Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ این انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در استان ایلام، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در استان البرز، حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان زنجان و حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در استان خوزستان، حوزه انتخابیه بیجار در استان کردستان، حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در استان گلستان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انتخابات در حوزه انتخابیه میانه در استان آذربایجان شرقی به دلیل اینکه صلاحیت یکی از نامزد‌ها از سوی شورای نگهبان رد شد، در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مدت برگزاری این انتخابات ۱۰ ساعت خواهد بود که در صورت لزوم یک یا دو ساعت هم تمدید می‌شود.

افرادی در این انتخابات می‌توانند شرکت کنند که در مرحله اول یا رای نداده باشند یا در همان حوزه‌ای که در مرحله اول رأی داده اند، حاضر شوند.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات درباره مدارک مورد نیاز برای رای دادن اظهار کرده است که متولدین ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و مدارک مورد نیاز برای رای دادن، شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی است یعنی اگر افراد کارت ملی نداشته باشند، شماره ملی کفایت می‌کند و در صورتی که کدملی هم نداشته باشند با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان ثبت احوال همکاران ما در سراسر کشور، می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال کدملی خود را اخذ کرده و در انتخابات شرکت کنند. توصیه می‌شود مردم در شعب اخذ رای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در روز رای گیری حتما از خودکار شخصیاستفاده کنند. ماسک و دستکش داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.   چه کسانی می‌توانند در دور انتخابات مجلس شرکت کنند
بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور کسانی که در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی (۳ اسفندماه ۹۸) در حوزه‌های انتخابیه مربوطه شرکت کرده و رأی دادند می‌توانند در مرحله دوم نیز در همان حوزه رأی دهند همچنین افرادی که در انتخابات مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه رای نداده باشند نیز می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی کشور همچنین با بیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سایه کرونا برگزار می‌شود از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به ۳۵۰۰ شعبه اخذ رای خبر داد و اعلام کرد ناظرین، مجریان و نیروی انتظامی که در در برگزاری این انتخابات وزارت کشور را همراهی می‌کنند ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده هستند.

موسوی همچنین با بیان اینکه رای دهندگان نیز ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند از آنان خواسته است تا خودکار به همراه داشته باشند، از تجمعات در حوزه‌های اخذ رای و از همراه کردن فرزندانشان خودداری کنند تا بتوان سلامت رای دهندگان را هر چه بیشتر تضمین کرد.

تمدید احتمالی زمان رأی گیری
وی علاوه بر این توصیه‌ها تاکید کرده که به خاطر حفظ سلامت مردم تمدید زمان اخذ رای انجام نخواهد شد و همان بازه زمانی ۱۰ ساعت برای رای گیری کافیست.
اعلام نتایج دو تا سه ساعت پس از اتمام انتخابات
دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه با دستگاه‌های احراز هویت خواهیم توانست سرعت نتایج انتخابات را افزایش دهیم گفته است: با استفاده از دستگاه‌های احراز هویتی که در اختیار داریم، نتیجه آرا را بلافاصله به بخشداری ها، فرمانداری ها، وزارت کشور و شورای نگهبان منتقل می‌کنیم.

طبق این گفته‌ها، یعنی قبل از اینکه صورت جلسات کاغذی به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها برود و در آنجا تجمیع شود، نتیجه انتخابات جمع بندی و اعلام می‌شود لذا در حوزه‌های انتخاباتی که تعداد کمتری رای دادن و واجدین شرایط کمتری دارند می‌تواند بین دو تا سه ساعت بعد نتیجه انتخابات را با هماهنگی شورای نگهبان به عنوان دستگاه ناظر اعلام شود. در حوزه‌های انتخاباتی بزرگتر نیز که جمعیت بیشتری دارند ممکن است نتایج دیرتر اعلام شود، ولی نهایتا تا صبح روز شنبه نتایج اعلام خواهد شد.

ناظران و مجریان
وزیر کشور پیشتر درباره انتخابات مرحله اول یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفته بود این دوره از انتخابات به دلیل «اتفاقات آبان ­ماه، شهادت سردار سلیمانی، جان باختن تعدادی از هموطنان در سقوط هواپیمای مسافری و نیز شیوع بیماری کرونا» از حساسیت بالایی برخوردار بود؛ اما به لطف خداوند متعال، رصد و پیش ­بینی­‌های دقیق امنیتی در قالب اطلس امنیتی انتخابات، و با بکارگیری ۱۷۰ هزار نفر از نیرو‌های انتظامی، نظامی و بسیج، بدون کمترین مساله امنیتی و در امنیت و آرامش کامل برگزار شد.

طبق گفته دبیر ستاد انتخابات کشور در انتخابات مرحله دوم این انتخابات نیز قریب به صد هزار نفر (ترکیب مجریان و ناظرین) در برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

عده نمایندگان
طبق اصل ۶۴ قانون اساسی، ‎‎ «عده‏ نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏۲۷۰ نفر است‏ و از تاریخ‏ همه‏ پرسی‏ ۱۳۶۸ هجری‏ شمسی‏ پس‏ از هر ۱۰ سال‏، با در نظر گرفتن‏ عوامل‏ انسانی‏، سیاسی‏، جغرافیایی‏ و نظایر آن‌ها حداکثر ۲۰‏ نفر نماینده‏ می‏‌تواند اضافه‏ شود». نص صریح این اصل مع‌الاسف تا کنون صرفاً یک بار اجرا شده و تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ۲۹۰ نفر فزایش یافته است و تا کنون عدد نمایندگان از این تعداد تجاوز نکرده است در حالی که شهر‌ها و جمعیت کشور افزایش یافته است.

به هر روی تا کنون ۲۷۵ کرسی پارلمان مستأجران خود را شناخته است و بناست تکلیف ۱۰ کرسی هم با انتخابات امروز جمعه مشخص شود. تعیین تکلیف ۵ کرسی باقیمانده نیز به آینده موکول می‌شود. آینده‌ای که آغاز یک قرن جدید و یک دولت جدید خواهد بود.   ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برگه‌ها و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزد‌ها امحا شود
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزد‌های انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد؛ در صورت مشاهده لازم است به سرعت نسبت به امحاء آن‌ها اقدام شود.

در چهلمین اطلاعیه ستاد انتخابات آمده است: به اطلاع اعضای شعب اخذ رأی مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزد‌های انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

در این اطلاعیه تاکید شده است در صورت مشاهده این اوراق تبلیغاتی لازم است به سرعت نسبت به امحاء آن‌ها اقدام شود. همچنین اگر در طول زمان رأی گیری َآثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آن‌ها را نیز امحا کنند.

دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح امروز - جمعه - در ۱۰ حوزه انتخابیه آغاز شده است و رای گیری تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد.   أخذ رأی فقط با ارائه شناسنامه و کارت ملی
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴۱ اعلام کرد به اطلاع کلیه رأی دهندگان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری جایگزین شناسنامه قابل قبول نیست

همچنین جهت اخذ رأی نیازی به عکس دار بودن شناسنامه نبوده و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ستاد انتخابات کشور مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه آغاز رای گیری پارسی خبر ستاد انتخابات کشور شناسنامه و کارت ملی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه انتخابات شرکت دوم انتخابات داشته باشند شرکت کنند مرحله دوم مرحله اول خواهد شد اخذ رأی اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه ستاد انتخابات استان افزود: همه اقدامات ستاد انتخابات استان، بر اساس تقویم و برنامه زمان بندی اعلامی ستاد انتخابات کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه فراهم شده است گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: اهمیت دور دوم انتخابات کمتر از دور اول نیست لذا عمل به قانون، اصل بی طرفی و امانتداری مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات کماکان مورد تاکید است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است افزود: با هدف اجرای هرچه مطلوب تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش بینی شده است.

رفیعی به زمانبندی تبلیغات نامزدهای این مرحله نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

وی گفت: همچون دور نخست، برنامه های تبلیغاتی در صداوسیما و امکانات ویژه دستگاه های دولتی برای استفاده نامزدها تعیین و به آنان ابلاغ شده است. رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه های انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) مستقر هستند.

رفیعی افزود: در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش بینی شده است. گفتنی است، انتخابات در حوزه های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

کد خبر 6092734

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد