Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:24:59 GMT

صندوق ملی قرض الحسنه مسکن تشکیل می شود + جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۳۵۷۷

صندوق ملی قرض الحسنه مسکن تشکیل می شود + جزئیات

نایب رئیس مجلس از تشکیل صندوق ملی قرض الحسنه مسکن خبر داد و گفت: پس از حضور اسلامی در وزارت راه، اختصاص زمین های دولت برای ساخت مسکن در حال پیگیری است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی نیکزاد با اشاره به تامین مالی طرح جهش تولید مسکن، اظهار کرد: صندوق ملی قرض الحسنه مسکن برای تامین منابع مالی مورد نیاز پیش بینی شده و تمام منابع حاصل از مالیات های مختلف در آن جمع خواهد شد و تشکیلات حقوقی، منابع 2 درصد در این عرصه را در نظر خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخشی از منابع این طرح، منابع برگشتی است که تورم ندارد، افزود: همچنین باید یادآور شد بانک های تخصصی مانند کشاورزی و صنعت و معدن از اجرای این طرح استثنا شده اند؛ البته بانک های دیگر تسهیلات بدون خط اعتباری و یارانه به بخش مسکن خواهند داد که به دولت نیز فشاری وارد نمی شود.

وی تصریح کرد: ساخت 100 مترمربع غیرمفید نیازمند 350 میلیون تومان آورده است که با اجرای این طرح تلاش خواهد شد این عدد کاهش یابد و همچنین اقساط افراد به صورت پلکانی در نظر گرفته شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه تمام زمین های دولتی برای اجرای این طرح باید در اختیار گرفته شود، ادامه داد: دستگاه ها باید زمین های مازاد خود را ارائه کنند، اگر شورای عالی مسکن برگزار شود مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت. حتی زمین های مربوط به مجموعه های نظامی نیز با اذن رهبر انقلاب می توانند واگذار شوند. به عنوان مثال در دولت های نهم و دهم ساخت 4 میلیون و 300 هزار واحد شهری و روستایی شروع شد، در حالی که مشکلی برای تامین زمین آنها وجود نداشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: سیستم بانکی کشور 970 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه کرده که طبق قانون 25 درصد این رقم باید به حوزه ساختمان اختصاص داده می شد، اما متاسفانه فقط 7 درصد آن اختصاص یافته است.

نیکزاد تصریح کرد:کمیسیون عمران تلاش می کند در حوزه سیاستگذاری، تسهیلات، مالیات و... تاثیرگذار باشد، بنابراین با توجه به تصویب کلیات این طرح و طی شدن روند قانونی آن در صحن علنی مجلس، طرح جهش تولید مسکن به شورای نگهبان ارائه خواهد شد؛ البته باید یادآور شوم برای تدوین این مهم از وزارت راه و شهرسازی، مرکز پژوهش های مجلس، انبوه سازان و سایر کارشناسان مشورت گرفته شده است.

وی با اشاره به تفاوت طرح مذکور با طرح ملی مسکن گفت: در 6 سال قبل از حضور اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی و وزیر کنونی جهاد کشاورزی، زمین های دولتی برای ساخت مسکن در اختیار قرار نمی گرفت، اما اکنون این روند در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمد اسلامی وزارت راه محمد اسلامی وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اینکه زمین‌خواری تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی بوده و جرم است، اظهار کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

وی از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق شهرستان تالش و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: مأموران انتظامی پس از انجام تحقیقات به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به آدرس محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، این فرد ۱۳ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است، افزود: در این خصوص متهم ۴۵ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان به رصد دقیق و اشرافیت بالای پلیس بر اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی اشاره کرد و بیان‌داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 6097354

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود