Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا گفت: هرگونه اشاره و اتهام زنی به مقامات دولت روسیه در خصوص دست داشتن در اتفاق افتاده برای "آلکسی ناوالنی" غیرقابل قبول و تحریف واقعیت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری فدراسیون روسیهدر تفسیر سخنان "مایکل پامپئو"، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد که کرملین هر گونه اظهار نظری در رابطه با دخالت هر یک از مقامات روسی در حادثه اتفاق افتاده برای "آلکسی ناوالنی"، وبلاگ نویس مخالف روس، را اشتباه و غیرقابل قبول ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در این باره گفت: «ما اظهارات آقای پامپئو را شنیدیم. ما علاقه مندیم که دلایل این اتفاق را پیدا کنیم. ولی هرگونه اشاره مستقیم یا غیرمستقیم و اتهام زنی به هر یک از نماینده رسمی دولت روسیه در خصوص دست داشتن در آنچه اتفاق افتاده را غیرقابل قبول، اشتباه و تحریف واقعیت می دانیم.»

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه روسیه اطلاعات رسمی در خصوص وضعیت سلامت ناوالنی، از جمله اینکه وی به هوش آمده ندارد، افزود: این اطلاعات موثق و رسمی نبوده و غالباً گزارشات رسانه‌هاست. ما همیشه یاد گرفته‌ایم که در خصوص گزارشاتی رسانه‌ای بسیار محتاط باشیم. کرملین ترجیح می دهد تا طرف آلمانی مستقیماً اطلاعات مربوط به وضعیت جسمانی آلکسی ناوالنی را به روسیه منتقل کند و تعجب می کنیم که چرا چنین کاری برای مقامات برلین دشوار است و آنها تاکنون نتایج آزمایشات را در اختیار ما نگذاشته‌اند.

پسکوف یادآور شد: «مسکو نمی داند طرف آلمانی چه داده‌هایی را به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی منتقل کرده است. البته، ما هنوز انتقال مستقیم این تحلیل‌ها از سوی روسیه را ترجیح می دهیم. ضمن اینکه این سازمان هم نتایج نمونه‌های بدست آمده از بدن ناوالنی را به طرف روسی منتقل نکرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی در این رابطه وجود ندارد.»

در همین رابطه "الکساندر شولگین" نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی شب گذشته اعلام کرد که اگر این مسئله برای بررسی از سوی شرکای آلمانی مطرح شود، روسیه آماده است تا وضعیت آلکسی ناوالنی در سطح این سازمان و در چارچوب کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی بررسی شود.

این دیپلمات روس تأکید کرد: «البته ما انتظار داریم توضیحات واضحی از طرف دولت آلمان در این رابطه ارائه شود که تاکنون انجام نشده است.»  

اتهام زنی پامپئو به روسیه درباره مسمومیت ناوالنیهشدار گابریل درباره تصمیم عجولانه برلین در قبال مسکو در ارتباط با پرونده "ناوالنی"روسیه آلمان را به بازی دوگانه درباره وضعیت ناوالنی متهم کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه آلکسی ناوالنی غیرقابل قبول اتهام زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت
  • هوای سه شهر درمدار نارنجی
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است