Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:31:38 GMT

سهم اندک سینمای انقلابی از دنیای فیلمسازی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۱۸۹۸

سهم اندک سینمای انقلابی از دنیای فیلمسازی

خبرگزاری فارس - همدان: ۲۱ شهریور روز سینما روز هنر هفتم نامگذاری شده است، هنری که از بازیگر گرفته تا نویسنده و کارگردان سعی دارند با هنرنمایی خود خاطرات، تخیل‌ها و دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف جامعه را از طریق یک پرده جادویی به مخاطبان انتقال دهند.

هنر هفتم که با آثار بلند سینمایی گاه به دنبال بیان دغدغه‌های جامعه و گاه به دنبال پرداختن به موضوعی در قالب طنز و خنداندن مردم است، موجب شده طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دنیای کنونی، سینما در قالب یک هنر تبدیل به رسانه‌ای شده تا پیام‌ها و مفاهیم جوامع بشری را به جهانیان عرضه کند و در این زمینه برخی فیلم‌ها سر و صدای زیادی ایجاد کرده‌اند که نشان از تبادل فرهنگ و اندیشه در بین ملت‌های مختلف از طریق سینما دارد.

امروزه یکی از فعالیت‌های رسانه‌ای جهان معاصر تبادل و عرضه محصولات فرهنگی است، گاهی فیلم‌ها رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد تا بتوانند فرهنگ و تفکرات یک ملت را به این شکل به سرزمین دیگر انتقال دهد و گاهی عقاید و اعتقادات ملت‌ها را نشانه گرفته و جنجال‌آفرینی می‌کنند.

در کشور ما پس از انقلاب اسلامی توجه به فیلم‌سازی و آثاری با رویکرد انقلابی ـ اسلامی در دستور کار قرار گرفت اما این جهت‌یابی گاه به صورت سطحی و ساده‌اندیشانه و گاه ناشی از یک درک عمیق از دین و رسانه بود که فیلم‌سازان در مواقعی بسیار موفق و در مواقعی پرانتقاد ظاهر می‌شدند.

یکی از دغدغه‌های کنونی ما در سینما جای خالی آثاری با رویکرد انقلابی است، امروزه بسیاری از تولیدات سینمایی در زمینه توجه به شعائر اسلامی و انقلابی دست به عصا حرکت کرده و به دور از فرهنگ ایرانی و اسلامی است که جای تامل بیشتری دارد.

بسیاری از فیلم‌های ما خواسته یا ناخواسته فرهنگ غربی را به نمایش می‌گذارند، آنهایی که غافلند از آثار این سبک فیلمسازی بر روی نسل جوان آگاه نیستند و آنهایی که خودخواسته پا در این مسیر گذاشته‌اند مصداق همان نفوذ فرهنگی هستند که در هر دو حالت به صورت تدریجی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را به حاشیه می‌برد و حتی ممکن است منجر به فراموشی آن شود.

ایران تولیدکننده فرهنگ آزادی و آزادگی در دنیاست

یکی از کارگردانان همدانی در این خصوص می‌گوید: آنچه از سینمای انقلابی برداشت می‌شود، همان سینمای اسلامی است زیرا انقلاب ما انقلاب بزرگ اخلاقی است، انقلابی که ظلم و استبداد را از بین برد و اخلاق و رفتار اسلامی را به ارمغان آورد.

عین‌الله خزایی با بیان اینکه در زمان شکل‌گیری انقلاب حاکمیت استکباری دنیا را تسخیر کرده بود بیان کرد: حکومت‌های استکباری استثمار و استعمار می‌کردند اما انقلاب اسلامی در مقابل بلوک شرق و غرب ایستاد تا یک انقلاب فرهنگی شکل گرفت.

این کارگردان همدانی با بیان اینکه پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، امروز همه جمهوری اسلامی را نماد مقاومت در برابر ظلم استکبار امی‌دانند افزود: از همان زمان که انقلاب اسلامی شکل گرفت همه دنیا می‌خواستند آن را در نطفه خفه کنند و در این راه از ایجاد کودتای داخلی، تضاد قومیتی و ایجاد گروهک‌های مختلف مخالف انقلاب کوتاهی نکردند اما به لطف خدا موفق نشدند.

وی با اشاره به جنگ نظامی صدام علیه ایران که هشت سال طول کشید یکی از مصادیق تلاش برای حذف جمهوری اسلامی بود خاطرنشان کرد: در این جریان تمام بلوک شرق و غرب علیه ایران متحد شدند اما راه به جایی نبردند زیرا این انقلاب توسط دست مردم و ایثار و مقاومت مردمی شکل گرفته بنابراین با فرهنگ مردمی نیز عجین است.

خزایی با بیان اینکه تحریم‌های نظامی و اقتصادی بسیاری علیه کشور شکل گرفت اما باور انقلابی مردم از بین نرفت افزود: این انقلاب آزادی و استقلال را به ارمغان اورد و همین موضوع موجب تداوم آرمان‌های آن شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما یک کشور مصرف کننده صرف بود اما انقلاب اسلامی استقلال اقتصادی را به وجود آورد گفت: در حال حاضر کشور ما یک مولد است و مهمترین بخش این مولد بودن این است که تولیدکننده فرهنگ آزادی و آزادگی در دنیا بوده و هست‌.

متاسفانه سینمای ما سینمای واقعی جامعه ما نیست

این فعال حوزه فیلمسازی با بیان اینکه امروزه وسیله استعمار «تصویر و رسانه» است و مهمترین بخش رسانه ما سینما و تلویزیون است گفت: در طول ۴۰ سال اخیر سینمای جدیدی متولد شد که سینمای دفاع مقدس و سینمای ایثار و مقاومت است و جشنواره عمار و فجر نیز در قالب همین موضوع شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ایران بعد از آمریکا و هند از کشورهای پرتولید فیلم بلند سینمایی است گفت: ما فعالان فیلم‌ساز زیادی داریم اما نسبت به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در دنیا و فرهنگ جدیدی که به دنیا معرفی کردیم سهم کمتری از فیلم‌سازی در دنیا داریم.
 
خزایی با تاکید بر اینکه متاسفانه سینمای ما سینمای واقعی جامعه ما نیست تصریح کرد: سینمای ما از قشر خاصی فیلم‌سازی می‌شود و سینمای چهار درصدی است به طوری که فرهنگ ۹۰ درصد جامعه ما در سینما خالی است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب سینمای جامعه ما سینمای فیلم‌فارسی و همان سینمای غیرواقعی با فرهنگ مردم بود که اغلب فیلم‌ها نیز با هدف خاص ساخته می‌شد افزود: با این وجود قبل از انقلاب فردی همچون مسعود کیمیایی فیلمی چون "قیصر" را می‌سازد که به قدری فاخر است که سینما به دو بخش سینمای قبل از قیصر و بعد از قیصر معروف می‌شود.

این کارگردان با تاکید بر اینکه اکنون نیز سینمای ما سینمای واقعی مردم چه از لحاظ فرهنگی و چه اقتصادی نیست  گفت: غریب بودن فرهنگ مردم در سینمای ما باعث شده اگر فردی مثل ده‌نمکی فیلمی می‌‌سازد، برخی انگ رادیکالی بزنند که فقط این شخص چنین فیلمی می‌سازد.

وی ادامه داد: در زلزله سرپل ذهاب و جریان وقوع سیل‌ها انقلاب مردمی برای کمک شکل گرفت که جای به تصویر کشیدن آن در سینمای ما خالی است و در این خصوص اثری دیده نمی‌شود هرچند فیلم‌های کوتاهی ساخته شده است.

تعبیری که رهبری در کمک مومنانه داشتند در سینمای ایران پیدا نمی‌شود

خزایی با تاکید بر اینکه تعبیری که مقام معظم رهبری در کمک مومنانه داشتند در سینمای ایران پیدا نمی‌شود تصریح کرد: جای فرهنگ اصیل ما در سینمای کنونی خالی است و سینمای ما به شکل واقعی تبدیل به سینمای فیلم‌فارسی شده به طوری که به موضوعی در سینما پرداخته می‌شود که شاید یکصد هزارم موضوع جامعه ما نباشد.

وی با اشاره به اینکه البته خوشبختانه هنوز فیلم‌سازانی داریم که فرهنگ واقعی کشورمان را ساخته و جلو می‌برند خاطرنشان کرد: هنوز که هنوز است بیشترین مخاطب سینمای ما مربوط به فیلم سینمایی "عقاب‌‌ها" و پربیننده‌ترین سریال "شوق پرواز" مربوط به زندگی شهید بابایی است که هر دو فیلمی از فرهنگ مقاومت و جامعه کشورمان است.

این فعال عرصه فیلمسازی با بیان اینکه تعبیری از یک منتقد است که می‌گوید فیلم می‌بینم اما فیلم ایرانی نمی‌بینم، سینما هست اما سینمای ایرانی نیست خاطرنشان کرد: درصدی از فیلم‌های ما از خودروهایی استفاده می‌کنند که در واقعیت کشور به طور عام وجود ندارند و این غربت سینمای ایرانی است که فیلم‌های ما با فرهنگ ما مخالف است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فیلمسازی در همدان پرداخت و گفت: فیلم‌ بلند که در همدان نداریم اما کارگردان و تهیه‌کنندگانی داریم که در سینمای ایران فعال هستند.

سینمای فیلم کوتاه ما مرده است!

خزائی با بیان اینکه در همدان مرجع فیلمسازی حوزه هنری، انجمن سینمای جوان، ارشاد و صدا و سیماست گفت: تصور من این است که از دهه ۷۰ به بعد فیلمسازی همدان وجود خارجی ندارد و سینمای فیلم کوتاه ما مرده است.

وی در همدان نیازمند بازنگری در فیلمسازی هستیم تا جایگاه فیلمسازی برگردد افزود: فیلم‌ساز نیازمند حمایت ویژه است زیرا به تنهایی و بدون سرمایه و هزینه نمی‌توان فیلم ساخت.

این کارگردان همدانی با اشاره به اینکه سینمای ما نیز به نوعی درگیر بروکراسی اداری است بیان کرد: هنرمندان قشر ضعیف جامعه هستند و به خاطر عدم نبود امکانات و هزینه نمی‌توانند کاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه فیلم‌ساز نباید دنبال بروکراسی اداری باشد و مسوول باید دست فیلم‌ساز را گرفته و حمایت مادی و معنوی کند افزود: جدایی بین سیستم اداری متولی فیلمسازی و فیلمساز منجر به این شده که نتوان بهتر پرداخت‌.

خزائی دفاع مقدس را یک پدیده استثنایی و متعالی دانست و افزود: باید فرهنگ دفاع مقدس منتقل شود اما ما چقدر فیلم در دفاع مقدس داریم؟ باید در سینما نیز اتفافی چون کتاب پرطرفدار "دا" رخ دهد.

دنیای استعمار با رسانه فرهنگ‌سازی مد نظر خود را دنبال می‌کند

وی با تاکید بر اینکه دنیای استعمار با رسانه فرهنگ‌سازی مد نظر خود را دنبال می‌کند گفت: ما فرهنگ غنی را در کشورمان داریم اما نشردهنده نداریم باید پدیده دفاع مقدس به خوبی در بین مردم معرفی شود.

این کارگردان همدانی تاکید کرد: جای آثاری با مضمون مدافعان حرم و کار بزرگی که در جبهه مقاومت کردند در سینمای ما به شدت خالی است که نیازمند توجه ویژه به این مقوله در این برهه زمانی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جای خالی فیلمسازانی چون شهید آوینی به شدت احساس می‌شود گفت: سینمای ما نیاز به تعداد بیشتری فیلمساز همچون حاتمی‌کیا و ده‌نمکی دارد.

نظر یکی دیگر از فعالان عرصه فیلم‌سازی اینگونه است که می‌گوید: می‌توان از سینما به درستی استفاده کرد یا به بیراهه رفت اما متاسفانه ما در سینما به ویژه فیلم‌های دفاع مقدس گرفتار شعارزدگی شده‌ایم به طوری که فیلم‌هایی داریم که اغراق شده و فیلم‌هایی داریم که درکی از واقعیت ندارد و این نیازمند رسیدن به یک تعادل و واقع‌گرایی است.

علی رنجبر با تاکید بر اینکه کسی که آگاهی درستی از فیلم و دوران دفاع مقدس یا هر حوزه دیگری داشته باشد بهتر می‌تواند حال و هوای آن دوران را درک کند افزود: در عرصه سینما باید واقعیت‌ها را منعکس کنیم تا بتوانیم به تعالی یک داستان دست یابیم‌.

وی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد فیلم در حوزه دفاع مقدس بسازد باید شناخت و علم داشته و تاریخ را بداند گفت: برای ساخت یک فیلم به طور مثال در حوزه دفاع مقدس باید تحقیقات میدانی زیادی کرده و مطالعه داشته باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

افرادی که شناخت درستی از انقلاب اسلامی ندارند، به تولید آثار ضربه می‌زنند

این کارگردان سینما با تاکید بر اینکه سینمای انقلابی باید واقع‌بین بوده و داستانی که طرح می‌شود باورپذیر باشد تصریح کرد: افرادی که به دنبال فعالیت در این حوزه هستند باید آگاهی لازم را داشته و آن چیزی که مدنظر رهبری و اسلام است را پیاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که شناخت درستی از انقلاب اسلامی ندارند، به تولید آثار ضربه می‌زنند گفت: این افراد گاهی حرفی را می‌زنند که تبدیل به ضد ارزش می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه در جامعه کنونی دو رویکرد نسبت به دفاع مقدس دازیم که هر کدام آسیب‌هایی دارد افزود: یکی از رویکردها فیلمی چون «تنگه ابوغریب» است که خوش‌ساخت است، جلوه‌های ویژه دارد ولی به لحاظ محتوا، محتوای خاصی ندارد.

 وی اخراجی‌ها و معراجی‌های ده‌نمکی را نیز فیلمی شعاری و به دور از واقعیت دانست و گفت: فیلم سینمایی «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا و فیلم «به وقت شام» خیلی خوب بود و ارزش‌های اسلامی در این فیلم‌ها به خوبی نمایش داده شده بود.

این کارگردان سینما در ادامه با اشاره به فیلم‌های طنز سینما نیز گفت: در سینمای طنز نیز با ذائقه‌ای در جامعه مواجه هستیم که تنها به خنداندن توجه می‌کنیم نه به اینکه سینما کالایی فرهنگی است و باید آگاهی ایجاد کند در حالی که ده‌ها میلیارد تومان نیز هزینه ساخت فیلم می‌شود.

ورود به حوزه فیلم طنز آن هم با رویکرد انقلابی و حفظ ارزش‌ها سخت است اما شدنی است

وی با بیان اینکه در برخی فیلم‌ها به موضوعاتی می‌پردازند تا فقط چند هنرپیشه بیاورند نه اینکه طنز فاخری را شاهد باشیم گفت: مسائل اجتماعی در فیلم‌ها مطرح نمی‌شود و اگر هم توجه شود در سطح نازلی است.

رنجبر با تاکید بر اینکه به فیلم "دیده‌بان" حاتمی‌کیا عشق می‌ورزم چون طنزی است که جلف نیست و توهین ندارد افزود: این فیلم شوخی‌های هجو ندارد اما خنده‌دار است.

وی با بیان اینکه ورود به حوزه فیلم طنز آن هم با رویکرد انقلابی و حفظ ارزش‌ها سخت است گفت: به افرادی که شم فیلم‌سازی دارند تقاضا می‌کنم فیلم بسازند و از مسوولان نیز درخواست می‌کنم به این افراد میدان دهند زیرا گاهی متاسفانه بدون بررسی و تحلیل دقیق فیلمنامه‌ها را رد می‌کنند در صورتی که باید بگویند اصلاح شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینما کارگردان فیلمسازی همدان علی رنجبر کارگردان همدانی رویکرد انقلابی انقلاب اسلامی سینمای ایران سینمای فیلم ما در سینما سینمای ما فیلم سازی دفاع مقدس ما سینمای فیلم ساز ما سینما جامعه ما شکل گرفت فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما

شهرهای تاریخی و مدرن سوئیس نیز با معماری زیبا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری پرآوازه و فضاهای گردشگری پرطرفدار، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کنند. تورهای سوئیس به شما فرصت می‌دهند تا با تمامی این زیبایی‌ها آشنا شوید و تجربه‌ای فراموش‌ناپذیر از سفر به این کشور داشته باشید.

آشنایی با فرهنگ و هویت سوئیس

سوئیس، کشوری با تاریخ و فرهنگی بی‌نظیر است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. فرهنگ سوئیس از تنوع و ثروت فراوانی برخوردار است. این کشور با زبان‌ها، مذاهب و فرهنگ‌های مختلفی که در آن زندگی می‌کنند، به یک محیط فرهنگی پویا و پر از انگیزه تبدیل شده است. هنر، موسیقی، معماری و آداب و رسوم سوئیسی از تنوع و زیبایی فراوانی برخوردارند که گردشگران را به دیدن و تجربه آن‌ها ترغیب می‌کنند. در تور سوئیس، شما فرصت خواهید داشت تا با تاریخ و فرهنگ چندپهلوی سوئیس آشنا شوید و از نزدیک جاذبه‌های بکر آن را لمس کنید.

جاذبه های شگفت‌انگیز سوئیس که نباید از دست داد

کوهستان‌های آلپ یکی از جذابیت‌های اصلی سوئیس است که با زیبایی خاص خودشان، هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند. از جمله معروف‌ترین مناطق کوهستانی سوئیس می‌توان به Matterhorn، Eiger و Jungfrau اشاره کرد که با زیبایی منحصر به فرد خود مقصد بسیاری از علاقمندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستند. دریاچه ژنو، دریاچه لوزرن و دریاچه زوریخ معروف‌ترین دریاچه‌های سوئیس هستند که مسافران را جادو می‌کنند. اما گشت و گذار در سوئیس به معنای محدود شدن به مناظر طبیعی نیست. شهرهای زیبا و تاریخی مانند زوریخ، ژنو و برن، با معماری خاص و فرهنگ متنوع خود، گردشگران را به سوی خود جذب می‌کنند.

سریعترین راه رزرو تور سوئیس

قبل از اقدام به رزرو تور سوئیس، ابتدا، نیازها و تمایلات خود را برای سفر به سوئیس مشخص کنید. سپس به کمک یک آژانس معتبر و باسابقه در زمینه برگزاری تورهای سوئیس، اقدام به گرفتن ویزای توریستی سوئیس کنید. برای دریافت ویزای توریستی سوئیس یا همان ویزای شینگن، می‌بایست مدارک لازم اعم از مدارک شناسایی، مدارک شغلی، مدارک مالی و نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی را ترجمه کرده و برای گرفتن وقت سفارت به آژانس ارائه دهید.

در این مسیر، انتخاب یک آژانس مسافرتی معتبر می‌تواند کمک زیادی به شما کند. مطمئن شوید که آژانس موردنظر دارای مجوز رسمی و بازخوردهای مثبت از مشتریان قبلی است. با مشاوران آژانس مسافرتی در مورد برنامه سفر، تورهای مختلف، هتل‌ها و فعالیت‌های ممکن در سفر به سوئیس صحبت کنید. سپس بر اساس تمام اطلاعات دریافتی، تور موردنظر را انتخاب کرده و رزرو کنید. توصیه می‌شود برای اخذ ویزای سوئیس حداقل 3 ماه زودتر اقدام کنید تا پروسه صدور ویزا به موقع و بدون مشکل برای شما انجام شود.

برای داشتن فرصتی استثنایی و تجربه‌ی یک سفر رویایی به سوئیس، به تور سوئیس آریا کیا سفر مراجعه کنید و درباره خدمات بی‌نظیر این مجموعه جزئیات لازم را به دست آورید.

چه موقع برای رزرو تور ارزان سوئیس اقدم کنیم؟

با توجه به جذابیت‌های فراوان سوئیس، اغلب این‌گونه تصور می‌شود که سفر به این کشور هزینه زیادی دارد، اما با دقت و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید یک تور ارزان سوئیس رزرو کنید. برخی از راهکارهای کاهش هزینه در سفر به سوئیس شامل جستجوی تورهای تخفیف‌دار، انتخاب هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان و برنامه‌ریزی سفر توسط یک آژانس مجرب در زمینه برگزاری تورهای سوئیس است.

بهترین زمان سفر به سوئیس

سوئیس در تمامی طول سال جذابیت‌های خود را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد، اما به دلیل شرایط آب و هوایی و فعالیت‌های مختلفْ ممکن است بهترین زمان برای سفر برای هر شخص متفاوت باشد. به طور کلی، بهار و تابستان به عنوان بهترین زمان‌های سفر به سوئیس شناخته می‌شوند، زیرا در این فصول هوا پایدارتر و گرم‌تر است و فعالیت‌های طبیعی مانند پیاده‌روی در کوهستان‌ها و بازدید از دریاچه‌ها بیشتر انجام می‌شود. فصل زمستان نیز برای علاقه‌مندان به اسکی و ورزش‌های زمستانی، زمانی عالی برای سفر به سوئیس است. اما برای کاهش هزینه و جلوگیری از شلوغی، می‌توانید در ماه‌های خلوت سال با ترافیک کمتر گردشگر به سوئیس سفر کنید، مثلاً در ماه‌های آپریل و می.

راهنمای رزرو تور سوئیس؛ تور تک و تور ترکیبی سوئیس

آژانس‌های مسافرتی با انواع مختلفی از برنامه‌ها و خدمات اقدام به برگزاری تورهای تک مقصد یا تورهای ترکیبی سوئیس و سایر کشورها می‌کنند. این برنامه‌ها شامل تورهای متمرکز و تک مقصدی زوریخ هستند که به فرهنگ و تاریخ، طبیعت‌گردی، خرید و مد و تورهای ماجراجویانه تمرکز دارند و همگی شامل ترانسفر، اقامت در هتل‌های معتبر، گشت‌های شهری و بازدید از جاذبه‌ها می‌شوند.

اگر به دنبال تجربه‌ای چندگانه در سفر هستید، تورهای ترکیبی زوریخ با سایر کشورها گزینه‌هایی بسیار جذاب را برای شما فراهم می‌کنند. این تورها می‌توانند شامل تور زوریخ دوسلدورف وین، تور زوریخ پاریس، تور زوریخ آمستردام یا تور زوریخ رم باشند. در تورهای ترکیبی، بازدید از شهرهای شگفت‌انگیز دنیا به همراه گشت و گذار در مناظر و اماکن دیدنی و چشیدن طعم مطبوع غذاهای محلی هر شهر از خدماتی است که سفری جذاب را برای شما رقم خواهد زد.

تورهای ترکیبی این امکان را به شما می‌دهند تا از نزدیک با چندین فرهنگ و تجربه در یک سفر بهره‌مند شوید، بنابراین با توجه به علایق و ذائقه خود، بهترین ترکیب را انتخاب کنید و سفری فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. دریافت ویزای توریستی سوئیس، به شما امکان سفر به 26 کشور حوزه شینگن را خواهد داد و این فرصتی استثنایی برای رزرو تورهای ترکیبی سوئیس با سایر کشورهاست. برای اطلاع از جزئیات تور تک سوئیس و تورهای ترکیبی سوئیس، به وب سایت آریا کیا سفر مراجعه کنید و هرچه زودتر برای رزرو تور دلخواه خود اقدام کنید.

هزینه تور سوئیس چقدر است؟

قیمت تور سوئیس ممکن است با توجه به زمان سفر، مدت زمان سفر، تعداد و سن افراد و خدماتی که تور ارائه می‌دهد متغیر باشد. همچنین فعالیت‌های شما در طول سفر و خدمات اضافی که ممکن است دریافت کنید، می‌تواند روی هزینه تور سوئیس تاثیرگذار باشد. به طور کلی، هزینه‌های یک تور شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه پرواز

هزینه بلیط هواپیما بستگی به مبدا، مقصد، فصل سفر و نوع پرواز (مستقیم یا ترانسفر) دارد.

هزینه تور

شامل هزینه هتل، گشت‌های شهری، ورودی به جاذبه‌های دیدنی و خدمات حمل‌ونقل است.

هزینه غذا

هزینه وعده‌های غذایی با توجه به انتخاب رستوران‌ها، هتل و نوع غذاها متفاوت است.

هزینه بیمه مسافرتی

برای پوشش هزینه‌های ناشی از اتفاقات غیرمنتظره مانند بیماری یا حوادث.

هزینه تور به عوامل ذکر شده و سطح رفاهی که انتخاب کنید، متفاوت خواهد بود. به هر حال سفر به سوئیس ممکن است هزینه‌بر باشد و بهترین کار برای کاهش هزینه سفر به این کشور، رزرو تور سوئیس است. با رزرو تور و تقسیم شدن هزینه‌های مربوط به ترانسفر، گشت شهری، ورودی به جاذبه‌ها و خدمات راهنمای محلی به صورت مشترک بین اعضای گروه؛ هزینه‌های خود را تا حد چشمگیری کاهش دهید.

برای رزرو تور سوئیس و برنامه‌ریزی یک سفر راحت و بدون دردسر با کارشناسان فروش تور سوئیس تماس بگیرید یا با مراجعه به سایت آریا کیا سفر در خصوص تورهای موجود، امکانات و خدمات سفر، قیمت و شرایط اطلاعات کسب کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900187

دیگر خبرها

  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم