Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:49:53 GMT

حقوق بشر محور نشست مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۳۶۷۸

حقوق بشر محور نشست مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «دلیار حکیم اف» سفیر ازبکستان در اتحادیه اروپا و «ایمون گیلمور» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر در نشست ویدئویی چگونگی و چشم انداز همکاری های متقابل بین ازبکستان و اتحادیه اروپا در زمینه حقوق بشر را بررسی کردند.

طرفین در این نشست ویدئویی برای اجرای ابتکارات مبنی بر تصویب قطعنامه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد «معرفت و تسامح دینی» مطرح شده توسط «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان، تنظیم مقاوله نامه بین المللی سازمان ملل متحد در مورد حقوق جوانان، برنامه ویژه سازمان ملل متحد در ارایه کمک به منطقه دریاچه آرال، تامین امنیت و تحکیم همکاری های منطقه ای در آسیای مرکزی و همچنین حل و فصل اوضاع افغانستان توجه خاص مبذول داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف ازبکی همچنین گزارشاتی را در مورد معرفی نامزد ازبکستان به شورای سازمان ملل متحد در سال های 2021 و 2023 میلادی در اختیار طرف اروپایی قرار داد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر نیز برای اصلاحات گسترده تحت ریاست رئیس جمهور ازبکستان، اقدامات اصلاح سیستم حقوقی- قضایی، تامین حقوق و آزادی انسان، تحکیم نقش جامعه مدنی، حمایت از رسانه های گروهی از دولت ازبکستان قدردانی کرد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر همچنین آمادگی خود را برای انجام سفر به ازبکستان پس از بهبود وضعیت همه گیری کرونا اعلام کرد.  

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان اروپا اتحادیه اروپا سازمان ملل متحد حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی از روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز بکار کرد. نشست سران نیز شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی که با موضوع اصلی ”ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو پیرامون توسعه پایدار“ برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

از جمهوری اسلامی ایران هیئتی با حضور نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه از روز سه شنبه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این کشور قرن‌ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید. گامبیا در پانزدهمین اجلاس، ریاست نشست را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور