Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، محمدعلی محسنی در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن اجتماعات فرودگاه نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: بیش از آن که در مجلس سخن بگویم یا نطق کنم باید در حوزه انتخابیه حضور داشته باشم و به مشکلات مردم بپردازم و گره‌هایی که در اجرا وجود دارد در مجلس شورای اسلامی آن را در راستای توسعه و خدمت به مردم برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد، فرهنگ و اشتغال که دغدغه مقام معظم رهبری در آغاز مجلس یازدهم بود باید رویکرد خودمان را تغییر دهیم، افزود: در اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی استوار است و ما جز تکیه بر بخش دولتی، دو بخش عمده دیگر را که کشورهای توسعه یافته به آن رسیدند، رها کردیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مگر دانشگاه‌های دنیا چقدر به بودجه و پول دولتی وابسته هستند، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا اصلاً اعتباری از دولت نمی‌گیرند بلکه بر مبنای تفکرات و تولید درآمدهای خودشان استوار هستند و چون متکی به درآمد خودشان هستند مجبور هستند تلاش کنند وگرنه درب آن دانشگاه باید بسته شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش خصوصی و تعاونی‌ها ۱۲ درصد اشتغال کشورهای توسعه یافته بر مبنای فعالیت تعاونی‌ها است، تصریح کرد: ولی در کشور ما زیر ۶ درصد است و این نشان می‌دهد ما نتوانستیم از تعاونی‌ها استفاده کنیم و این در بخش خصوصی نیز صدق می‌کند.

محسنی با بیان اینکه در بخش فرهنگ شاید تصور و دیدی که از فرهنگ داریم همان دیدگاه قدیمی است، تأکید کرد: باید در همه امورمان برچسب فرهنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه میانگین تولید زباله در دنیا ۳۰۰ گرم ولی در تهران ۹۰۰ گرم است یعنی سه برابر استاندارد دنیا که در شمال شهر تهران هزار گرم و بعضاً در مناطق لوکس‌تر نشین تهران این رقم بیشتر است، تصریح کرد: در استان مازندران میانگین تولید زباله ۱۲۰۰ گرم است و اگر در هر شهری یک کارخانه زباله‌سوز احداث کنیم باز هم از جمع‌‌آوری زباله‌ها ناتوان خواهیم ماند مگر اینکه برچسب فرهنگی روی آن بزنیم و بنابراین باید توسعه منطقه را با فرهنگ همفکری و هم‌اندیشی رقم بزنیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی درباره معضل یک‌طرفه شدن جاده کندوان از مرزن‌آباد به کرج که چند سالی است مردم منطقه را آزار می‌داد، اظهار کرد: در نشستی که با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور داشتیم و تصمیم گرفته شد حداقل فعلاً زمان یک‌طرفه شدن از ساعت ۹ شب آغاز شود.

وی گفت: هفته بعد کارشناسان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) برای بررسی ظرفیت ایجاد و راه‌اندازی دامپروری صنعتی ۳ تا ۵ هزار رأسی وارد نوشهر خواهند شد.

فرماندار نوشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای جایگاه و قدرت و منزلت نیامدم و در طول مدیریتم منتظر هیچ اتفاق شخصی برای خودم نبودم، اظهار کرد: به عنوان خدمت‌گزاری کوچک برای هماهنگی امور اداری در خدمت شهروندان هستم.

سعید یزدانی با بیان اینکه مدیران قانونمند و متخصص می‌توانند کمک کننده باشند، افزود: کسی که قانون را بلد باشد می‌تواند در متقاعد کردن مردم راحت‌تر عمل کند ولی کسی که قانون را بلد نباشد مطمئناً با مردم جدال می‌کند و بنابراین مدیران باید قانونمند، متعهد و پاسخ‌گو باشند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت زیرساخت‌های شهرستان نوشهر مطلوب نیست، تصریح کرد: یکی از مشکلات بخش کجور موضوع گازرسانی است که در این‌باره مدیرعامل گاز استان به شهرستان نوشهر خواهند آمد و درباره چگونگی تسریع گازرسانی به بخش کجور تصمیم‌گیری اساسی گرفته می‌شود.

فرماندار نوشهر گفت: دیگر نباید در ایام سرد و زمستانی سال مشکل حمل بَسکِت گاز به کجور را داشته باشیم و گازرسانی باید به شکل علمی و اصولی صورت پذیرد.

وی افزود: سیل و سیلاب دو موضوع متفاوتی هستند که بخش کجور با آن دست به گریبان است در حالی که در این منطقه اصلاً نباید سیل بیاید و از مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران -  نوشهر انتظار دارم طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و روان‌آب را در دستور کار خود قرار دهد.

یزدانی با بیان اینکه آنچه امروز مردم را در زمینه بازار رنج می‌دهد بی‌سامانی و عدم تک نرخی بودن قیمت‌ها در بازار است، تصریح کرد: بازار هفتگی در شهرهای مازندران دایر است و در نوشهر نیز در ستاد کرونا برای بازگشایی سه‌شنبه بازار پیشنهاد بدهیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شهرداری هم طرح بدهد و شبکه بهداشت نیز نظارت داشته باشد تا سه‌شنبه بازار دایر شود و این برای رفاه اجتماعی و تنظیم کننده بازار اهمیت دارد.

وی گفت: برخی از اندک مدیران حوزه شهرستان نوشهر، مدیران پروازی هستند و بنابراین این مدیران باید پروازهای خود را کنسل کنند و مبداً و مقصدشان همان منطقه محل کارشان باشد.

انتهای پیام/ ۸۶۰۱۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس نوشهر محمدعلی محسنی فرماندار نوشهر سعید یزدانی شورای اداری شهرستان نوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله

به گزارش قدس آنلاین، بازار اجاره مسکن در کشورمان تابع وضعیت عرضه مسکن است. به علت سقوط تولید مسکن در ۸ سال دولت گذشته، دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن با تقاضای بی‌سابقه و انباشته‌شده مواجه بوده است.

با این حال در دو سال گذشته با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکن آغاز شده و حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن هم تحویل داده شده است.

از سوی دیگر، با کنترل انتظارات تورمی با اجرای سیاست‌های انضباطی پولی و مالی و همینطور برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف، بخشی از سوداگری در بازار مسکن کنترل شده اما انتظار می‌رود با تصویب قانون مالیات بر سوداگری در مجلس و اجرای آن در سال جاری، وضعیت مسکن بهتر از گذشته شود و دلالی کاهش یابد.

اطلاعات مرکز آمار هم نشان می‌دهد در فروردین امسال تورم ماهانه اجاره‌بهای مسکن به حدود ۱.۶۵ درصد رسیده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون کمترین رقم است.

همچنین متوسط تورم ماهانه اجاره مسکن در ۸ سال گذشته (۱۳۹۵ – ۱۴۰۲) حدود ۱.۸ درصد بود و کاهش تورم ماهانه اجاره در فروردین امسال به ۱.۶۵ درصد به معنای نزول این شاخص به سطح پایین‌تر از میانگین ۸ سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد