Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@08:37:35 GMT

شمار نظامیان آمریکا در خاک عراق به ۲۰۰۰ نفر کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۲۲۷۰

شمار نظامیان آمریکا در خاک عراق به ۲۰۰۰ نفر کاهش می یابد

رئیس جمهور آمریکا با ادعای دستیابی به پیشرفتهای بسیار در خاورمیانه، از کاهش قریب الوقوع شمار نظامیان آمریکا در عراق و افغانستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با این ادعا که در خاورمیانه «پیشرفتهای بسیاری حاصل شده است»، گفت که به زودی شمار نظامیان آمریکا در خاک عراق به ۲۰۰۰ نفر و در افغانستان به ۴،۰۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ همچنین مدعی شد که برای حراست از نفت سوریه (!) تنها شمار معدودی نیروی نظامی آمریکا در این کشور باقی می ماند.

ترامپ همچنین تأکید کرد که این کاهش نیرو «خیلی زود» اتفاق خواهد افتاد. در حالی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خروج نیروهای نظامی را از اواسط هفته جاری تأیید کرد. شایان ذکر است که این نخستین بار است رئیس جمهور آمریکا تعداد دقیق نیروها را ذکر می‌کند.

البته این ارقام اعلامی لزوماً با ارقام ارائه شده از سوی ژنرال «کنث مک کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همخوانی ندارد. ژنرال مک کنزی می گوید که شمار نظامیان تا پایان ماه سپتامبر به ۳۰۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

با آنکه ترامپ بطور مستقیم حضور آمریکا در خاک عراق را به رویارویی کنونی با ایران مرتبط ندانست، اما ابراز اطمینان کرد که پس از انتخاب مجدد وی در ماه نوامبر، مقامات تهران پای میز مذاکره خواهند آمد!

گفتنی است که اعزام نیروهای نظامی آمریکا به خاک سوریه برخلاف قوانین بین المللی و بدون دعوت از سوی حکومت دمشق و با هدف ادعایی کمک به شبه نظامیان کُرد برای مبارزه با تروریستهای داعش صورت گرفته است.

در سال میلادی گذشته، ترامپ دستور خروج اکثریت این نیروها را صادر کرد و تنها بخش کوچکی از نظامیان آمریکا به منظور جلوگیری از دسترسی دولت قانونی سوریه به ذخایر نفتی واقع در مناطق تحت کنترل کُردها در خاک سوریه باقی ماندند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اعلام سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور به قطر برای شرکت در کنفرانس صلح بین الافغانی (دولت افغانستان و گروه طالبان) که قرار است از روز شنبه آغاز شود، شمار نیروهای نظامی در خاک افغانستان را ذکر کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا نظامیان آمریکا شمار نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه