Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه با اشاره به مسمومیت تعدادی از اهالی روستای «شیخ‌صله» شهرستان ثلاث‌باباجانی تاکید کرد: سازمان بازرسی مساله مسمومیت برخی اهالی این روستا را به شکل ویژه بررسی کند و اگر قصوری هست آن را اعلام کند تا با برخورد مناسب شاهد تکرار این موضوع نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هوشنگ بازوند گفت: دانشگاه علوم پزشکی نیز با دقت موضوع را تحت کنترل قرار دهد تا علاوه برحفظ سلامت مردم علت دقیق بروز حادثه مشخص شود.

او اظهار داشت: در حادثه مسموم شدن اهالی روستای شیخ صله دانشگاه علوم پزشکی خدمات به موقع و مناسبی را به افراد بیمار ارایه داد و این خدمات همچنان تداوم خواهد داشت.

او افزود: اداره آب و فاضلاب تا زمان برقراری شبکه آب شرب نسبت به آبرسانی سیار و توزیع آب بسته بندی شده در میان اهالی روستا اقدام کند.

بنیاد مستضعفان در سرفیروزآباد خدمت‌رسانی می‌کند

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان امضا شده است این بنیاد  به منظور خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در منطقه سرفیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه اقدام خواهد کرد.

بازوند افزود: در بخش سرفیروزآباد آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌هایی وجود دارد که باید برای برطرف کردن آن دست به اقدام زد.
او گفت: براساس این تفاهم نامه، بنیاد مستضعفان نیز در کنار دولت به بحث خدمت رسانی در بخش سرفیروزآباد می‌پردازد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی در زمینه محرومیت زدایی باید با بنیادمستضعفان همکاری داشته باشند افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک بنیاد مستضعفان در حوزه‌هایی همچون آبرسانی، اشتغال‌زایی، گازرسانی و بهبود راه‌ها اقدام کنیم.
ستاد انتخابات امین رای مردم است.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو از مردم خواست که همچون دور نخست حضور پر رنگی‌پای صندوق‌های رای داشته باشند.

بازوند، ستاد انتخابات را امین رای مردم دانست و گفت: دست اندرکاران انتخابات تعهد می‌دهند که همچون گذشته حافظان رای مردم باشند.

او بیان  کرد: در انتخابات فردا در ۲ حوزه انتخابیه دستورالعمل های  بهداشتی با دقت رعایت خواهد شد تا از شروع بیماری کرونا جلوگیری شود.


تجلیل از ۱۸ هزار پیشکسوت دفاع مقدس

 

استاندار کرمانشاه به هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: برای برگزاری باشکوه این هفته کمیته‌هایی مشخص شده است که اکنون در حال آماده سازی لازم است.

بازوند اعلام کرد: در استان کرمانشاه ۱۸ هزار پیشکسوت دفاع مقدس وجود دارند که در هفته دفاع مقدس از آن‌ها تجلیل خواهد شد.
او همچنین بار دیگر به اجباری نبودن حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت: دانش آموزان می‌توانند از طریق آموزش‌های شبکه‌ی شاد و صدا و سیما نیز پیگیر دروس خود باشند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: معلمان باید دانش آموزان را فرزندان خود بدانند و برای حفظ سلامت آن‌ها بیشترین تلاش را به کار بگیرند.
بازوند ادامه داد: پایانی برای ویروس کرونا مشخص نیست از این رو ما باید بتوانیم با این ویروس زندگی کنیم.



انتقاد از حمل و نقل شهری



او همچنین از سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: با وجود تذکرات بسیار از زمان شروع بیماری کرونا تاکنون دستورالعمل های بهداشتی کماکان در اتوبوسرانی و تاکسیرانی رعایت نمی‌شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: مسئولیت این موضوع با شهردار است که باید به صورت ویژه در این زمینه نظارت داشته باشد و اقدامات لازم را انجام دهد.

بازوند همچنین به کسب رتبه برتر کمیته امداد کرمانشاه در زمینه اشتغالزایی در کشور اشاره کرد و گفت: بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد ۸۸ درصد همکاری داشتند که باید این آمار به حداکثر برسد.

او با بیان اینکه امسال با وجود درگیری با ویروس کرونا دولت نسبت به ابلاغ اعتبارات کار ارزشمندی انجام داد، گفت: کل اعتبارات ابلاغی پارسال کرمانشاه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در پنج ماه سپری شده از امسال یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که پارسال تنها ۵۶ درصد اعتبارات استان تخصیص پیدا کرد در حالی که این امار از در پنج ماه امسال به ۷۶ درصد رسیده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه رییس جمهوری در ۷۰ روز گذشته سه پروژه بزرگ را به صورت ویدئو کنفرانس در کرمانشاه افتتاح کرده است، گفت: طرح گرمسیری یکی از پروژه‌های عظیم کشور محسوب می‌شود گام بزرگی  به منظور بهبود استفاده از منابع آبی و توسعه کشاورزی کرمانشاه است.

بازوند تاکید کرد: اگر با با مخارج امروز بخواهیم پروژه عظیم طرح گرمسیری را برآورد کنیم ارزش آن بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

خدمات وزیر نفت به کرمانشاه

بازوند پروژه گازرسانی به نودشه و روستا‌های منطقه اورامانات را یکی از کار‌های ماندگاروزیر نفت توصیف کرد و گفت: طی سال‌های اخیر با همت و حمایت‌های ویژه وزیر نفت ، فاصله گازرسانی روستا‌های استان با میانگین کشوری از ۲۱ درصد به ۵ درصد کاهش یافته است که یک جهش محسوس محسوب می‌شود و امیدواریم به زودی به میانگین کشوری دست پیدا کنیم.

او تصویب پتروشیمی چهارم اسلام آبادغرب در شورای اقتصاد را یکی از کار‌های ماندگاربرای مردم کرمانشاه برشمرد و گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم با هفت هزار میلیارد سرمایه گذاری به زودی آغاز می‌شود و با اجرای این طرح شاهد یک تحول عظیم در اسلام آبادغرب خواهیم بود.


انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گازرسانی به روستاها دانشگاه علوم پزشکی مصرف آب آلودگی آب آب و فاضلاب استاندار کرمانشاه بنیاد مستضعفان اهالی روستا دفاع مقدس رای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • بهسازی نهرهای کشاورزی روستای آق قلعه به همت اهالی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ