Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس از معاینه نوید افکاری محکوم به قصاص توسط تیم ویژه سه نفره در حضور رییس کل دادگستری استان فارس خبر داد و گفت: بر اساس معاینات انجام شده از نواحی مختلف بدن وی، هیچ گونه آثاری دال بر آزار جسمی و شکنجه مشاهده نشد.

پبه گزارش فارس، در پی درخواست اخیر خانواده نوید افکاری برای معاینه وی به منظور بررسی شکنجه شدن یا شکنجه نشدن وی، علیرضا درودچی، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در گفتگو با خبرگزاری میزان از معاینه نوید افکاری توسط تیم ویژه سه نفره در حضور رییس کل دادگستری استان فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس خاطر نشان کرد: به دنبال دستور ریاست کل دادگستری استان فارس مبنی بر انجام معاینه از نوید افکاری، شب گذشته مورخ ۱۹ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ از نوید افکاری توسط تیم ویژه سه نفره اعزامی از پزشکی قانونی در حضور رییس کل دادگستری استان فارس معاینه به عمل آمد و بر اساس معاینات انجام شده از نواحی مختلف بدن وی، هیچ گونه آثاری دال بر آزار جسمی (شکنجه) نظیر سوختگی، اسکار جراحت و شکستگی استخوان و ... مشاهده نشد.

از مدتی قبل رسانه‌های معاند و جریان ضدانقلاب در کار ویژه خود که تحت عنوان «پروژه تطهیرسازی جنایتکاران» تعریف می‌شود، اقدام به خبرسازی و نشر اطلاعات غلط و مغرضانه در خصوص یک محکوم به قصاص به نام نوید افکاری کردند که در گزارشی که تحت عنوان «جزییات قتل فجیع کارمند سازمان آب منطقه‌ای شیراز بدست نوید افکاری» طی مورخ ۱۰ شهریورماه سال جاری منتشر شد، از اقدامات مجرمانه و جنایتکارانه نوید افکاری پرده برداری شد.

جریان ضدانقلاب که با انتشار اقدامات مجرمانه نوید افکاری خود را مستاصل می‌دید، بار دیگر ادعای دروغین دیگری تحت عنوان «اعتراف تحت شکنجه» را مطرح کرد که ماهیت کذب این ادعای پوچ نیز با سندی که مورخ ۱۲ شهریورماه منتشر شد برملا شد. بر اساس این سند و مستندی که از رسانه ملی پخش شد، نوید افکاری در حضور وکیل تعیینی خود گفته بود که نه به من توهین شد و نه شکنجه شدم و به پزشک قانونی نمی‌روم!

در همان روز جمشیدی اردکانی، وکیل تعیینی نوید افکاری (وکیل تعیینی به وکیلی می‌گویند که متهم یا محکوم خودش انتخاب میکند) نیز در مصاحبه‌ای گفته بود: در آنجا به نوید گفتم من باید تو را به پزشکی قانونی ببرم که گفت شکنجه نشده و نمی‌خواهد به پزشکی قانونی برود و وضعیتم سالم است و هیچ مشکلی ندارم.

بعد از این روشنگری ادعای شکنجه وی در روز‌های گذشته مجددا مطرح و عنوان شد که وی به تازگی شکنجه شده است که با دستور رییس کل دادگستری استان فارس و اقدام پزشکی قانونی بار دیگر با رسیدگی قانونی و پزشکی نادرست بودن ادعا‌های مطرح شده اثبات شد.

گفتنی است پرونده قصاص نوید افکاری پس از طی مراحل قضایی و تایید در دادگاه به دیوانعالی کشور رفت و از سوی قضات دیوان عالی کشور نیز حکم قصاص وی تایید شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/00387w

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نوید افکاری رییس کل دادگستری استان فارس پزشکی قانونی نوید افکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد

به گفته مقامات غزه، گور‌های دسته‌جمعی که در دو بیمارستان این منطقه کشف شده و اجساد ۳۹۲ نفر در آن دفن شده بود، شواهد هولناکی از شکنجه، مثله شدن و اعدام را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد برخی افراد زنده به گور شده باشند.

به گزارش الجزیره، در ششمین روز متوالی حفاری برای یافتن اجساد در جنوب غزه، محمد موغیر، یکی از اعضای دفاع مدنی غزه گفت که ۱۰ تن از اجساد با دست‌های بسته شده پیدا شدند. همچنین به چند جسد لوله‌های پزشکی متصل بود که نشان می‌دهد احتمالا زنده به گور شده‌اند.

این مقام فلسطینی گفت: «ما برای تقریباً ۲۰ جسد که فکر می‌کنیم زنده به گور شده‌اند، نیاز به بررسی پزشکی قانونی داریم». 

موغیر که مدارک تصویری از بقایای اجساد کودکان را نشان می‌داد، گفت: «چرا باید در گور‌های دسته جمعی اجسادی از کودکان وجود داشته باشد؟» و افزود که شواهد نشان می‌دهد سربازان صهیونیست مرتکب «جنایت علیه بشریت» شده‌اند.

از سوی دیگر، یمن ابوسلیمان، رئیس بخش دفاع مدنی شهر «خان یونس» که بیمارستان «ناصر» در آن واقع است، گفت که سه گور دسته جمعی جداگانه در این بیمارستان پیدا شده است: یکی پشت سردخانه، یکی جلوی سردخانه و دیگری در نزدیکی ساختمان دیالیز. او گفت که از میان ۳۹۲ جسد کشف شده، فقط ۶۵ تن توسط اعضای خانواده‌شان شناسایی شدند و باقی به علت مثله شدن، شکنجه، تجزیه و مشکلات دیگر قابل شناسایی نیستند. ابوسلیمان همچنین افزود که اجساد «کنار هم چیده شده بودند» و نشانه‌هایی از اعدام هم در آنان وجود داشت.

گفتنی است، این هفته کشف یک گور دسته جمعی داخل بیمارستان ناصر در شهر خان یونس با موجی از غم و اندوه فلسطینیان مواجه شد و محکومیت سازمان ملل را در پی داشت. پس از عقب‌نشینی نیرو‌های اشغالگر از این بیمارستان در هفتم آوریل، تا کنون بیش از ۳۰۰ جسد در بیمارستان کشف شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت که اجساد بیشتری در بیمارستان الشفاء شهر غزه پیدا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد