Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@22:52:11 GMT

جنگ در هر شکلی بد است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۲۷۴۸

جنگ در هر شکلی بد است

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری با اشاره به دو رویی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در انتقاد از جنگ و فروش همزمان تسلیحات به کشورهای منطقه، تاکید کرد که جنگ در هر شکلی بد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری نوشت: با وجود آنکه دونالد ترامپ [رییس جمهوری آمریکا] به عطش ایالات متحده برای جنگ با هدف پر کردن جیب‌های «آن کمپانی‌های فوق‌العاده» اذعان دارد، خود او سخت سرگرم بازارگرمی برای فروش «تجهیزات نظامی زیبای» همان کمپانی‌ها به منطقه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف افزود: متوجه [منظور] او هستیم. او معتقد است جنگ سرد خوب است چون به سود تجارت است، اما جنگ گرم نه. "جنگ" بد است، خلاص.

رییس جمهوری آمریکا پیشتر در یک سخنرانی در توضیح تعریف و تمجیدهای خود از ارتش ایالات متحده گفته بود که او سربازان را دوست دارد نه ژنرال‌های ارتش، چراکه آن‌ها مدام در حال جنگ‌افروزی برای پر کردن جیب "کمپانی‌‍ های فوق‌العاده‌ای" هستند که بمب و دیگر تسلیحاتی می‌سازند.

شاید اعتراف ترامپ، نخستین اظهار نظر عالی‌ترین مقام کاخ سفید در تایید این موضوع محسوب شود اما مارک میدوز رئیس دفتر او هم روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این نظریه ترامپ ،گفت: آنچه که رئیس جمهوری ترامپ روز گذشته مطرح کرد، اشاره مستقیمی به وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک ارتش و مقامات مشخص پنتاگون نیست.

وی تاکید کرد: همه ما می‌دانیم که در واشنگتن دی سی چه می‌گذرد. این رئیس‌جمهوری بر یک چیز اصرار دارد. آنهایی که می‌خواهند برادران و خواهران مان را به خارج از مرزها بفرستند تا به نیابت از ما بجنگند، او تنها نمی‌خواهد به برخی از لابی‌گرها در واشنگتن دی سی اجازه دهد چرا که به دنبال قرار دادهای دفاعی هستند تا حتی اگر شده یک دقیقه هم بیشتر نیروها در خارج بمانند.

رئیس دفتر ترامپ که پیش از این عضو مجلس نمایندگان و از مدافعان وی در ماجرای استیضاح بود، خاطرنشان کرد: او درباره پایان دادن به جنگ‌های بی انتها اصرار دارد و به ایستادن در برابر این گروه‌ها در واشنگتن دی سی ادامه می‌دهد.

کارشناسان حقوق بین‌الملل این اعتراف‌ها را در خور تعقیب قضایی دانسته‌اند. رضا نصری در این زمینه معتقد است این اعترافی است به نقض سیستماتیک و آشکار اصل منع توسل به زور وفق منشور سازمان ملل و مستعد است مقامات سیاسی و نظامی آمریکا را در معرض اتهام جنایت تجاوز قرار دهد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدجواد ظریف محمد جواد ظریف ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حاضرم به زندان بروم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از تعویق جلسه دادگاه درخصوص پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، خطاب به خبرنگاران گفت: «قاضی به من دستور داده چیزی از جزئیات پرونده منتشر نکنم و گفته اگر این قانون را نقض کنم، به زندان خواهم رفت.»

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پایگاه خبری هیل به نقل از رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشت: «صادقانه بگویم، قانون اساسی ما با اختلاف زیاد، بسیار مهم‌تر از زندان است. من این فداکاری را هر روز انجام خواهم داد، اما آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد مایه شرمساری است و دادگاه‌های استیناف باید در این امر دخالت کنند.»

«خوآن مرچان» قاضی دادگاه عالی نیویورک که پرونده ترامپ را بررسی می‌کند، اعلام کرد که دونالد ترامپ برای دهمین بار حکم دادگاه را نقض کرده است و او را به دلیل برخورد تند با هیئت منصفه دادگاه مربوط به پرداخت حق‌السکوت به پرداخت ۱۰۰۰ دلار جریمه کرد.

قاضی مرچان هشدار داد که نقض قوانین در دفعات آینده به حبس این رئیس‌جمهور سابق منجر خواهد شد.

او خطاب به ترامپ گفت: «آخرین چیزی که می‌خواهم انجام دهم این است که تو را به زندان بیندازم، اما در نهایت باید کارم را انجام دهم. تداوم تخلفات شما، حمله مستقیم به حاکمیت قانون است.»


دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتار‌های نژادپرستانه
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا