Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رویداد منطقه ای روز جهانی چوب 2020 ایران به میزبانی کرمانشاه با رونمایی از اثر خلق شده -کتیبه جهانی بیستون- در کرمانشاه به پایان رسید.


امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در حاشیه اختتامیه این رویداد که عصر امروز(20 شهریور) با حضور استاندار در محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان برگزارشد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به اینکه رویداد روز جهانی چوب امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد، در این راستا علیرضا باوند پور هنرمند صنعتگر کرمانشاهی و نماینده ایران در سازمان روز جهانی چوب، مجوز برگزاری رویداد منطقه‌ای روزجهانی چوب 2020 را به میزبانی استان گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: از آنجایی که برگزاری این رویداد می توانست فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان باشد، براین اساس تلاش شد تا موضوع آن نیز مربوط به یکی از جاذبه های گردشگری استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: رویداد منطقه ای روز جهانی چوب 2020 از 17 تا 20 شهریور با موضوع کتیبه جهانی بیستون در کرمانشاه برگزارشد.

وی اضافه کرد: طی این چهار روز 13 نفر از هنرمندان رشته منبت و پیکره تراشی کتیبه جهانی چوب را در ابعاد ۱۰۵*۱۸۰ سانتی متر روی چوب خلق کردند.

قادری بااشاره به پوشش رسانه ای گسترده این رویداد از طریق سازمان روز جهانی چوب، عنوان کرد: در این رویداد توانمندی هنرمندان صنعتگر کرمانشاهی در رشته چوب به دنیا نشان داده شد و از این نظر می توان گفت که رویداد روز جهانی چوب در بحث معرفی صنایع دستی کرمانشاه تاثیر خوبی  خواهد داشت.

وی عنوان کرد: همچنین از آنجایی که اثر خلق شده در این رویداد یکی از آثار تاریخی بسیار مهم استان است و از سوی دیگر محل برگزاری آن هم در داخل یکی از مجموعه های تاریخی ارزشمند استان بود، از بعد معرفی میراث فرهنگی کرمانشاه نیز بسیار حائز اهمیت است.

قادری تاکید کرد: معرفی میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در این رویداد زمینه ای برای افزایش تعداد گردشگران ورودی به استان نیز خواهد بود.

وی در ادامه گفت: هرچند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری کرمانشاه 2020 و برخی برنامه های مهمی که داشتیم تا حدودی منتفی شده، اما امیدواریم با برگزاری رویدادهایی اینچنینی که بازتاب زیادی در فضای مجازی بویژه در سطح دنیا دارد، بتوانیم گردشگری کرمانشاه را از این بحران عبور دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چوب میراث فرهنگی صنایع دستی كرمانشاه بيستون استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی جهانی چوب 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: دومین رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قالب ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، زهرا جانجانی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: یک سری برنامه‌ها در قالب ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اجرا می‌شود.

وی برگزاری «رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت» را در قالب یکی از برنامه‌های اجرایی در این راستا عنوان کرد و افزود: این رویداد سال گذشته در تهران برگزار شد و امسال در دیگر استان‌های کشور در حال برگزاری است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت استان کرمانشاه با شعار «سهم من از جوانی ایران»، خاطرنشان کرد: مباحثی همچون خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان بخش‌های این رویداد است.

جانجانی با بیان اینکه شرکت همزمان در دو هر سطح رویداد (ملی، استانی) امکان‌پذیر است، تصریح کرد: به عنوان مثال در بخش خانواده رویداد جایزه جوانی جمعیت شامل مواردی همچون تعداد کل فرزندان، تعداد فرزند به دنیا آمده از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت، تعداد کل فرزندان مادر زیر ۲۳ سال، مدرک تحصیلی (مادر و فرزندان هر یک امتیاز مجزا)، محل تحصیل (تحصیلات تکمیلی)، موفقیت علمی مادر، موفقیت علمی فرزندان، موفقیت فرهنگی اجتماعی مادر و فرزندان، انجام فعالیت تبلیغی و ترویجی، تعداد فرزندان متأهل جوان (پسر زیر ۲۵ سال و دختر زیر ۲۳ سال)، سن زوجین حین ازدواج (مرد زیر ۲۵ سال و زن زیر ۲۳ سال) می‌شود.

وی مهلت ارسال آثار و دستاوردها را تا ۲۰ اردیبهشت اعلام و عنوان کرد: شرکت‌کنندگان آثار خود در پیام رسان ایتا از طریق شماره ۰۹۹۱۳۰۵۲۳۸۲ ارسال و اطلاعات لازم را با شماره تماس دبیرخانه استانی ۰۸۳۳۴۲۲۸۶۰۵ و ۸۳۳۱۷۷۰۲۷ کسب کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: دومین رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قالب ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۹ یا ۳۰ اردیبهشت در این استان برگزار می‌شود.

کد خبر 751074

دیگر خبرها

  • یادداشت| اینوتکس؛ صحنه‌ای جهانی برای نوآوری ایرانی
  • سامانه ایران دیتا و اطلس فرهنگی کشور رونمایی شد
  • هم اندیشی ادیان و مسئله غزه
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد