروسازی پورشه همواره یکی از خودروسازان پیشرو در ساخت محصولاتی زیبا و پر سرعت بوده و به تازگی و در ادامه این سیاست، امکان انتخاب آپشن جدید جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه PDK را برای مدل‌های جدید شش سیلندر کایمن (Cayman) و باکستر (Boxster) خود به عنوان گزینه جایگزین دنده های دستی معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمونه‌های جدید هفت دنده و دو کلاچه جدید برای سفارش در تمام ۷۱۸ مدل با موتور جدید ۴ لیتری از جمله کیمن و باکستر GTS، کیمن GT4 و باکستر اسپایدر در دسترس است. پورشه ادعا می‌کند این گیربکس جدید دارای امکان تعویض دنده با سرعت و دقت بالا در سریع‌ترین زمان مطابق با دور موتور بوده و دارای عملکردی ویژه و بسیار کارآمد است.

پورشه با ارائه این گزینه، توانسته است سرعت خودروهای خود را نیز افزایش دهد زیرا همان‌طور که به‌طور معمول در جعبه‌ دنده های دو کلاچه با تعویض سریع اتفاق می‌افتد، مدل‌های جی تی ۴ و اسپایدر مجهز به گیربکس PDK هم اکنون می‌توانند سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت را نیم ثانیه سریع‌تر از نمونه‌های دنده ای و در زمانی برابر با ۳/۹ ثانیه انجام دهند.  زمان دستیابی این خودرو از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز حدود ۴ دهم درصد سریع تر از مدل‌های پیشین بوده و به‌طورکلی این گیربکس جدید به ویژه در سرعت‌های پایین، بسیار عالی عمل می‌کند.

نسخه‌های GTS نیز شاهد بهبود نیم ثانیه‌ای در زمان شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر در ساعت بوده و سامانه هوشمندی مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن این خودرو را کاهش می‌دهد. آزمایش‌های انجام شده حاکی از این حقیقت هستند که جی تی ۴ و اسپایدر در هر کیلومتر حرکت، ۸ گرم آلاینده کمتری تولید کرده و این تفاوت در مدل‌های GTS بیشتر است.

البته استفاده و افزودن جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه PDK روی خودروها چندان ارزان نبوده و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ پوند هزینه اضافه به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو پورشه جعبه دنده جعبه جدید اتوماتیک دو کلاچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهین صفر و دست‌دوم هم‌قیمت شدند! + جدول قیمت

‏⁧ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از اقتصاد آنلاین با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای شاهین به دست خواهید آورد.


قیمت روز انواع خودرو شاهین
برند مدل کارکرد قیمت (تومان)
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۰۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۳۹,۰۰۰ ۶۶۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۳۰,۰۰۰ ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۹,۳۰۰ ۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۳۷,۰۰۰ ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902917

دیگر خبرها

  • موش این گونه پورشه ماکان را نابود کرد
  • چرا برخی افراد سریع‌تر از دیگران می‌دوند؟
  • (ویدئو) بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد!
  • بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد! (فیلم)
  • ببینید | بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد!
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • شاهین صفر و دست‌دوم هم‌قیمت شدند! + جدول قیمت
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد، رکورد سریع‌ترین چرخش وضعی را هم شکست