Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابدار کتابخانه امام حسین(ع) کانون فرهنگی هنری نینوا مسجد پیامبر اعظم کشکوئیه رفسنجان گفت: ۸۹ جلد از کتاب شامل تفسیر نور، تفسیر نمونه، و... توسط امام جمعه رفسنجان به این کتابخانه اهدا شد.

حمیده رجب زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان بیان کرد:  این کتابخانه  در سال 92 در زمینی به مساحت 400 متر مربع  بنا شد و در حال حاضر 720 عضو دارد که از کتاب ها و منابع این کتابخانه بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

کتابدار کتابخانه امام حسین(ع) کانون فرهنگی هنری نینوا مسجد پیامبر اعظم کشکوئیه رفسنجان تصریح کرد: این کتابخانه مجهز به دوربین مداربسته، بیش از 100 میز و صندلی و 11 سیستم کامپیوتر است که تعدادی از این سیستم ها به اینترنت متصل است و چنانچه افرادی در منزل کامپیوتر نداشته باشند می توانند از این امکانات استفاده کنند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر امام جمعه رفسنجان 89 جلد کتاب نفیس را به کتابخانه امام حسین(ع) کشکوئیه اهدا کرده؛ خاطرنشان کرد: قبلاً بیش از 10 هزار و 700 جلد کتاب در زمینه های مختلف درسی، مذهبی، رمان، دینی، شهدا، تفسیر قرآن و ... در خزانه داشتیم که با توجه به کمبود کتاب های تفاسیر قرآنی و کتاب های شهدای مدافع حرم و کتاب های مذهبی، حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان 89 جلد کتاب نفیس شامل 27 جلد تفسیر نمونه، 10 جلد تفسیر نور، 22 جلد صحیفه امام خمینی، 15 جلد پیام امیرالمومنین(ع) و 15 جلد لغت نامه دهخدا را اهدا کردند که با این اهداء جمع کتاب های کتابخانه به 10 هزار و 800 جلد افزایش یافت؛ از ایشان تشکر می کنیم که به امر ترویج کتابخوانی و نیز رفع کمبود کتاب های این کتابخانه اهمیت دادند و موجب خیر شدند تا مراجعین ما بتوانند از مطالعه کتاب های مورد نیاز خود بهره مند شوند.

 

 

 

 

رجب زاده افزود: فرهنگ کتابخوانی به خاطر فضای مجازی کمرنگ شده و آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند با برگزاری مسابقاتی فرهنگ مطالعه و  کتابخوانی را ترویج دهند و این همکاری ها را با کتابخانه امام حسین(ع) داشته باشند و جوایزی در نظر بگیرند؛ زیرا هزینه های کانون های مساجد محدود است که بخواهد مسابقات کتابخوانی را برگزار کند لذا از بنگاه های اقتصادی مانند مجتمع مس سرچشمه، اداره ارشاد و آموزش پرورش شهرستان این کمک را می طلبیم.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: در زمان بحران کرونا هم کتابخانه به خاطر دانشجویان و کنکوری ها باز بود و خدمات ارائه می داد همچنین در این زمان مراجعینی داریم که می آیند و کتاب هایی جهت مطالعه در منزل به امانت می گیرند و به نسبت و با توجه به وجود کرونا استقبال مراجعین خوب است.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفسنجان اهدای کتاب کتابخانه امام حسین ع امام جمعه رفسنجان جلد کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مصطفی آمون، ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان سازی، پشتیبانی و نظام مند کردن فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی خلاقانه و طرح ایده های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه های تابستانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: فضای معنوی مساجد می تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آنها داشته باشند.

آمون، توسعه تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده