Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:30:23 GMT

سارقان بار از کامیون‌های کالا در مرز شلمچه دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۱۳۷۵

سارقان بار از کامیون‌های کالا در مرز شلمچه دستگیر شدند

سرهنگ همت‌علی ترکارانی پنجشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال انتشار ویدیوی سرقت کالا از کامیون‌های حامل کالای صادراتی در بارانداز شلمچه موضوع بلافاصله پیگیری و پس از آن ۲ نفر از سارقان توسط نیروی انتظامی و سه نفر  توسط مرزبانی دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه کامیون‌های حامل کالای صادراتی برای جا به جایی کالا در بارانداز شلمچه متوقف هستند سارقان از این موضوع سوء استفاده کرده و اقدام به سرقت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ ترکارانی، ادامه داد: با توجه به اینکه بارانداز در حوزه نیروی انتظامی نیست و در حوزه مرزبانی و حراست سازمان منطقه آزاد اروند میباشد لذا کنترل این گونه افراد با حراست مربوطه است.

به گزارش ایرنا مرز شلمچه روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالای صادراتی تولید داخل و ۱۵۰ کامیون عراقی در بارانداز مرزی شلمچه برای تخلیه و بارگیری کالا تردد دارند.

در سال‌های گذشته با توجه به رونق صادرات روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون کالای صادراتی در بارانداز شلمچه تردد دارند و یکهزار و ۵۰۰ نفر نیروی خدماتی در این بارانداز اقدام به جابه جایی کالا از کامیون های ایرانی به کامیون های عراقی می کردند و با کاهش صادرات نیروهای خدماتی بیکار شدند.

مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

برچسب‌ها خرمشهر سرقت مرز شلمچه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر سرقت مرز شلمچه خرمشهر سرقت مرز شلمچه اخبار کنکور کالای صادراتی مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان ۱۰ میلیارد ریالی لوازم خودرو در تبریز دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی محمدی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان و اعلام شکایت مبنی بر سرقت لوازم داخل خودرو، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل‌های وقوع جرم و بررسی صحنه‌های سرقت دریافتند که تمامی این سرقت‌ها به یک شیوه صورت گرفته است و در ادامه با جمع آوری آثار و ادله لازم در کمترین زمان ممکن توانستند هویت ۲ نفر که در این سرقت‌ها دست داشتند را به دست آورند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با مشخص شدن هویت اصلی سارقان، متهمان در رصد هوشمندانه کارآگاهان قرار گرفته و سرانجام در ۲ عملیات ضربتی جداگانه در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

سردار محمدی اظهار کرد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد سارقان دستگیر شده دارای چندین فقره سابقه کیفری مؤثر در رابطه با سرقت هستند و به رغم اینکه در ابتدا دستگیری موارد اتهامی را انکار می‌کردند، پس از مواجهه با شواهد و مستندات ارائه شده توسط کارآگاهان ناچار لب به اعتراف گشودند و به ۵۳ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهر تبریز اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری مالخر در این رابطه و کشف اموال مسروقه و شناسایی مال باختگان، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار متناسب روانه زندان شدند.

کد خبر 6100323

دیگر خبرها

  • سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت‌های اشنویه دستگیر شدند
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • سارقان ۱۰ میلیارد ریالی لوازم خودرو در تبریز دستگیر شدند
  • برنامه ریزی برای صادرات ۳ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند