Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان از صبح امروز در سایه شرایط و شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در غرب استان گلستان همزمان با 10 حوزه انتخابیه دیگر آغاز شد. حوزه انتخابیه غرب استان شامل شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 9 استان برای 11 حوزه انتخابیه که شامل 24 شهرستان است به صورت همزمان امروز برگزار می‌شود. قرار است مردم غرب گلستان، تکلیف هفتمین و آخرین کرسی نمایندگی استان در مجلس یازدهم را امروز مشخص کنند.

پس از گذشت حدود 7 ماه از مرحله نخست انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که 5 حوزه انتخابی نمایندگان خود را شناختند، در حوزه غرب گلستان که شامل شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن می‌شود با توجه به اینکه نامردها 20درصد آرا را کسب نکردند امروز مرحله دوم انتخابات بین 2 نامزد این حوزه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در این‎باره با بیان اینکه برای انتخابات امروز  244 حوزه انتخابی و صندوق رای برای حضور مردم حاضر شده است اظهار داشت: این تعداد صندوق رای برای حدود 198 هزار نفر واجدین شرایط رای  در این شهرستان‌ها آماده شده است.

فعالیت یک‌هزار ناظر در مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس در گلستاندور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان آغاز شدآغاز دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در 10 حوزه

عبدالرضا چراغعلی با بیان اینکه  انتخابات مرحله دوم  در 4 شهرستان ( کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان)  راس ساعت 8 صبح آغاز شده، افزود : شرط رای دادن در این مرحله  این است که افراد یا مرحله نخست را در این شهرستان‌ها رای داده باشند و یا اینکه به دلایلی در مرحله نخست رای نداده باشند، در این 4 شهرستان می‌توانند حضور پیدا کند و رای بدهند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان بر حضور مردم در ساعات اولیه تاکید کرد و بیان داشت: این کار سبب می‌شود تا ما تراکم غروب را پای صندوق‌های رای نداشته باشیم، چرا که  سلامت مردم اولویت اصلی ماست .

 معاون استاندار با بیان اینکه همه تمهیدات و پیش بینی‌های لازم صورت گرفته، ااظهار کرد: در این مرحله یک نماینده از 7 نماینده‌ای که انتخاب نشده بود و متعلق به این 4 شهرستان است را امروز انتخاب خواهد شد.

وی افزود: با حضور به‌موقع مردم و انتخاب بین 2 نامزد انتخاباتی که وجود دارد سبب می‌شود که ما هم بتوانیم در فرصت قانونی نتیجه انتخابات را رسما اعلام کنیم.

چراغعلی با اشاره به اینکه سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد، تاکید کرد: از روز گذشته نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت در این شهرستان‌ها مستقر هستند و در مکان‌های رای‌گیری نشانه‌گذاری محل حضور مردم انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: همه باید با ماسک وارد شوند و تاکید ما بر این بوده است که حتما تنها پای صندوق‌های رای بیایند و با خود همراه نیاورند.

چراغعلی خاطر نشان کرد: فرد انتخاب شده، تنها از طریق مراجع قانونی اعلام می‌شود و هر گونه پیشگویی، تشویش اذهان عمومی، گمانه‌زنی و نشر اکاذیب جرم محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه به حامیان و طرفداران در این 4 شهرستان به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا کارناوال‌های شادی راه بیاندازند، گفت: انجام این کار ممنوع است و همه تمهیدات لازم را در این زمینه پیش‌بینی کرده‌ایم.

برپایی 230 شعبه ثابت و 14 شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم

فرماندار شهرستان کردکوی با اشاره به اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده و در راستای اجرای پروتکل‌ها صندلی‌ها با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری تعبیه شده است .

ابراهیم قدمنان خاطر نشان کرد: 244 شعبه اخذ رای در استان وجود دارد که در آن یک ناظر بهداشتی هم مستقر است و از این تعداد شعبه 230 ثابت و 14 شعبه سیار و 121 شعبه شهری و 123 شعبه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سر صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند بیان کرد: 3 هزار و 660 نفر از عوامل اجرایی انتخابات گلستان را برگزار خواهند کرد.

479نفر رای اولی در شهرستان گمیشان

فرماندار گمیشان  با بیان اینکه  اقلام بهداشتی از جمله ماسک و ضدعفونی کردن شعبه‌ها با کمک شبکه بهداشت و درمان در گمیشان انجام شده اظهار داشت: درمرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان گمیشان بیش از 479نفر رأی اولی هستند.

احمد دستمرد با بیان اینکه در مرحله نخست انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشارکت 74.4 درصدی به ثبت رسید، افزود: 46 شعبه اخذ رأی ثابت شهری و روستایی و 10 شعبه سیار در شهرستان گمیشان پذیرای رای‌گیری مردم این منطقه است.

وی فراهم کردن استقرار صندوق‌ها در فضای باز و الزام مجریان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و فراهم کردن ملزومات بهداشتی در صندوق‌ها از جمله این اقدامات پیشگیرانه است، تصریح کرد: همه شعب اخذ  رای در 2 بخش مرکزی و گلدشت ضدعفونی و گندزدایی شده اند.

دستمرد گفت: سابقه شهرستان گمیشان در برگزاری انتخابات مختلف درخشان است و امسال نیز انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید به بهترین شکل ممکن و با حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود.

فعالیت 1100 نفر عوامل اجرایی، بازرسی و نظارت انتخابات در بندرترکمن

سرپرست فرمانداری شهرستان ترکمن اظهار داشت : با وجود اینکه چند ماه از مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی فاصله گرفتیم اما برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در مرحله دوم آماده هستیم.

سید صادق شیرنگی خاطر نشان کرد: هیئت اجرایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به موقع فعال شد و با توجه به شیوع ویروس کرونا نگرانی‌هایی در خصوص همکاری نکردن عوامل اجرایی و کاربران رایانه وجود داشت اما با اقدام به موقع افراد جایگزین شناسایی شدند.

شیرنگی افزود: در مجموع یک‌هزار و 100 نفر از عوامل اجرایی، بازرسی و نظارت در بندرترکمن برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت دارند، همچنین در دور دوم نیز همانند دور نخست 59 شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است که 33 شعبه در بندرترکمن و 26 شعبه در دو بخش مرکزی و سیجوال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی 3 شعبه اخذ رأی در بندرترکمن جابه جا شدند و تمهیدات لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اتخاذ شده و به میزان کافی ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده برای عوامل اجرایی، ناظران و بازرسان شعب اخذ رأی و رأی‌دهندگان تهیه شده است.

شیرنگی از مردم شهرستان ترکمن خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران هنگام حضور در پای صندوق رأی ضمن استفاده از ماسک و دستکش، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به نحو احسن برگزار شود

بسیج همه امکانات برای برگزاری انتخاباتی پرشور در بندرگز

فرماندار بندرگز با اشاره به بسیج همه امکانات برای برگزاری انتخابات پر شور در شهرستان، اظهار داشت: برگزاری انتخابات سالم مورد تاکید  نظام است و تلاش بر این است با رعایت بی‌طرفی انتخابات سالم در بندرگز برگزار شود.

حسین احمدی  اظهار داشت: همه دست‌اندرکاران ستاد انتخابات بندرگز در تلاش هستند تا در حوزه اجرا و نظارت، انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی و قانونی برگزار شود.

 وی بر حضور حداکثری مردم این شهرستان در مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، افزود: برای برگزاری باشکوه انتخابات مرحله دوم  در دو محور مهم برنامه ریزی شد که در مرحله اول اول برگزاری انتخاباتی سالم ، قانونمند و منطبق بر رای و نظر مردم و دوم فراهم کردن زمینه و شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات است که این دو برنامه به خوبی تا امروز پیش رفته است.

احمدی بر استفاده و بکارگیری از همه امکانات و ظرفیت های شهرستان بندرگز در برگزاری انتخابات 21 شهریور ماه تاکید و خاطر نشان کرد: اهمیت مرحله دوم به مراتب از مرحله نخست بیشتر است چرا که نتیجه سعی و تلاش و نظر مردم در انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.

حوزه انتخابیه غرب گلستان شامل شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و گمیشان است که یک نماینده در مجلس دارد .

جلال ایری و رجب محمد آبادی به دور دوم انتخابات در این حوزه راه یافته‌اند که در انتخابات امروز یکی از این 2 نفر به عنوان هفتمین نماینده گلستان در مجمع نمایندگان گلستان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رئیس ستاد انتخابات استان گلستان انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات یازدهمین دوره برای برگزاری انتخابات شیوه نامه های بهداشتی دور دوم انتخابات مجلس انتخابات مرحله دوم مرحله دوم انتخابات حوزه انتخابیه غرب شهرستان گمیشان خاطر نشان عوامل اجرایی شهرستان ها مرحله نخست غرب استان صندوق ها شعبه اخذ اخذ رأی آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد