Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمودرضا شایسته مدیرعامل مؤسسه ترویج محصول سالم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناروی ایسکانیوز، در رابطه با بحث دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در توسعه کشور اظهار کرد: دیجیتال مارکتینگ مفهوم چند وجهی دارد و امروزه به بازاریابی‌های آنلاین بیشتر اختصاص یافته و مدام در حال توسعه است و در تعاریف بزرگان علم مارکتینگ آمده است بازاریابی که در بستر و حوزه دیجیتال انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که پیشرفت علم باعث شده که حوزه‌های مختلفی در بخش دیجیتال قرار بگیرد بنابراین ابزارهای زیادی در بحث دیجیتال مارکتینگ در سطح شرکت‌داری و حتی در تصمیمات سیاسی اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بحث اینترنت و بازاریابی از نصب بیلبوردهای الکترونیکی، سئو یا بهینه‌سازی سایت گرفته تا موبایل و ایمیل مارکتینگ را نیز شامل می‌شود. در حال حاضرموضوعی که برسرزبان‌ها افتاده بیشتر موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی است که ذهن‌ها را به خود جلب می‌کند به همین منظور ما باید هم به علم بازاریابی آشنایی داشته باشیم و هم با ابزارهای دیجیتال برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم و برای این دو مقوله باید شناخت و آگاهی کامل وجود داشته باشد.

شایسته افزود: شاید مردم نسبت به ابزارهای دیجیتال و مفهوم بازاریابی شناخت داشته باشند اما تجربه نشان داده اکثر افرادی که وارد بازاریابی دیجیتال می‌شوند در حوزه بکارگیری از آن با مشکلاتی مواجه هستند. متاسفانه بحث فرهنگ‌سازی دیجیتال مارکتینگ در راستای اهداف توسعه کشور مورد غفلت واقع شده است. در سطح کشور باید بحث مارکتینگ را در رسانه‌ها و مراکز آموزشی گسترش دهیم تا جوانانی که وارد این عرصه می‌شوند بهتر بتواند از این ابزارها استفاده کنند. نکته دوم اینکه خود زیرساختهای این ابزارها در کشورما در چه وضعیتی قرار دارند همچنین استفاده از ابزارهای درون موتورهای جستجو مثل BING، YAHOO، GOOGLEوغیره در چه وضعیتی قرار دارند درست است که همه با این ابزارها آشنا هستند ولی از ظرفیت‌های آنها کامل استفاده نمی‌شود و در بحث سئوسایت توجه اساسی نمی‌شود، لذا باید به این موضوع توجه کرد و در راه‌اندازی سایت شرکت باید از کلماتی استفاده کنیم که در زمان جستجو در سایتمان در صفحات اول این سایت‌ها قرار گیرد. ما باید در کنار راه‌اندازی سایت به سئو نیز توجه کنیم.

مدیر شبکه محصول سالم(شمس) گفت: متاسفانه برخی از شرکت‌ها و نهادها در دوران سنتی خودشان به سرمی‌برند و به این مقوله توجه چندانی نمی‌کنند. هنوز مدیرانی در کشور وجود دارند که خودشان با ابزارهای دیجیتالی آشنایی کمتری دارند و اعتقاد هم ندارند که بازاریابی در بستر دیجیتال مارکتینگ می‌تواند با هزینه کمتر دستاوردهای بالاتری داشته باشد.

وی ادامه داد: عدم آموزش مناسب بازاریابی و عدم آشنایی صحیح با ابزارهای دیجیتال موضوعاتی است که کشور با ان دست به گریبان است. البته جای تاسف دارد و این موضوع ربطی به سیاست نیز ندارد، بنده تعجب می‌کنم چرا در کشوری با این همه امکانات مناسب زیرساخت‌های دیجیتال از لحاظ شبکه اینترنتی ضعیف است. از آنجا که پایه و اساس مارکتینگ( 50درصد) بیشتر مربوط به اینترنت است و این موضوع موارد دیگر را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهیم به سمت توسعه در عرصه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی حرکت کنیم باید در مرحله نخست اینترنت ملی یا شبکه ملی اطلاعات را هرچه زودتر راه‌اندازی کنیم تا کسب وکارهای آنلاین در تحریمها دچار آسیب نشوند و شرکت‌ها از لحاظ اقتصادی تولید جهش وار داشته باشند وقتی که مقام معظم رهبری می‌ فرمایند ما باید جهش تولید داشته باشیم برای این هدف باید ابزار و امکانات فراهم شود.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: امروزه مردم نیازهای خود را از طریق فضای مجازی برطرف می‌کنند و شرایط کرونایی حاضر نیز این نیازها را دوچندان کرده است. این روش ارزان‌ترین روش برای معرفی محصولات و کالای تولیدی است. دیجیتال مارکتینگ یک خدمت لوکس و حاشیه‌ای نیست که ما تردید در انتخابش داشته باشیم بلکه ضرورت روز دنیاست که همه باید به آن توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده سیاستمداران دنیا از شبکه‌ای مانند توییتر در اعلام نظراتشان بخشی از کاربردهای دیجیتال مارکتینگ در دنیای سیاست است.

انتهای پیام/

169 / 336 مارکتینگ بازاریابی دیجیتال اینترنت تبلیغات ابزارهای دیجیتال کسب وکار سیدمحمودرضا شایسته

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مارکتینگ بازاریابی دیجیتال اینترنت تبلیغات ابزارهای دیجیتال کسب وکار ابزارهای دیجیتال دیجیتال مارکتینگ راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی، سرلشگر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار پیامی سالروز تأسیس بسیج سازندگی را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است.

مقام معظم رهبری

۱۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام بسیج سازندگی از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های سرنوشت و دلدادگی و ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مؤمنانه، اقتصاد مقاومتی و ... به شایستگی از توانمندی‌های شگفت‌آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش مؤثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام‌بخشی فراروی علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت‌رسانی و مردم‌یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از شاخصه‌های برجسته سازمان بسیج سازندگی است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت‌مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن‌سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولان ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار، خرسندی مقام عظمای ولایت و رهبری و رضایت ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشگر پاسدار حسین سلامی 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی