Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات سخیف کمیته خودخوانده جامعه عرب، به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد که به جای صدور بیانیه‌های بی‌محتوا، بر مقابله با تهدید اصلی منطقه یعنی رژیم صهیونیستی تمرکز کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنج‌شنبه با ابراز تاسف در خصوص مطالب سخیف و تکراری بیانیه کمیته خودخوانده جامعه عرب، به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد به جای صدور بیانیه های بی محتوا و خدمت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی، بر  مقابله با منبع اصلی تهدید منطقه یعنی رژیم صهیونیستی متمرکز  شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه بیآنیه های ملال آور را  حرکت در دور باطل ایران هراسی و مشروعیت بخشی به رژیم نامشروع صهیونیستی دانست و  افزود: اتهام‌های بی اساس مطرح شده برآمده از دیدگاه  کشورهایی است که خطای راهبردی برقراری روابط با رژیم‌صهیونیستی را مرتکب شده اند و اکنون دستپاچه میخواهند به خیال خام خود توجهات را از منبع تهدید منحرف نمایند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی بازکردن پای رژیم اشغالگر قدس به منطقه، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین، حمایت همه جانبه از تروریست‌ها و جنایتکاران داعش در عراق و سوریه و  ادامه جنگی ظالمانه علیه ملت مظلوم یمن از  سوی ورشکستگان ائتلاف سعودی را از جمله اقدام های تهدید آفرین و تنش زا در منطقه دانست که این کشورها درگیر آن هستند.

خطیب زاده در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نیز اظهار داشت: اقدامات ایران در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است و بدیهی است مداخله دیگران در این زمینه محکوم می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بومی خواندن توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر اینکه این قابلیت دفاعی هیچگاه تهدیدی برای کشورهای همجوار  نبوده است به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد خود را به انبار تسلیحاتی آمریکا و دیگران تبدیل نکنند، و بجای اعتماد بر قدرت ملی به خرید امنیت وارداتی روی نیاورند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: کشورهایی که چشم خود را بر توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی بسته اند  و  با عیآن ساختن روابط خود با رژیم صهیونیستی به آرمان آزادی قدس شریف خیانت کرده اند  حق ندارند حمایت شرافتمندانه ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان را زیر سؤال ببرند.

انتقاد شدید انصارالله از سکوت اتحادیه عرب در برابر خیانت امارات به مسئله فلسطینالمیادین: امارات مانع محکومیت سازش با صهیونیست‌ها در اتحادیه عرب شدجنبش حماس: رژیم صهیونیستی از بی‌تفاوتی اتحادیه عرب جری‌تر می‌شود/ جهاد اسلامی: اتحادیه عرب زمینه تجزیه کشورهای عربی را فراهم کردعدم محکومیت عادی سازی روابط امارات با اسرائیل در اتحادیه عربدرخواست فلسطین از اتحادیه عرب: با توافق عادی‌سازی با "اسرائیل" مخالفت کنید

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه سخنگوی وزارت خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است که احضار سفیر فرانسه در رابطه با اظهارات جنگ طلبانه پاریس و اطلاعاتی در مورد دخالت فزاینده این کشور در درگیری‌های مرتبط با اوکراین انجام شده است.

بیانیه مذکور اضافه کرد که مسکو به سفیر فرانسه درباره خط مخرب و تحریک آمیز پاریس هشدار داده و تأکید کرده است که این موضوع منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها خواهد شد.

این وزارتخانه در ادامه خاطرنشان کرد که تلاش‌های پاریس برای ایجاد نوعی «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهاراتی درباره اعزام احتمالی نیروها به اوکراین محکوم به شکست است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی یورو نیوز نیز گزارش داد که روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را به وزارت امور خارجه فراخوانده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، سفیر بریتانیا و سفیر فرانسه در روسیه روز دوشنبه به طور جداگانه به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شدند.

به نایجل کیسی، سفیر بریتانیا در روسیه هشدار داده شده که در صورت استفاده اوکراین از تسلیحات بریتانیایی برای حمله به داخل خاک روسیه، پاسخ مسکو می‌تواند هرگونه تأسیسات و تجهیزات نظامی لندن در داخل خاک اوکراین و فراتر از آن را شامل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، «پیر لوی» سفیر فرانسه در مسکو نیز به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد.

کد خبر 6098648

دیگر خبرها

  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • مسوولیت جنایات در رفح بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است
  • کنعانی: حمله به رفح بیانگر درنده‌خویی رژیم یاغی صهیونیستی است
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است | توافقاتی داشتیم که...
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است