Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری المیادین، طرف‌های متخاصم لیبیایی که در شهر مونترو سوئیس و با دعوت «مرکز بشردوستانه گفت‌وگو» و حضور هیأت سازمان ملل در لیبی گردهم آمده بودند، به نقشه راهی برای حل بحران این کشور دست یافتند.

در این نشست‌ها که بین ۷ تا ۹ سپتامبر ( 17 تا 19 شهریور) برگزار شد، نمایندگان دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج و نمایندگان پارلمان طبرق به ریاست عقیله صالح مورد حمایت ژنرال خلیفه حفتر و نیز شخصیت‌های تاثیرگذار سیاسی در لیبی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاضران بر سر بندهایی برای آغاز گفت‌وگوی سیاسی به توافق رسیدند و بنابه گزارش خبرنگار المیادین، سازمان ملل قصد دارد این طرف‌ها را به زودی برای انجام گفت‌وگوهای لیبیایی-لیبیایی- به ژنو دعوت کند.

بندهایی که طرف‌هایی لیبیایی بر سر آن به توافق رسیدند به شرح زیر است: 

۱.مرحله مقدماتی حل و فصل فراگیر که برهه زمانی مشخصی است که هدف از آن فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری طی ۱۸ ماه و طبق قانون اساسی مورد توافق است.

۲. قوه مجریه بار دیگر تشکیل شود. این قوه شامل شورای ریاستی است که متشکل از یک رئیس و دو معاون خواهد بود و دولت وحدت ملی جدای از این شورای ریاستی است.

۳. اعضای شورای ریاستی و نخست‌وزیر دولت وحدت ملی در چارچوب گفت‌وگوهای سیاسی انتخاب می‌شوند.

۴. نخست‌وزیر دولت خود را مشخص و برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان معرفی می‌کند.

۵.تشکیل دولت وحدت ملی بر اساس وحدت لیبی و تنوع جغرافیایی سیاسی و اجتماعی آن صورت می‌گیرد.

۶.پارلمان و شورای عالی دولت با نامزدی اشخاصی برای مناصب ارگان‌های حساس و مهم و مشخص شدن روند انتخابات در برهه زمانی معقول و تعیین شده توافق می‌کنند.

۷. در مرحله آماده‌سازی برای حل‌وفصل‌های فراگیر، نهادهای اجرایی و پارلمان به مجرد فراهم شدن شرایط امنیتی و لوژستیکی در شهر سرت، به این شهر منتقل می‌شوند.

۸.تلاش برای بازگشت امن آوارگان به کشور و جبران ضررو زیان‌های آن بدون ضایع شدن حق دادخواهی آن‌ها انجام خواهد شد.

این در حالی است استفانی ویلیامز نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی از توافق میان طرف‌های لیبیایی استقبال کرد و حسن نیت آن‌ها را برای استفاده از این فرصت و کنار گذاشتن اختلافاتشان جهت رسیدن به راه حل سیاسی و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی ستود. 

سفارت آمریکا در لیبی نیز از مذاکرات سازنده طرف‌های لیبیایی در سوئیس استقبال کرد و از تلاش‌های هیات نمایندگی سازمان ملل در این راستا قدرانی کرد.

این در حالی است که پیشتر یک هیات از پارلمان لیبی و یک هیات از شورای عالی دولت به مغرب رفته و مذاکرات خود را در از ۱۶ شهریور در شهر بوزنیقه ( شمال مغرب) و با میانجیگیری رباط و تحت نظر سازمان ملل شروع کردند.

هدف از این مذاکرات هدف پایان دادن به بحران لیبی با محوریت مناصب حاکمیتی بوده است.

لیبی چند سالی است که درگیر جنگ داخلی و متعاقب آن، نبرد نیابتی گسترده میان نیروهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است که در این میدان، کشورهایی نظیر روسیه، مصر، فرانسه، عربستان، امارات و یونان در برابر ترکیه، ایتالیا و قطر قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد سوئیس دولت وحدت ملی پارلمان لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد سوئیس دولت وحدت ملی پارلمان لیبی سازمان ملل متحد سوئیس دولت وحدت ملی پارلمان لیبی اخبار کنکور دولت وحدت ملی سازمان ملل طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز پنج‌شنبه ستاد انتخابات استان لرستان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس این ستاد تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که با حضور مسئولین کمیته‌های ستاد برگزار شد، مسئولین کمیته‌های حراست، پشتیبانی، بازرسی و حقوقی، امنیتی، فناوری اطلاعات و همچنین مدیرکل سیاسی و دبیر ستاد انتخابات، فرماندار خرم‌آباد و مدیرکل ثبت‌احوال استان گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده را ارائه داد.

بنابراین گزارش، برای انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی که ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تعداد ۴۳۰ شعبه اخذ رأی شامل ۲۴۷ شعبه ثابت و ۱۸۳ شعبه سیار پیش‌بینی‌شده است.

کد خبر 6095025

دیگر خبرها

  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت