Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار کرد: طی بازدیدی که هفته‌های اخیر، تیم دادستانی و همکاران قضایی در سطح شهرستان بابل و بخش‌های تابعه داشتیم متاسفانه شاهد تضییع حقوق بیت‌المال بودیم.

 وی با اشاره به اینکه این عوامل به خاطر کم‌کاری مسؤولان اجرایی شهرستان و عدم نظارت آنها است، گفت: در بخش ساخت و سازهای غیرمجاز، شاهد تغییر کاربری‌ زمین‌های کشاورزی، ساخت‌وساز در اراضی ملی و خارج از بافت روستاها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملاکریمی متذکر شد: متاسفانه برخی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با ایجاد بنگاه‌های معاملاتی مسکن نسبت به خرید و فروش این دست از زمین‌ها در روستا می‌کنند، آیا کار دهیار و شورا خرید و فروش زمین‌های اراضی ملی در روستاها است و یا اینکه به زمین‌های خارج از بافت مجوز ساخت و ساز بدهند؟

دادستان شهرستان بابل یادآور شد: به‌تازگی در یکی از روستاهای بخش بابلکنار شاهد نصب تابلوهای غیرمجاز در اراضی ملی توسط دهیاری روستا بودیم، به مسؤولان مربوطه بخشداران، دهیاران، شوراها، شهرداران، روسای اداره منابع طبیعی، جهادکشاورزی و اتحادیه املاک شهرستان هشدار می‌دهم که در موارد ذکر شده نظارت بیشتری داشته باشند.

این مسوول تاکید کرد: اگر برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز خدمات برق، آب، گاز و سایر موارد به فرد متخلف داده شود با مدیر مربوطه برخورد قانونی خواهد شد، نسبت به تخلفات برخی از دهیاران و شوراهای روستاهایی که خودشان به‌طور به خرید و فروش املاک می‌کنند تشکیل پرونده دادیم. 

وی اضافه کرد: در روستای گنج‌افروز چند شرکت برداشت شن و ماسه و سنگ‌شکن فعالیت دارند که متاسفانه برداشت غیرمجاز ماسه از اراضی کشاورزی باعث شد که این زمین‌ها تبدیل به تالاب شود، استقرار دستگاه سنگ‌شکن الزامی ندارد و باید دستگاه از آن مکان منتقل شود.

ملاکریمی ضمن تشکر از هیأت‌های مذهبی، حسینیه‌ها، روسای سازمان تبلیغات شهرستان و استان که با رعایت کامل پروتکل بهداشتی عزای امام حسین (ع) را برپا کردند، گفت: تعبیر ما این است که امام حسین (ع) بعد هزار و ۴۰۰ سال، چراغ خیمه خودش را خاموش کرد و گفت هرکس می‌خواهد این مجالس را ترک کند مانعی ندارد.

دادستان شهرستان بابل در پایان گفت: این جوانان حسینی که امسال در این شرایط با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت هیأت را بر پا داشتند، این جوانان همان افرادی هستند که حسین (ع) شب عاشورا همه اصحاب خود را جمع کرد و بیعت خود را از آنان برداشت.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان شهرستان بابل مقابله با زمین خواری تضییع حقوق بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر

سرهنگ سید جلیل نبوی رستاقی فرمانده انتظامی شهرستان رامسر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی، دیوارکشی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی منطقه روستایی شستا در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی‌های قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهادکشاورزی نسبت به تخریب دیوارکشی‌ها و بنا‌های ایجاد شده در این زمین اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از آزادسازی ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و گفت: ارزش زمین رها سازی شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ "نبوی" با اشاره به تشکیل پرونده برای یک نفر در این راستا و معرفی وی به مراجع قضائی، افزود: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ