Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:16:30 GMT

امام جمعه جدید فومن معارفه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۴۸۹۱

امام جمعه جدید فومن معارفه شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز (جمعه) با برگزاری جلسه شورای اداری در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن امام جمعه جدید این شهر معرفی شد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در این جلسه با بیان اینکه بنده حامل پیام سلام حجت الاسلام علی اکبری و آیت الله فلاحتی به مردم مؤمن و خداجوی شهرستان فومن هستم، اظهار کرد: نهاد نمازجمعه برنامه محور است برای برنامه سالیانه برای این نهاد تعریف و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ولی عادلی با بیان اینکه انتصاب فردی به عنوان امام جمعه‌یک شهرستان با هدف شناسایی ناهنجاری‌ها فرهنگی و اجتماعی است، گفت: چهار محور مساجد، مدارس، جبهه فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی باید تمام نکات پیش بینی شده در برنامه سالانه را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه نهاد نماز جمعه فاقد هر گونه امکاناتی است، تأکید کرد: دستگاه‌ها به عنوان بازوان کمکی با هماهنگی امام جمعه اهداف ریز و کلان این نهاد را باید دنبال کنند.

عادلی با بیان اینکه امام جمعه به عنوان پدر معنوی می‌تواند در همه مسائل ورود کند، تصریح کرد: وی پل ارتباطی بین مردم و نظام محسوب می‌شود و نماز جمعه مانند معدن طلایی است که امام جمعه باید طلای آن را استخراج کند.

بهره گیری از فکر و ایده جوانان

امام جمعه فومن نیز در این مراسم با بیان اینکه به گفته رهبر نماز جمعه یک نهاد مبارک و رحمانی است، گفت: نباید نماز جمعه و ستاد نماز جمعه تنها مختص روز جمعه بدانیم.

حجت الاسلام نقدی با اشاره به اینکه نهاد نماز جمعه، مردمی و جهادی بودن را با خود به همراه دارد، افزود: نماز جمعه یک نهاد امتی و مردمی است.

وی با اشاره سبقه و گذشته مردم شهرستان فومن، خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تعاملی سازنده و رو به جلو با جوانان اهل فکر و اندیشه داشته باشیم. نماز جمعه را به محل گفتگو با اصحاب فکر و اندیشه تبدیل کرده و از صاحبان فکر که زیر پرچم انقلاب و نظام هستند استفاده کنیم.

نقدی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه باید به گونه‌ای باشد مردم بتوانند مطالبات خود را بیان کنند، افزود: در تمام فراز نشیب‌ها مردم کنار ما هستند ما نیز باید در کنار سختی‌ها در کنار آنها باشیم.

وی با اشاره به سخن رهبری مبنی که نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی شهر است اشاره و اظهار کرد: همه مسئولین در ارتقای فرهنگ منطقه کمک حال ما باشند.

در پایان ضمن قدردانی و تشکر از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام صفوی امام جمعه سابق فومن، حجت الاسلام نقدی به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان منصوب و معرفی شد.

کد خبر 5021098

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه فومن محرم 99 ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی عاشورا کرمانشاه مراسم عزاداری شهرکرد انتخابات مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا حجت الاسلام نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند