Web Analytics Made Easy - Statcounter

مژده طهرانی تهیه‌کننده برنامه «جیک و پیک» در رادیو جوان درباره رویکردهای این برنامه که پنج سال است روی آنتن است، به خبرنگار مهر بیان کرد: «جیک و پیک» برنامه‌ای با محوریت فضای مجازی است که هر هفته با زبان و بیان طنز و در قالب نمایشی به معضلات اجتماعی و موضوعات مربوط به فضای مجازی می‌پردازد.

وی ادامه داد: ما در اتاق فکر برنامه، قسمت‌های مختلف را به نحوی طراحی کرده‌ایم که علاوه بر قشر جوان، به ارتباط کودکان و افراد مسن با فضای مجازی هم پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید و نبایدهای فضای مجازی، تنهایی و انزوای جوانان به دلیل روی آوردن به فضای مجازی، نحوه نظارت خانواده‌ها، توجه بیش از حد والدین به فضای مجازی و در پی آن نداشتن توجه به کودکان، رویکردهایی هستند که در این برنامه در قالب طنز و نمایشی به آن پرداخته می‌شود.

طهرانی با اشاره به این‌که پرداختن به پویش‌ها و چالش‌های فضای مجازی، خط اصلی برنامه «جیک و پیک» است ادامه داد: شایعات و اخبار غلوّآمیز در فضای مجازی، مشکلات خانواده‌ها در مواجهه با فضای مجازی، تبلیغات در فضای مجازی، بیماری‌های ناشی از استفاده بیش از حد از فضای مجازی و جرم‌های ناشی از فضای مجازی از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه با زبان طنز به آن پرداخته می‌شود.

تغییر ساختار «جیک و پیک» به برنامه شخصیت محور نمایشی

طهرانی درباره شکل‌گیری ایده اولیه برنامه گفت: «جیک و پیک» در شهریور ۹۴ به تهیه‌کنندگی حامد مرادیان با رویکرد طنز و با هدفِ پرداخت به آسیب‌ها، جذابیت‌ها و شیوه استفاده از شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی روی آنتن رادیو جوان رفت. من از همان ابتدا همراه تیمِ برنامه‌ساز بودم و پس از دو سال در تیرماه ۹۶ مسئولیت تهیه برنامه به من سپرده شد و در تابستان ۹۸ تصمیم گرفتیم تا «جیک و پیک» با اندکی تغییر در ساختار، به یک برنامه شخصیت محور نمایشی تبدیل شود. حالا پنج سال است که از عمر برنامه می‌گذرد و گروه برنامه ساز تبدیل به یک خانواده صمیمی شده‌اند.

تهیه‌کننده برنامه درباره حضور پررنگ «جیک و پیک» در فضای مجازی ادامه داد: علاوه بر پخش از آنتن رادیو جوان، برنامه ما در فضای مجازی نیز با مخاطبانش همراه است و در این فضا به ساخت فیلم‌های کوتاه با موضوعاتِ اجتماعی و با رویکرد طنز نیز پرداخته است که هر هفته در صفحه برنامه منتشر می‌شود.

برنامه «جیک و پیک» در مناسبت‌های مختلف، مانند هفته کتاب و کتاب‌خوانی، شب یلدا، جام جهانی و عید نوروز، مخاطبانش را به پویش‌های مرتبط دعوت می‌کند؛ این پویش‌ها به دنبال فرهنگ‌سازی برای استفاده‌کنندگان از فضای مجازی طراحی شده است. همچنین با توجه به محتوا و ساختار برنامه، اقدام به تولید ترانه‌هایی با مضمون فضای مجازی کرده‌ایم.

از ۷ ساله تا ۷۰ ساله شنونده برنامه است

طهرانی درباره اقبال شنونده‌های رادیو جوان از این برنامه بیان کرد: مخاطب اصلی و هدف برنامه، قشر جوان جامعه است ولی با توجه به این‌که استفاده از فضای مجازی سن‌وسال نمی‌شناسد، بین شخصیت‌های قصه «جیک‌وپیک» از کودک ۷ ساله تا پیرزن ۷۰ ساله هستند و چگونگی استفاده آنان از فضای مجازی از موضوعاتی است که در برنامه به آن پرداخته می‌شود. خوشبختانه در مدت این پنج سال برنامه در همیشه جزء برنامه‌های پرمخاطب رادیو جوان بوده است.

تهیه کننده «جیک و پیک» در پایان بیان کرد: این برنامه در ارزیابی‌های معاونت صدای سازمان صداوسیما نمره قابل قبولی را کسب کرده و از همه مهم‌تر جای خودش را در دلِ مخاطبان رادیو نیز باز کرده‌است. این‌که تیکه‌کلام‌های مورد استفاده شخصیت‌های برنامه، بر زبان مخاطب می‌آید و عوامل برنامه را از خودش می‌داند، رازهایش را با آن‌ها در میان می‌گذارد هم باعث خوشحالی ما است و هم مسئولیت‌مان را در ادامه راه سنگین‌تر می‌کند.

کد خبر 5017490 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو جوان برنامه رادیویی رادیو تئاتر ایران محرم 99 برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه فیلم سینمایی موسیقی ایرانی ویروس کرونا شبکه دو سیما رادیو نمایش سریال ایرانی شبکه پنج سیما جشنواره فیلم ونیز شبکه سه سیما پرداخته می شود فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی رادیو جوان جیک و پیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، نماینده سبزوار گفت: آقای رشیدی کوچی به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.
 

 جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی، طی روز‌های اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم، اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می‌کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکو‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند و آسیب‌های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کار‌های پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می‌پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه‌هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان