Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@02:21:46 GMT

ساعت پایان اخذ رای گیری اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۴۹۳۸

ساعت پایان اخذ رای گیری اعلام شد

خبرگزاری فارس: سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: همکاران ما در ۳۴۰۰ شعبه از امروز صبح مستقر شده‌اند و ستاد انتخابات کشور هم فرآیند رای گیری را به صورت لحظه‌ای در سراسر کشور رصد می‌کند. تمام تلاش ما این بوده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دغدغه مردم را کم کنیم و شعبات را به اقلام بهداشتی مجهز کردیم و در عین حال به مردم هم برای حضور در شعب اخذ رای توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این پرسش که چه کسانی می‌توانند در این مرحله رای دهند، اظهار داشت: کسانی که در اسفند‌ماه ۹۸ در همین حوزه‌های انتخابیه رای داده‌اند می‌توانند به همین حوزه‌ها مراجعه و رای دهند و گروه دوم هم کسانی هستند که اصلا رای نداده‌اند می‌توانند در حوزه انتخابیه مدنظر خود رای بدهند.

موسوی خاطر نشان کرد: متولدین روز ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۱ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب رأی دهند. اثر انگشت را بدلیل انتقال ویروس کرونا حذف کرده‌ایم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: طبق قانون انتخابات در ۱۰ ساعت برگزار می‌شود و ساعت ۱۸ امروز اخذ رای خاتمه می یابد و بلافاصله شمارش آغاز می شود.

وی بیان داشت: پس از تجمیع نتایج، ستاد انتخابات وزارت کشور نتیجه را اعلام خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات مجلس ستاد انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شجاعان صبح پنجشنبه در دومین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور محسن نایبی، رئیس ستاد امنیت انتخابات استان تهران، جلایی، مدیرکل فناوری شورای نگهبان، علوی، قائم مقام شورای نگهبان هیأت نظارت استان تهران و سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر اعضا برگزار شد، ضمن ابراز رضایت از برگزاری دور اول انتخابات اظهار کرد: با توجه به تغییرات اعمال شده در قانون انتخابات، مجبور بودیم با توجه به فرصت کمی که در اختیار داشتیم خود را با شرایط تطبیق دهیم که به یاری موفق بودیم.

وی با اشاره به این مطلب که در مرحله اول انتخابات هم پیش ثبت نام و هم ثبت نام به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار شد گفت: با توجه به حذف مهر شناسنامه، مسئولیت احراز هویت رأی دهندگان بر عهده سامانه قرار گرفت، چرا که باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد که مانع از اخذ رأی تکراری توسط اشخاص شود.

شجاعان با بیان اینکه هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد، عنوان کرد: اطلاعات شناسنامه‌ای افراد به همراه عکس برای کاربر رایانه در شعب نمایش داده می‌شد و مردم با هر مدرکی امکان رأی دادن داشتند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در دور نخست در چهارحوزه انتخابیه انتخابات به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار شده است بیان کرد: با در نظر گرفتن شرایط انتخابات در تهران و زمان بر بودن فرآیند شمارش، با توجه به اینکه بعد از اتمام زمان رأی گیری دستگاه بلافاصله نتیجه را اعلام می‌کند و دیگری نیازی به تطبیق نیست، حجم کار تا حد بسیار زیادی در شعب کاسته خواهد شد که اتفاق خوبی است.

وی با اشاره به توزیع امکانات و تجهیزات کافی در شعب، بر آموزش دقیق و کاربردی اعضای شعب وکاربران تاکید کرد و افزود: از نظر ما برگزاری انتخابات در دور دوم هیچ تفاوتی با دور اول ندارد و ما با تمام توان در تمامی حوزه‌ها در امر برگزاری انتخابات تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 6094595

دیگر خبرها

  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی / چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس در گنبد آغاز شد