Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:57:17 GMT

نمایندگان در بودجه 1400 ایلام را ویژه ببینند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۲۷۵۹

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: امیدواریم حضور نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس در ایلام به نگاه ویژه به این استان در بودجه ۱۴۰۰ بینجامد.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست شورای برنامه‌ریزی استان ایلام که با حضور «مالک شریعتی‌نیاسر» نماینده عضو کمسیون انرژی، «مجتبی توانگر» عضو  کمسیون اقتصادی، «سمیه رفیعی» عضو کمسیون کشاورزی و « معصومه‌پاشایی» عضو کمسیون صنایع و معادن، برگزار شد، اظهار کرد: ایلام  سرشار از منابع خدادادی مانند نفت ، گاز ، مرز ، اربعین،  آثار تاریخی با جغرافیایی پوشیده از نعمت های خدادادی  است که هر کدام می‌تواند محور توسعه شود و این شاخص ها از ایلام، استانی کاملاً ارزشمند ساخته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در استان وجود دارد که به ظرفیت های پایین دستی پتروشیمی نفت و گاز می توان اشاره کرد و  بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز ز و بهره برداری از طرح های کشاورزی  استان را به طور کامل در مسیر  توسعه قرار داده است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در استان پایانه مرزی بسیار قوی وجود دارد  و پیگیر بازارچه هلاله شمالی به عنوان یکی از  مزیت های بسیار خوب ایلام هستیم.

سلیمانی دشتکی ادامه داد:  استان ایلام از کم جمعیت ترین استانهای کشور است اما امکانات آن در حد یک استان بزرگ است،  سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر زائر اربعین از مرز مهران تردد می کند که  ۸ میلیون نفر لز این  زائران ایرانی و ۲ میلیون نیز خارجی هستند و  حدود هفت و هشت دهم مرز  خشکی کشور در استان ایلام وجود دارد و  همگرایی بسیار خوبی در استان بین مسئولان دولتی،   نمایندگان مجلس و دستگاه قضا با محوریت نماینده محترم ولی فقیه در استان وجود دارد.

 وی تصریح کرد: با وجود اینکه سومین استان خسارت دیده از سیل بودیم این همدلی موجب شد که نظام تدبیر لازم را اندیشید و هم خسارت های جبران شد و هم کمک های بلاعوض زیادی به مردم شد ، در جریان تنش های اجتماعی در کشور استان ایلام در آرامش کامل بود که نشانه همدلی بی نظیر بین مردم و مسئولان است و نشان اعتماد به مسئولان است.

 استاندار ایلام گفت:  ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در استان وجود داردو  سرمایه گذاران خوبی برای سرمایه‌گذاری به استان ایلام آمده اند که  بنیاد مستضعفان،  هلدینگ خلیج فارس،و  بنیاد برکت از جمله این سرمایه گذاران هستند.

 سلیمانی ادامه داد: اما چند عامل موجب توسعه نیافتگی و ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و به خاطر امنیت کشور تا پای جان ایستادند که همین عامل باعث عقب افتادن توسعه  استان شد و نظام به خاطر بمباران و جنگ  نتوانست آنگونه که باید در این استان فعالیت عمرانی داشته باشد و رشد استان به توسعه استان به تاخیر افتاد.

وی گفت : با وجود خدمات  نظام جمهوری اسلامی در دولت های مختلف ، امروز در استان ایلام بیش از ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش نهاد های حمایتی  قرار دارند که این میزان با توجه به جمعیت آن،  آمار قابل توجهی است و  متاسفانه شاهد مهاجرت بسیاری از مردم و جوانان و نخبگان علمی ،  اقتصادی و تجاری به شهرهای بزرگتر و حتی کشورهای دیگر هستیم.

 نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه  نظام و دولت هم کارهای بسیار مهمی از جمله در زمینه صنعت گاز در استان انجام داده‌اند منتها تکمیل فازهای این مجتمع ها ضروری است اگر فاز دوم پالایشگاه گاز  ایلام زودتر افتتاح شود تاثیرات مثبتی خواهد داشت، تصریح کرد:  پتروشیمی بزرگ ایلام با بیش از ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده و واحد اولفین ، شیرین سازی گاز و هیدروژن آماده  افتتاح است و   ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی در حال طی مراحل هستند و دولت و نظام اختصاص اعتبارات ارزی ان .جی. ال دهلران و چندین پروژه اکتشاف و لرزه نگاری را تأمین کرده  و  وزیر نفت قول دادند که فاز دوم را به سرعت شروع کنند و فاز چنگوله را هم شروع کنند که همه اینها باعث ایجاد اشتغال قابل توجهی در استان خواهد شد.

 وی گفت: ضمن قدردانی از کمک های وزارت نفت لازم است مدیریت  بخش نفت در استان ایلام به خود استان واگذار شود که این مهم موجب بهره وری در مدیریت منابع خواهد شد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال های اخیر سرمایه گذاری شده که قسمت عمده آن مربوط به نفت است وعدم  استقرار مدیریت در ایلام باعث می شود که پروژه های مهمی مانند پتروشیمی مهران و در هدشهر و هلیلان به تعویق بیفتد.

 وی با اشاره به کارهای بسیار بزرگ در حوزه انسداد مرزی گفت : لازم است کمیسیون امنیت ملی درباره اعتبارات لازم برای این مهم پیگیری های لازم  را داشته باشد.

 سلیمانی تصریح کرد: در تکمیل پروژه های آب و خاک ما علاوه بر تشکر از وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی از نظر وزارت نیرو کار کاملاً تمام شده شبکه فرعی کشیده شده و اگر آب نرسد این تجهیزات فرسایش پیدا می کنند و ممکن است عوارض دیگری نیز به دنبال داشته باشد که امیداریم در کمیسیون های مختلف این موضوعات پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، این نمایندگان که به دعوت نمایندگان استان در ایلام حضور پیدا کردند از سامان هگرمسیری استان و میادین نفتی آذر و چنگوله بازدید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام قاسم سلیمانی دشتکی سرمایه گذاری استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول مربوط به اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح اظهار کرد: جدول پیوست یک مربوط به پروژه‌هایی است که در ماده ۲۳ آمده بود، پروژه‌هایی در ۲ سال گذشته حذف شده بود که ما در این پیوست آوردیم.

وی ادامه داد: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است یعنی هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است، ما بودجه عمرانی را افزایش داده و هیچ بودجه عمرانی کم نشده است به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا