Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حاجیان زاده دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ۲۰ شهریورماه در نشست اعضای کار گروه‌های تخصصی همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام وزیر آموزش و پرورش از برنامه‌های این ستاد گفت: اعضای کمیته‌های تخصصی با عنایت به برنامه‌های وزیر در حمایت از این ستاد نهایت همکاری‌های فکری و اندیشه ورزانه را برای اثر بخشی بر نامه‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی نگاه راهبردی وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه را زمینه ساز تحول در عرصه تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: علاوه بر نگاه کلان مسئولان دو دستگاه، بدنه دو دستگاه نیز باید با هم مشارکت و همکاری داشته باشند که علاوه بر شورای عالی سیاستگذاری از معاونت‌ها و مراکز درخواست کردیم نمایندگان تام الاختیار و اندیشمند خود را به ما معرفی کنند تا در یک ارتباط دوسویه و موضوع بندی شده بتوانیم برنامه‌هایی که طراحی و تصویب شده را رصد کنیم و تدابیر لازم برای کیفیت بخشی و اجرای برنامه‌ها تنظیم کنیم.

حاجیان زاده با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری برای اجرا و تحقق سند تحول بنیادین گفت: یکی از اهداف این کار گروه‌های تخصصی ارزیابی از بازخوردهای برنامه است، چون به تعبیر مقام معظم رهبری سند تحول خوب تنظیم شده است و در اجرا نیز باید دقیق و مفید اجرا شود.

حاجیان زاده افزود: برای اجرای صحیح برنامه‌ها نیازمند نشست‌های کارشناسی و تخصصی هستیم و اعضای کار گروه‌های تخصصی در واقع بازوان شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها در تصویب و اجرای دقیق سیاست‌ها و برنامه‌های کلان هستند.

مشاور عالی وزیر در ادامه، ستاد همکاریها را فقط منحصر در دبیر خانه ستاد ندانست و افزود: همه ارکان کلان و کارشناسی هردو دستگاه با تشکیل کار گروه‌های تخصصی عضو این ستاد هستند و تلاش خواهیم کرد نظرات کارشناسی دقیق و منظم اعمال شود.

حاجیان زاده با بیان گزارشی از عملکرد مثبت و قابل قبول این ستاد در چهارده سال گذشته تصریح کرد: در دوره جدید فعالیت‌های ستاد، تلاش کرده ایم بر اساس اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌های ستاد به سوی اثر گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش برود.

وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله همکاریها و گذشت یک سال از اجرای آن اضافه کرد: یکی از برنامه‌های جدی ستاد ورود به عرصه اندیشه ورزی و ژرف اندیشی است بر این اساس کمیته‌های تخصصی شش گانه را با حضور صاحب نظران و نمایندگان ستادی وزرات آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برای بحث و بررسی مباحث قابل طرح و نیز نحوه اجرای برنامه پنج ساله تشکیل داده ایم که جمع حاضر نمایندگان معاونت‌ها و مراکز ستادی وزرات آموزش و پرورش می‌باشند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در ادامه اهتمام مسئولان و سیاستگذاران حوزه علمیه به این ستاد را نیز ستود و گفت: خوشبختانه رئیس و اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه و نیز آیت الله اعرافی نگاه راهبردی به همکاریها دارند و مدیر حوزه‌های علمیه همه معاونان خود را موظف کرده است در همکاری با دبیر ستاد هیچ گونه کوتاهی نداشته باشند و بر این اساس دبیر ستاد علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، عضو شورای معاونین حوزه علمیه نیز می‌باشد. کد خبر 5021025

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری وزارت آموزش و پرورش حوزه علمیه محرم 99 معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاسوعا و عاشورا امام حسین ع دفتر تبلیغات اسلامی ویروس کرونا پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رادیو گفتگو معنویت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دانشگاه علامه طباطبایی نقد کتاب کربلا کار گروه های تخصصی حوزه های علمیه آموزش و پرورش حاجیان زاده حوزه علمیه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به میزبانی سالن جلسات استانداری سمنان ضمن بیان اینکه امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت دار فعلی آموزش و پرورش استان است، ابراز داشت: انتظار می‌رود با تشکیل ستاد پشتیبانی از آزمون تمامی امکانات لازم در این راستا فراهم شود.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی سطح مدارس استان باید توجه شود، ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه این مهم باید در دستور کار قرار گیرد

هاشمی در ادامه تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط می‌بایست در آموزش و پرورش استان سمنان برنامه ریزی شود.

وی افزود: به منظور ارتقا هر چه بیشتر شاخص‌های آموزشی باید جذب اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان مد نظر آموزش و پرورش قرار گیرد.

کد خبر 6087722

دیگر خبرها

  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است