Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:29:43 GMT

کتاب «پنج پنجره» اثر نویسنده اهل زرندیه رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۴۲۷۱

کتاب «پنج پنجره» اثر نویسنده اهل زرندیه رونمایی شد

 به گزارش ایرنا، در آیین رونمایی از این کتاب که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و ادبیات و شماری از مسئولان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه برگزار شد، «محمدعلی چراغی» نویسنده این اثر اظهار داشت: این مجموعه شعر را با نیت ترویج صلح و دوستی در پنج قاره کره زمین، پنج پنجره نامگذاری کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قدیمی ترین شعر درج شده در این مجموعه مربوط به سال ۱۳۵۵ و جدیدترین قطعه شعر هم با موضوع ویروس کرونا در سال ۹۹ سروده شده است.

نویسنده کتاب پنج پنجره با قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه به خاطر برگزاری مراسم رونمایی،  ارزش تاریخی این اثر را بیشتر از ارزش ادبی آن دانست.
چراغی گفت: وجود تشکل های فرهنگی و ادبی از جمله جامعه دانش آموختگان زرند مرکزی، انجمن وبلاگ نویسان، انجمن ادبی مهر، انجمن ادبی چهارشنبه های شعر، انجمن ادبی فانوس و انجمن ادبی زرندستان در پیشبرد سطح کیفی و کمی فرهنگی شهرستان موثر است و چاپ تعداد قابل توجهی کتاب و نشریات نشان از نتایج فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در سالهای اخیر دارد.

 از ویژگی های بارز کتاب پنج پنجره می توان به پی نوشت هایی که درباره اسامی اسطوره ای و تاریخی در قالب شعر اشاره کرد که برای دانش پژوهان و دانشجویان آگاهی بخش است.

از جمله اسطوره هایی که در این کتاب شعر به آنها پرداخته شده می توان به ایزد بانوی ناهید،  ملکشاه سلجوقی و خواجه نظام الملک در جیحون،  شهرزاد،  گردآفرید،  رابعه قزداری،  کتاب جوامع الحکایات،  کتاب فیه مافیه و چندین اثر ادبی تاریخی دیگر اشاره کرد.

شهرستان زرندیه با ۷۰ هزار نفر جمعیت از مراکز صنعتی و باغداری استان مرکزی محسوب می شود.

برچسب‌ها زرندیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زرندیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب زرندیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، به گفته میثم محمدی سرپرست نویسندگان: این کتاب به مدت یک سال و نیم و با تلاش ۱۲ نویسنده از گروه جهادی نادیان و با هدایت محمد حسین فاعظی کارشناس مسائل فلسطین نوشته شده است.
در این کتاب تلاش شده به دور از مسائل سیاسی، واقعیات و جزئیات زندگی مردم فلسطین در محاصره و زندگی شخصیت ها‌ی فلسطینی در قالب داستان‌های کوتاه روایت شود.

دیگر خبرها

  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • بدرود آقای پل استر
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن