Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-اندیشکده والدای کلاب می‎گوید آمریکا در دو موضوع تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و بازگرداندن تحریم‎ها علیه ایران کشور در سطح جهانی منزوی شده است.

خبرگزاری میزان - آمریکا از ماه ژوئن و با ارائه استدلال ادعایی مبنی بر فعال کردن مکانیسم بازگردان تحریم‌ها علیه ایران در صورت عدم تمدید تحریم تسلیحاتی، تلاش خود را در این زمینه آغاز کرده است؛ این در حالی است که تاکنون این تلاش‌ها راه به جایی نبرده و با شکست مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی ماه‌های اخیر مقام‎های آمریکایی تلاش‌های بسیاری را برای همراه کردن کشورها با خود در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انجام دادند، اما این تلاش‌ها در متفاعد کردن نزدیک‌ترین متحدان آمریکا نیز بی ثمر بود.

قطعنامه ارائه شده از سوی واشنگتن در سازمان ملل ۲ رای مثبت کسب کرد و ۲ کشور به این قطعنامه رای منفی و ۱۱ کشور نیز رای ممتنع دادند.

در پی این شکست آمریکا موضوع فعال کردن مکانیسم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را مطرح کرده که این ادعای بی اساس نیز استقبال کشور‌های متحد آمریکا را نیز به همراه نداشت.

در همین زمینه، اندیشکده «والدای کلاب» در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد «در موضوع تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، آمریکا منزوی شد.»

این گزارش می‎گوید «بحران سیاسی جدی بر سر موضوع توافق هسته‌ای، یکی از قابل ملاحظه‌ترین بحران‌ها در حال حاضر است و دلیل این موضوع نزدیک شدن به موعد پایان تحریم تسلیحاتی ایران است.»

این اندیشکده در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که با پایان یافتن این تحریم ها، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسیده، به ایران اجازه خرید و فروش تسلیحات را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  چرا جامعه بین المللی آمریکا را دارای حق تحریم ایران نمی‌داند؟ پمپئو: کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم‌های قوی علیه ایران با ما همراه شوند

«والدای کلاب» می‌نویسد «برخی از اعضای سازمان ملل از جمله آمریکا، از اساس با این نقل و انتقالات سلاح از سوی ایران مخالف هستند، اما تایید این درخواست آن‌ها در شورای امنیت غیر ممکن است.»

در ادامه این گزارش می‎افزاید «تلاش‌های هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل رقت انگیز بود؛ در ابتدا پیش نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران با شکست مواجه شد و سپس اعضای شورای امنیت به طور یکپارچه و به جز جمهوری دومنیکین، تلاش‌های آمریکا برای راه اندازی مکانیسم ویژه حل اختلاف مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ با هدف بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را خنثی کردند.»

این اندیشکده می‌گوید «آمریکا به طور جدی نقش بازیگران اصلی در پرونده ایران را کم اهمیت جلوه می‌داد؛ این موضوع به خصوص در اظهارات کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل، مشهود است که در ماه ژوئن از روسیه و چین خواست تا به اجماع جهانی علیه عملکرد ایران، ملحق شوند.»

«والدای کلاب» دلیل اصلی بحران‌های اخیر پیرامون برنامه هسته‌ای را خروج آمریکا از برجام توصیف کرده و می‌نویسد «اصلی ترین دلیل برای بحران اخیر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در ماه می‌ سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷) بود؛ آمریکا با خروج از برجام، خود را از حقوق و موقعیت‌ها برای استفاده از مفاد این توافق محروم کرد.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل تحریم تسلیحاتی ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام تحولات بین الملل تحریم تسلیحاتی ایران تمدید تحریم تسلیحاتی تحریم تسلیحاتی ایران تحریم ها علیه ایران سازمان ملل تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان بستر دانشگاه های جهان از جمله آمریکا و اروپا بیش از یک هفته ی است که صحنه آزادی خواهی و عدالت خواهی در حمایت از غزه است. 

دانشجویان و استادان دانشگاه  در پایتخت مقاومت هم  همبستگی خودرا  باخیزش جهانی  و تجمعات دانشگاهیان آمریکا  در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت برخوردهای خشن و غیر انسانی پلیس و نیروهای ویژه آمریکا نشان دادند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند