Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@18:39:22 GMT

مسکن مهر چند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۳۶۳۴

آفتاب‌‌نیوز :

این‌گونه به نظر می‌رسد دولت فعلا قصدی برای رسیدگی و نظارت بر بازارهای اقتصادی کشور ندارد. بازار خودرو جدیدترین نمونه‌ای است که طی روزهای اخیر دستخوش تغییرات قیمتی عجیبی شده است. افزایش قیمت ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی طی روزهای اخیر که همچنان نیز ادامه دارد شائبه‌هایی را در این باره به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ ارز نیز بر خلاف اظهارات مقامات دولتی هنوز به ثبات نرسیده است. در این بین بازار مسکن نیز به صورت ماهانه دستخوش تغییرات قیمتی شده و در جدیدترین نمونه که بانک مرکزی آنرا اعلام کرده طی مردادماه امسال متوسط قیمت مسکن حدود ۱۱ درصد نسبت به تیر ماه افزایش یافته است. در نیمه شهریور ماه نیز متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی بنا بر اعلام بانک مرکزی از ۲۳.۱ میلیون تومان به ۲۳.۵ میلیون تومان افزایش یافته که نشاندهنده کاهش سرعت افزایش قیمت مسکن است.

به اعتقاد کارشناسان، مهم‌ترین دلیل افزایش مداوم قیمت مسکن طی چند سال اخیر بر هم خوردن تناسب بین عرضه و تقاضا در بازار بوده است. طی ۷ سال اخیر سالانه حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده، در حالی که کشور سالانه به ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد. در بازار خرید و فروش واحدهای مسکن مهر نیز رشد قیمت‌ها تقریبا شبیه کلانشهرهاست، با این تفاوت که تقاضای بالا برای این واحدها -به دلیل کاهش شدید قدرت خرید مردم برای ورود به بازار مسکن در کلانشهرها- و البته فعالیت مستمر دلالان دلیل افزایش قیمت‌هاست.

قیمت 500 میلیون تومانی مسکن مهر/پای دلالان در میان است

وضعیتی که باعث شده در زمان حاضر واحدهای ساخته نشده و به اصطلاح "روی خاک" با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان خریدو فروش شود! به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس خرید و فروش این واحدها قانونی است. آگهی فروش این واحدها به وفور در سایت‌های اینترنتی موجود است. در یک نمونه واحد ۱۱۰ متری روی خاک که بنا به گفته مشاور املاک ۱۸ ماه دیگر تحویل می شود حدود ۴۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

یکشنبه هفته جاری در حاشیه مراسم آغاز تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن مهر این شهر گفته بود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال ۹۵ درصد از واحدهای مسکن مهر را تحویل می‌دهیم و فقط ۵ درصد باقی می ماند که واحدهایی است که به تازگی ساخت آنها شروع شده است.

هدایت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ۵ درصد مورد اشاره شما هم اکنون روی خاک است و با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، آیا این معاملات قانونی است؟ گفت: این پروژه‌ها قراردادهای ۵ برگی دارند و اختیار واگذاری آن به عهده مالکان است. در حال حاضر واحدهای مذکور در مرحله فونداسیون قرار دارند و خرید و فروش آنها قانونی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مسکن مهر بازار خودرو میلیون تومان خرید و فروش مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه

به گزارش پارس نیوز، سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد