Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی چگونگی فعالیت سامانه آموزشیار را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ایمان عطارزاده، مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی  در گفتگوی زنده اینستاگرامی در صفحه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره سامانه آموزشیار اظهار کرد: باتوجه به نیازهای دانشگاه در شیوه جدید آموزش، برگزاری کلاس‌ها به‌صورت آنلاین در پیش گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اکنون تجربیات خوبی در آموزش و آزمون آنلاین به‌دست آورده‌ایم. 

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره تغییر روند کار با ایجاد سامانه جدید به نام آموزشیار گفت: دانشگاه آزاد به دلیل مطالبات واحدها برای آموزش مجازی، طرح نظام هوشمند و یکپارچه را در دستور کار قرار داد. 

عطارزاده ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰۰ واحد در کشور دارد؛ برخی از واحدها سیستم آموزشی خوبی داشتند و برخی هم این‌طور نبودند. به همین دلیل آموزش مجازی با مشکلاتی مواجه بود. در سیستم جدید، دانشجو با یک شماره دانشجویی می‌تواند همه خدمات را به‌صورت یکپارچه دریافت کند. 

وی درباره مزایای این سیستم یکپارچه گفت: در این سیستم پرونده فارغ التحصیلی به سرعت صادر می‌شود و فرآیند صدور چندماهه به چند هفته تقلیل می‌یابد. نقل و انتقال دانشجویان سهل می‌شود. موقعیت میهمانی دانشجو هم به‌راحتی صورت می‌گیرد. همچنین سرفصل‌های متحد الشکل ایجاد می‌شود که همه واحدها براساس آن عمل خواهند کرد. 

خبر در حال تکمیل است...

عطارزاده اظهار کرد: در این سامانه صدور گواهی‌های نظیر اشتغال به تحصیل اتوماتیک صورت می‌گیرد و دیگر نیازی به اقدمات حضوری نیست. البته این قسمت‌ها روی سامانه هنوز راه اندازی نشده است و فعلاً در حد انتخاب واحد است. 

وی درباره آموزش الکترونیک افزود: ما براساس درخواست دانشجویان می‌خواهیم بهترین ارائه در آموزش الکترونیک را داشته باشیم. سامانه قبلی آموزش و شهریه بود اما در سامانه جدید مجموعه‌ای از خدمات به دانشجویان ارائه می‌شود. 

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درترم آینده دو سامانه LMS را برای همه واحدها خواهیم داشت. درترم قبل سیستم‌های متعددی در دسترس بود. ترم آینده این‌گونه نخواند بود و کلاس‌ها با کیفیت بهتری ارائه می‌شود. 

عطارزاده افزود: آدرس سایت آموزشیار http://edu.iau.ac.ir/ است. در مرحله اول اطلاعات سامانه سیدا ۴ و سیدا ۷ در سامانه آموزشیار بارگذاری شد. سامانه‌های دیگر بعد از انتخاب واحدها بقیه سامانه‌ها به آموزشیار اضافه می‌شود. همه دانشجویان ورودی ۹۹ باید با سامانه آموزشیار انتخاب واحد کنند. 

وی گفت: دانشجویان می‌توانند در سامانه پاسخ http://pasokhgoo.iau.ir/ سؤالات خود را مطرح کنند. 

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: انتخاب واحد در ترم جدید تحصیلی به تفکیک استان‌ها انجام می‌شود. صرفاً ورود دانشجو براساس جدول استانی خواهد بود. دانشجویان در سایر زمان‌ها امکان ورود ندارند. سه نوبت ساعتی برای انتخاب واحد در نظر گرفته شده است. اطمینان خاطر می‌دهیم تا آخرین نفراتی که باید انتخاب واحد کنند امکانات لازم را فراهم می‌کنیم. 

عطارزاده اضافه کرد: دانشجویان در ورود اولیه کارنامه آموزشی و مالی خود را کنترل کنند اگر مغایرتی وجود داشت حتماً به واحدها اعلام کنند. ایرادات به سرعت رفع می‌شود. 

وی درباره درج نمرات بیان کرد: اگر اساتید نمرات را ثبت و نهایی کنند مشکلی برای دانشجویان وجود ندارد. ولی اساتیدی که نمرات را وارد و نهایی نکردند، نمره برای دانشجویان نمایش داده نمی‌شود.

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۵۱ هزار نمره برای دانشجویان ترم تابستان ۹۹ درج شده است. همچنین یک میلیون نمره برای ترم دوم ۹۸ ثبت شده است. برای نمرات جدیدی که ثبت می‌شود امکان اعتراض وجود دارد ولی برای نمراتی که از سیستم‌های دیگر انتقال داده شده امکان اعتراض وجود ندارد.

عطارزاده اظهار کرد: الگوریتمی برای ورود بر روی سایت گذاشته شده است. دانشجویان بر اساس آن وارد شوند. دانشجویانی که از انتقال استفاده کرده‌اند ممکن است مشکل داشته باشند چراکه دو شماره دانشجویی دارند، این دانشجویان می‌توانند با کارشناسان تماس بگیرند تا مشکلات حل شود. 

وی درباره پرداخت شهریه اعلام کرد: برخی از دانشجویان مانده بدهی از قبل داشتند که سایت باز است و می‌توانند پرداخت می‌کنند. برخی بدهی ندارند تا زمانی‌که ترم آغاز نشود سیستم پرداخت فعال نمی‌شود. قبلاً به محض ورود به سیستم شهریه ثابت را بدهکار می‌شدند. فعلاً ترم فعال نشده است. بعد از اجرای تقویم امکان پرداخت شهریه ثابت فراهم می‌شود. اگر فردا تنظیمات ترم جدید انجام شود دانشجویان می‌توانند پرداخت شهریه ثابت را انجام دهند و بعد براساس برنامه زمانبدی انتخاب واحد خود را داشته باشند.

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی درباره در نظر گرفتن سقف انتخاب واحد 20 گفت: یک دانشجو در شرایط عادی می‌تواند 20 واحد انتخاب کند. چون هنوز نمرات ثبت نشده و کارنامه‌ها نهایی نشده، سقف انتخاب واحد برای دانشجویان معدل الف یا ممتاز رعایت نشده است. 

عطارزاده بیان کرد: دانشجویان دوره‌های کارشناسی با معدل 12 و کارشناسی ارشد معدل زیر 14 می‌توانند برای ترمیم معدل حداکثر ۳ درس یا ۶ واحد تکراری را در ترم آینده بگیرند. 

وی در پاسخ به اینکه چرا سیدا را ادامه ندادید تا سایت آماده شود افزود: برای اینکه داده‌ها را انتقال دهیم باید از یک زمان مشخص سیستم قبلی متوقف شود تا داده‌ها به سیستم جدید انتقال یابد. دانشجویان نگران نباشند اطلاعات در سامانه قبلی ذخیره شده است و در صورت بروز مغایرت حتماً برطرف خواهد شد. اکنون سیستم سیدا فقط برای کارکنان فعال است تا اطلاعات را تطبیق دهند. 

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به اینکه چرا سامانه صندوق رفاه دانشجویی در سامانه فعال نیست، گفت: صندوق رفاه در حوزه مالی است. چون اول باید سیستم آموزش را بارگذاری می‌کردیم صندوق رفاه را در اولویت بعدی قرار دادیم، در ادامه سامانه صندوق رفاه فعال می‌شود. سامانه صندوق رفاه در اختیار واحدها قرار دارد که دانشجویان می‌تواند از آن استفاده کند. تقسیط شهریه در سامانه آموزشیار فعال است. بعد از تأیید آموزش و واحد تقسیط شهریه فعال می‌شود. سایر وام‌ها هم از طریق سامانه ساجد صورت می‌گیرد که دانشجویان به بانک‌ها معرفی می‌شوند. 

عطارزاده درباره آموزش به واحدها بیان کرد: در یک ماه گذشته آموزش به واحدها صورت گرفته است. ساده‌ترین نوع کارتابل در اختیار دانشجویان است. 

وی ادامه داد: از هفته گذشته امتحانات ترم تابستان به‌صورت آنلاین آغاز شده است و باقی‌مانده در روزهای آینده انجام می‌شود. 

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی درباره پیش نیاز و هم نیاز دروس اعلام کرد: هر دانشجویی زمانی که اولین بار در دانشگاه ثبت نام می‌کند؛ جدول ترمیک دریافت می‌کند. در آن جدول مفهوم پیش نیاز و هم نیاز اعلام می‌شود. اکنون هم سرفصل‌ها یکپارچه در نظر گرفته شده پیش نیاز و هم نیاز هم تعریف شده است و این امر برای تمام واحدها یکسان است. این ترم استثنا هم دانشجو و هم کارشناسان آموزشی کنترل‌های لازم را انجام دهند. 

وی در ادامه خطاب به دانشجویان بیان کرد: بدهی‌های اشتباهی دانشجویان به‌زودی بعد از انتخاب واحد اصلاح می‌شود. ایرادی در انتخاب واحد دانشجویان پیش نمی‌آید دانشجویان فقط شهریه ثابت‌ترم جدید را پرداخت کنند. 

عطارزاده درباره تغییر رمز سامانه اضافه کرد: دسترسی ریست پسورد به مدیر فناوری اطلاعات واحدها داده شده است که دانشجویان می‌توانند در صورت لزوم با آنها تماس بگیرند. 

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی ایمان عطارزاده سامانه آموزشیار سامانه آموزشیار برای دانشجویان انتخاب واحد صندوق رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید رازقی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو در واحد‌ها و مراکز شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در واحد بوشهر حدود 7 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، گفت: بر اساس افق مد نظر ما از مهرماه امسال هر واحد دانشگاهی در پذیرش دانشجو 20 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: نیروهای نخبه و کارآمد از گنجینه‌های این استان محسوب می شوند که باید متناسب با ظرفیت‌های موجود رشته‌های دانشگاهی ایجاد شوند.

وی از صدور مجوز فعالیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است که در مرحله اول حدود 14 نفر دانشجو پذیرش خواهند شد.

رازقی با اشاره به اینکه به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با هلدینگ‌های نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد خواهد شد خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه صورت می‌گیرد و از اتفاقات تاثیرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور برای ورود به قراردادهای آموزشی و پژوهشی نفت و گاز در حوزه پروژه‌های قرارگاه باید با هماهنگی و نمایندگی دانشگاه آزاد بوشهر فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این دانشگاه به تازگی در جشنواره مهدویت و امامت (مشاعره) در میان دانشگاه‌های ممتاز کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید